Lonemus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Munder

Hvordan går det med den lille vuf? Og hvad er nu det for noget med allergi?

Dorte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

lonemus

Munder skriver:

Hvordan går det med den lille vuf? Og hvad er nu det for noget med allergi?

Dorte

Åh ja, jeg er faktisk rigtig ked af det

I lørdags hentede vi den sødeste lille hvalp, en Golden. Han var SÅ sød og dejlig. Børnene var lidt skræmte over ham, mest når han var i legehumør, men når han sov ville de meget gerne nusse ham

Få timer efter vi har hentet ham - og jeg har nusset ham rigtig meget - begynder min næse at kløe......jeg undrer mig lidt over det, for det har je aldrig oplevet. Nå, jeg slår det hen og tænker det sikkert ikke er noget.

Næste morgen har jeg det ikke særlig godt i hovedet..alt klør....min svigermor kommer forbi, hun siger det sikkert er allergi mod ham og at jeg kan risikere at skulle af med ham igen I løbet af dagen får jeg det værre og værre og jeg kan slet ikke være i huset..om aftenen bliver jeg simpelthen nødt til at køre på besøg.....dér har jeg ingen problemer.

Næste dag kontakter jeg lægen......allergi kan opstå pludseligt og reaktionen kan godt først opstå flere timer efter, men så bliver det hurtigt værre, nøjagtig som jeg oplevede. Jeg prøver nogle allergipiller, dog uden effekt. Ellers er der kun en priktest eller afskaffelse tilbage. Fuck den var tung at sluge...jeg har ønsket mig en hund siden jeg var 5-6 år gammel, nu fik jeg én og så kan jeg lige pludselig ikke tåle ham - hvad fanden er det for noget, jeg har da aldrig haft allergi før...jeg har haft 2 perserkatte - men ifølge min læge kan nogle godt tåle katte, men ikke hunde og omvendt!!

Gemalen og jeg talte længe om det...vi besluttede så at aflevere ham tilbage.....for hans egen skyld. Hvis jeg skal vente på en priktest, svar, mens jeg ikke kan være i mit eget hjem...der går hurtigt et par uger. I den tid vil han knytte sig rigtig meget til os - og vi til ham. Derfor valgte vi at aflevere ham tilbage, hvilket vi heldigvis kunne uden problemer. Børnene syntes det var okay, for de var sgu lidt bange for ham, når han gik hen til ham......det skulle de nu nok vænne sig til, men de har slet ikke spurgt efter ham eller noget!!

Min frygt er jo nu, at jeg aldrig skal kunne få et dyr igen. Men min læge har forsikret mig om, at det ikke nædvendigvis er alle dyr eller alle hunde, eftersom jeg aldrig har haft problemet før. Jeg tænker jo straks om overvægt kan skabe denne allergi, hvilket min læge gav mig svaret på i går: Ja, det kan det sagtens være...og det kan sagtens forsvinde igen eller dæmpe sig så meget, at jeg igen kan få et dyr.

Så nu skal vægten lige have én over nakken igen....men for pokker den har været svær at sluge for mig....all andre har taget det okay, men for mig var det min barnedrøm der braste....

Lone

Anmeld

14. april 2010

Munder

Det er jeg da godt nok ked af at høre. Men hatten af for, at I tager den beslutning, så vuffen hurtigt kan få et andet hjem, før den har knyttet sig til jer!

Vil du så gå videre med priktest nu? eller satser du på at vente til du har tabt dig lidt?

Du skal i hvert tilfælde have et stort knus herfra!

Anmeld

14. april 2010

lonemus

Munder skriver:

Det er jeg da godt nok ked af at høre. Men hatten af for, at I tager den beslutning, så vuffen hurtigt kan få et andet hjem, før den har knyttet sig til jer!

Vil du så gå videre med priktest nu? eller satser du på at vente til du har tabt dig lidt?

Du skal i hvert tilfælde have et stort knus herfra!

Tak

Ja, vi kunne have gjort mange ting, men for os var det vigtigst at finde en løsning hurtigt - både for hundens skyld, børnenes skyld og vores skyld, især for min allergi's skyld.

Jeg kunne simpelthen ikke bære tanken, hvis vi alle skulle nå at knytte os til hinanden, og der så gik 1 måned og vi måtte skille os af med ham....dét ville jeg slet ikke kunne klare, og det ville osse være skide synd for både børnene og hunden. Nu ved jeg i hvert fald, at han kom tilbage til et godt hjem, hvor både hans mor og mormor bor Og børnene har jeg forklaret, at jeg ikke kunne tåle ham osv......de har ikke spurgt til ham overhovedet, jeg tror slet ikke de nåede at registrere noget af det - heldigvis

Men en meget hård beslutning...

Jeg vil kontakte min læge mht allergien....så må vi se.....!

Puha, sikke en uge

Anmeld

14. april 2010

Stumpen

Det var ikke lige det svar jeg havde regnet med at høre.. Jeg er ked af det på jeres vejne at det ikke gik med vufferen, men synes helt klart at I valgte rigtigt og få ham afleveret inden der kom alt for mange følelser i klemme..

Qnus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.