dårlig mave og pivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.394 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. april 2010

NinaNymannMadsen

ja hentede lige min datter fra dagpleje idag og fik afvide hun havde tyndmave og det var flere gange og ud over det hele, hun er 9 mdr gammel. og lige siden vi kom hjem 15:45 har hun ikk bestilt andet end at være pivet. hun har da selvf været stille lidt og sådan men det er minimalt forhold til piverriet. hun er kommet af med en meget tynd end i aften også gudskelov nåed jeg at opdage det inden der var ud over det hele.

og nu her til aften da hun skulle ha med der har hun kun spist halvanden teskefuld og så afviste hun ellers. hun vil kun sutte ved mig og det hjælper ikke ret meget der nok kun kommer et kvart måltid ud i alt nu.

min kæreste hjælper selvf ikke til sidder bare ved computeren.

hvad kan man gøre mod det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

NinaNymannMadsen

ingen der kan hjælpe

Anmeld

13. april 2010

Ayasmor

min datter aya har akurat det samme lige nu. den store appetit har hun heller ikke.. Men det er der ikke noget at sige til. tror heller ikke jeg ville have den store appetit hvis jeg havde dårlig mave. Det vigtigste er at din datter får væske frem for alt, når hun mister i form af hendes diarre. Da jeg var ved vagtlægen i weekenden pga. massiv diarre og over 40 i feber, fik jeg at vide at jeg kunne prøve at lave en blanding bestående af 1 l. vand, 1 spsk. sukker og 1 tsk salt. og give hende noget af det, for at holde hendes væskebalance. Vil lige sige at det smager knap så godt, så jeg prøvede at putte lidt saft i det også. Ellers er kogte ris, youghurt naturel, og revet æbel blandt nogle af de ting som er godt til dårlige maver. Held og lykke med hende, og god bedring. (ved iøvrigt selv hvor hårdt det er at stå alene med det, da jeg er enlig mor.. så stort knus herfra).

Anmeld

13. april 2010

LivasMor

Det lyder lidt til at hun har fået en mave-virus af en slags. Er der noget feber?

Jeg synes du skal gribe knoglen og få fat i vagtlægen. han kan give dig masser af råd til mad og drikke som stopper maven.

God bedring med det lille myr, det er forståeligt at hun er pivet når maven gør ondt

Anmeld

13. april 2010

NinaNymannMadsen

Ayasmor skriver:

min datter aya har akurat det samme lige nu. den store appetit har hun heller ikke.. Men det er der ikke noget at sige til. tror heller ikke jeg ville have den store appetit hvis jeg havde dårlig mave. Det vigtigste er at din datter får væske frem for alt, når hun mister i form af hendes diarre. Da jeg var ved vagtlægen i weekenden pga. massiv diarre og over 40 i feber, fik jeg at vide at jeg kunne prøve at lave en blanding bestående af 1 l. vand, 1 spsk. sukker og 1 tsk salt. og give hende noget af det, for at holde hendes væskebalance. Vil lige sige at det smager knap så godt, så jeg prøvede at putte lidt saft i det også. Ellers er kogte ris, youghurt naturel, og revet æbel blandt nogle af de ting som er godt til dårlige maver. Held og lykke med hende, og god bedring. (ved iøvrigt selv hvor hårdt det er at stå alene med det, da jeg er enlig mor.. så stort knus herfra).

okay. hun har ikke feber nu men havde hun i weekenden på næsten 40. der havde hun dårlig mave søndag men ingen ting mandag og i dag ved jeg ikk hvor mange bleer hun er kommet af med (hun har jo været i dagpleje) men tror måske jeg tager hende til lægen imorgen eller sådan noget...

men kunne da være jeg skulle prøve den blanding til hende bare for at prøve hvertfald. hun har fået nogen kiks og har spist godt i dagplejen men så kom vi hjem og så ville hun bare ikk spise rigtig.

nu er hun puttet i seng fordi hun var rigtig træt.

men rart at høre der er andre der har oplevet det samme med børnene..

ja det er hårdt at stå alene (men nu har jeg jo ham men han hjælper bare ikke) så du får da også lige et stort kram her fra også

Anmeld

13. april 2010

NinaNymannMadsen

LivasMor skriver:

Det lyder lidt til at hun har fået en mave-virus af en slags. Er der noget feber?

