Obduktionen er vel overstået, og nu fik jeg så tid til rapporten:
Yderst på kagen var jo bagepapiret, som ved første øjekast så ganske fint og intakt ud. Da jeg ville fjerne det fra kagen, var det ligesom allerede væk under kagen. Jeg undersøgte gerningsstedet og fandt papiret på den bageplade, kagen havde stået på. Når jeg ikke så det straks, var det fordi, papiret havde camoufleret sig ved at antage samme farve som bagepladen.
Derpå fulgte en lodret gennemskæring af selve kagen og en nøje analyse af den fremkomne snitflade. Skorpen var lidt vel sprød i toppen og på siderne, men det var INTET imod den 1,5 cm tykke, forkullede bund.
Herpå vurderede jeg, at der ingen grund var til at obducere yderligere.
Jeg kører en prøvebagning igen i morgen, og så bliver formen placeret højere oppe i ovnen. Evt. vil jeg prøve at sænke temp. til 170 grader.
Så I havde ret! Tak for svarene
.
Der stod nu intet om placering i opskriften, og det kan måske virke lidt amatøragtigt, at jeg ikke selv tænkte over det, men jeg bruger jo ALTID varmluft, hvor varmen kommer alle steder fra. Nu stod der bare udtrykkeligt alm. ovn, IKKE varmluft, og så tænkte jeg ikke over andet end at det for guds skyld ikke måtte være varmluft.
Den brugbare del af kagen smager i øvrigt fantastisk.
- Helle - 1,5 cm klogere
Anmeld