Anonym skriver:
Kære alle,
Der er mange spørgsmål, når man er nybagt mor. På sygehuset siger de, at man nærmest skal sidde med babyen konstant og give nærhed og tryghed - og alligevel hører man jo, at det bare er med at lære babyen tidligt, at de skal kunne lægge selv, sove selv osv. Jeg synes det er svært... fordi jeg vil gerne give min baby al den nærhed den overhovedet kan tage, men jeg kan godt se, at hverdagen bliver besværligt, hvis den ikke kan ligge alene lige 5 min.
Hvordan har I tacket det? Jeg synes sgu det er svært, når babyen ligger og skriger i sin lift for at skulle sove, og jeg går ind hver 4 minut og siger: sov nu lille skat, mor er lige inde ved siden af...mor er lige her..eller sådan noget.
Var I også usikre?? Og hvordan tacklede I det?
Knus
Lige i starten kunne jeg slet ikke lade min søn værre alene, så jeg fik købt mig en "vugge" slynge hvor i jeg kunne ligge ham i om dagen, hvis vi altså ikke var ude og gå med barnevognen!!
Også sov han hos mig om natten, ( hvad han stadigtvæk gør, når han altså ikke lige er lånt ud)
Jeg måtte hele tiden rør ved ham og nøsse ham og nusse ham, men jo ældre han blev jo mere alene tid krævede han faktisk osse af mig, når han havde sovet ude i sin barnevogn kunne jeg høre ham i babyalarm ligge og pulerede med sig selv i ca. 20 minutter før at han begyndte at kalde på mig..Men han var ca. 2-4 mdr. gamle da han begyndte at sove igennem, hvis han fik sin falske og en tør numse ved 22.00 tiden om aften så sov han godt igennem lige indtil 07.55 om morgen, så skulle jeg osse bare stå klar med en flaske, for han var sulten!! så jeg pillede hans våde ble af ham, og lagde ham på et håndklæde under min dyne og skyndte mig ud og lave en morgen flaske til ham, så lå han derinde i min seng under dynen og bare rå hygget sig ( har billeder af det)
Han var ca. et halvandet år gamle da han kom i dagpleje!!
Jeg valgte totalt at lukke ørene overfor de "gode" råd jeg fik af pædagoger og af min sundhedsplejske og fik faktisk ingen gode råd overhovedet på barsel gangen, hvis jeg bad om noget fra personalet af fik jeg faktisk bidt hovedet af...
Men nu er jeg gravid igen, og jeg har valgt at bruge min sunde fornuft og min moderlige kærlighed til mine børn, også handle derud fra!! ( jeg har valgt bevist at jeg ikke vil eje en eneste bog omkring børne opdragelse, men har dog lige en fra sigrid riise af og vist nok osse et par stykker med vibeke manniche)