Jeg synes du skal gribe knoglen og få fat i vagtlægen. han kan give dig masser af råd til mad og drikke som stopper maven.

God bedring med det lille myr, det er forståeligt at hun er pivet når maven gør ondt

mave-virus var også min første tanke. hun har ingen feber på nogen måde.

har puttet hende i seng, men nu må vi se. regnede lidt med at tage til lægen imorgen med hende. hun er ikke sulten det ved jeg da hun har spsit godt i dagplejen men ikke her hjemme ud over det hun har fået ved mig, og så vejer hun for meget i forvejen. men hun har fået masser at drikke...

hvis hun vågner igen når hun er faldet i søvn kunne det godt være jeg skulle ringe til vagt lægen for kan se hun har ondt.

Anmeld

13. april 2010

Ayasmor

Astasmor skriver:

okay. hun har ikke feber nu men havde hun i weekenden på næsten 40. der havde hun dårlig mave søndag men ingen ting mandag og i dag ved jeg ikk hvor mange bleer hun er kommet af med (hun har jo været i dagpleje) men tror måske jeg tager hende til lægen imorgen eller sådan noget...

men kunne da være jeg skulle prøve den blanding til hende bare for at prøve hvertfald. hun har fået nogen kiks og har spist godt i dagplejen men så kom vi hjem og så ville hun bare ikk spise rigtig.

nu er hun puttet i seng fordi hun var rigtig træt.

men rart at høre der er andre der har oplevet det samme med børnene..

ja det er hårdt at stå alene (men nu har jeg jo ham men han hjælper bare ikke) så du får da også lige et stort kram her fra også

Jeg troede også min datter var frisk igen efter en at have været frisk hele dagen igår. men som du fortæller, så havde hun haft dårlig mave i vuggestuen, så nu bliver vi lige hjemme til hun er helt ovenpå igen. det tyder lidt på at der er noget af det mavevirus noget i omløb lige i tiden. Jeg kender ihvertfald til mange der har/har haft det nu her. Men det er dejligt ar hun har spist godt i løbet af dagen så. 

Ja det er da ikke meget hjælp han er til så. nogle mænd altså!

Tak for krammet. God bedring

Anmeld

13. april 2010

NinaNymannMadsen

Ayasmor skriver:

Jeg troede også min datter var frisk igen efter en at have været frisk hele dagen igår. men som du fortæller, så havde hun haft dårlig mave i vuggestuen, så nu bliver vi lige hjemme til hun er helt ovenpå igen. det tyder lidt på at der er noget af det mavevirus noget i omløb lige i tiden. Jeg kender ihvertfald til mange der har/har haft det nu her. Men det er dejligt ar hun har spist godt i løbet af dagen så. 

Ja det er da ikke meget hjælp han er til så. nogle mænd altså!

Tak for krammet. God bedring

tror også jeg holder hendde hjemme hele dagen imorgen og får hende til lægen så vi kan finde ud af havd der er med maven, for kan virkelig se på hende hun har ondt i maven. håber det hjælper lidt at hun får sovet. mange tak.

Anmeld

13. april 2010

TbCp

Der er jo rigtig meget mavebøvl i omløb for tiden. Min datter har også ligget og det kom ud i begge ender.

Jeg holdt hende hjemme fra dagpleje til maven var i orden igen, det smitter jo rigtig meget det skidt.

Sørg for at få en masse væske i hende.

God bedring med hende

Anmeld

13. april 2010

NinaNymannMadsen

TbCp skriver:

Der er jo rigtig meget mavebøvl i omløb for tiden. Min datter har også ligget og det kom ud i begge ender.

Jeg holdt hende hjemme fra dagpleje til maven var i orden igen, det smitter jo rigtig meget det skidt.

Sørg for at få en masse væske i hende.

God bedring med hende

hun får masser af drikke... og regnede også med lige at få det undersøgt...

jo mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.