brystopration og amning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.397 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. april 2010

Frederiksensmor

hej tøser....

er der nogen af jer der har fået lavet en brystopration også derefter er blevet gravid...

jeg fik lavet min bryster større for ca et år siden og blev derefter gravid.

skal jeg nu være bange for at jeg ikke kan amme eller ??

er der nogen der har erfaring med det...

kram line 30+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

VIPpigen

ungmor87 skriver:

hej tøser....

er der nogen af jer der har fået lavet en brystopration også derefter er blevet gravid...

jeg fik lavet min bryster større for ca et år siden og blev derefter gravid.

skal jeg nu være bange for at jeg ikke kan amme eller ??

er der nogen der har erfaring med det...

kram line 30+0

Min søster fik lavet en brystreduktion sidste år, og fik at vide hun nok ikke ville kunne amme, da de jo havde skåret i mælkekirtlerne.

Tror det er meget forskelligt fra operation, til operation, og hvor de har lagt snittene. Ved selvfølgelig ikke når de er blevet lavet større??

Men håber da for dig og den lille du kan amme

Anmeld

13. april 2010

Frederiksensmor

puha håber jeg nu også at jeg kan til den tid... fik godt nok lagt mit snit under brystet så ved ikke om det kan påvirke noget...

Anmeld

13. april 2010

Sofiedk

Jeg har to veninder der begge har fået lavet bryster og de kunne begge amme efter de havde født uden problemer.

Har selv fået dem lavet for en 2-3 år siden efterhånden og lægen sagde at det ikke gjorde nogen forskel så længe de ligger under musklen. Der er jo altid chance for at man ikke kan amme, men det er de samme chancer om man har fået lavet bryster eller ej. Dog er chancerne lidt større hvis man går gennem brystvorten.

Anmeld

13. april 2010

Frederiksensmor

mange tak for dit svar så jeg mere rolig det ville da være træls hvis man ikke kunne...

Anmeld

13. april 2010

Tanja84

Som Sofie skriver, kommer det helt an på hvor du har fået lagt dine brystimplantater henne.

Har du fået dem lagt under brystmusklen, er det intet problem.

Fik selv lavet mine bryster for 2 år siden og jeg fik dengang af vide, at operationen ikke ville påvirke en evt. amning senere hen.

Anmeld

13. april 2010

VIPpigen

Ja, det er lidt nemmere at lave bryster større, end mindre. Min søster fik lagt snit helt oppe fra armhulen, altså fra yderste brystkant, ind til kavalergangen, et snit nede fra brystets midte, og op til brystvorten, og så havde de også flyttet brystvorten, så tror nemlig det er derfor hun ikke vil kunne amme, de har rodet for meget i og omkring brystvorten.

Anmeld

4. maj 2010

CHD

Har selv fået implantater for 14 år siden, og snittet lagt under brystet. Jeg er gravid med mit første barn og går selv rundt og frygter at det ikke kan lade sig gøre at amme. Min JM siger at selvom snittet er lagt under brystet kan enkelt mælkekar være beskadiget. Det betyder at jeg i stedet for at komme på Patienthotel, hvor der ikke er så meget bemanding, bliver visiteret til 3-4 dage på barselsgangen hvor jeg får al den hjælp jeg kan få for at få amningen i gang. Det jeg ellers har kunnet læse mig til er at det som udgangspunkt ikke burde være et problem at amme, men at man nok er nødt til at amme ud nogle flere gange om dagen, da der ikke er så meget plads. Implantatet optager jo en hel del af pladsen.

Hører meget gerne fra flere der har positive oplevelser med amning og implantater. Håber det lykkes for os og tror stadig det er vigtigt at vi tror på at det kan lade sig gøre.

Held og lykke med det hele

Mange hilsener

Carina 31+2

Anmeld

4. maj 2010

Liljesilas

Jeg har som 19 årig, så det er nogle år siden. Men de laver vist altid silikonen, så man kan amme. Jeg fik ihvertfald afvide at jeg kunne amme

Anmeld

4. maj 2010

henh01

Jeg fik af vide at man godt kan amme, men har samtidig hørt at det endnu er uvist om siliconen udløser kemikalier til mælken som der derved viderefører til barnet ved amning.

Er der nogle der ved om man kan få en pille eller lign til at stoppe sin mælkeproduktion hvis man ikke ønsker at amme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.