Hej.
Håber nogen har erfaring med dette...
Vi var til forældresamte ved Rasmus i går. Han går i 6. klasse. Vi har altid fået at vide at han er meget dygtig til både dansk, engelsk og matematik. (dansklæren var desværre syg i går, men hun vil ringe til os i dag) Han er videnbegærlig og ligger som klart en af de bedste i klassen. Men men men...........
I går sagde englsk og matematik lærene så at Rasmus er doven. Han får lavet sine ting, men heller ikke mere end det. Det tager ham 20 min for at finde en blyant og evt få den spidset. Ell han stiller sig med vilje/langsomst ud til computerne, så der kun er de mindre gode computere tilbage, hvis der overhovedet er nogle tilbage. Han laver aldrig extraopgaver, men laver kun lige det han skal lave.
Og begge lærer siger, at det kan han sagtens. Han er bare for langsom, sløset og doven.
Han har sådan en gave... Et godt hovede... Til både dansk, eng og mat. Og han både kan og vil gerne. Men han kan bare ikke slæbe sig til at gøre noget udover det, han lige SKAL.
Jeg ved godt at alderen har noget at sige og vi kan også nemt mærke teenagerhormonerne. Men jeg vil bare ikke se, at han spilder det hele på gulvet.
Næste år, i 7. klasse, bliver kravene til ham jo endnu større. Med afleveringer, fremtid, hormoner, livet osv osv...
Og han klarer det så fint herhjemme, men i skolen, gider han bare ikke yde sit bedste.
Erfaring søges...
VH Kloster
Anmeld