Hov Christina - glemte lige noget :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.836 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. januar 2008

Anja :)

Så lige inde på din hjemmeside, at du skrev, du havde haft en hormonspiral.

Jeg skal have sat en op her i slutningen af januar, og ville da lige høre dig, hvad dine erfaringer er med den??

Min mand havde før haft en kæreste, der havde en kobberspiral, og han syntes bestemt, at han kunne mærke den, og at det gjorde ondt, når de var sammen, så nu sidder jeg jo her og bliver helt i tvivl. Har det bare ikke særlig godt med p-piller, idet jeg før har haft enorme vægtstigninger, og da jeg p.t. har en del kilo for meget, er jeg jo ikke synderlig interesseret i at gå yderligere op i vægt, hvilket ikke skulle være tilfældet med hormonspiralen, da hormonet ikke kommer ud i hele kroppen med kun sprøjtes lokalt ind i livmoderen.

Knus Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2008

xxx

Godmorgen Anja!

Ja jeg havde homonspiral, og der er ikke noget jeg har fortrudt mere nogensinde i mit liv desværre.
Så jeg er nok ikke den rette til at spørge, jeg ved godt det måske er forkert men jeg gir den skylden for min manglende graviditet og min MA, min krop blev virkelig forandret med den og efter den.
Jeg havde mange smerter med den, og havde den faktiske kun oppe i ca. 7-8 mdr, så kunne jeg ikke klare det mere, men så også fordi vi havde valgt at blive gravide igen. Men min læge sagde at hvis man ikke følte sig tilpas med den efter 6 mdr. så var det ikke det man skulle have, jeg synes 6 mdr. er lang tid at prøve sådan en fyr af, når det gør så ondt hver dag.
Indimellem kunne min mand mærke snoren, men jeg mærkede den nok mest, hver gang jeg rejste og satte mig i sofaen på en stol.
Om det spiller ind at min livmoder er bagudvendt, ved jeg ikke men kan huske at læge havde lidt problemer med at sætte den op, men jeg var til kontrol et par gange og fik hele tiden at vide at den sad rigtig nok.
Men det er ikke et prævention jeg anbefaler til andre desværre, der var kun en god ting ved den, og det var at ens mens blev mindre og mindre.
Så jeg vil anbefale dig at hvis du har smerter efter 3 mdr. så få den ud og find på noget andet.

Knus Christina 5+5:)

Anmeld

11. marts 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hvordan går det? Jeg har selv fået en hormonspiral for et par mdr siden, og jeg er vældig tilfreds med den. Mærker intet til den.

Kh
Karoline

Anmeld

11. marts 2008

Anja :)

Hej Karoline ;)
Joh tak det går skam fint synes jeg - jeg mærker ikke noget til den overhovedet, så det er jo dejligt.

Jeg havde dog min førte mens. med spiralen her d. 22. feb., og joh den var da ikke overhovedet så kraftig som normalt, det var en meget mild udgave, men den varede bare i 14 dage, og jeg har stadig af og til lidt brunt i mit trusseindlæg, men intet der som sådan betyder noget.
Jeg ved godt det er normalt, men jeg håber virkelig ikke, at jeg skal have mens. af 14 dages varihed hver gang, for det er virkelig træls :S

Hvad med dig - har du haft lign. oplevelser, eller var alt bare helt fint fra starten af.

Knus Anja

Anmeld

25. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ej hvor pinligt, så først nu, at du havde svaret :$ Sorry.

Er helt tilfreds, jeg har ingen cyklus i gang endnu, vildt. Efter min første fødsel kom den i gang efter 5-6 uger. Og er 3. gang er der ikke rigtig sket noget, og han er 9½ måned. Men har hørt, at det er normalt, er ikke liiiige klar på nr. 4 ;).

:) Karoline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.