igangsætning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.927 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. april 2010

tb

er lige blevet lidt nysgerrig  hvornår går lægerne egentlig ind og overvejer igangsætning?? kan læse mig frem til at flere bliver sat igang omkring termin.. er det forskelligt fra amt til amt om man vælger at lade kvinden gå tiden ud før igangsætning, eller om man gør det inden??

spørger fordi jeg for 9 år siden fødte en datter ved kejsersnit 14 dage over tid som viste sig at veje 4.270 gram og var 54 lang.. jeg håber helt vildt på at kunne få lov til at føde 'normalt' denne gang, men frygter lidt at gå 14 dage over tid igen og at baby så bliver pænt stor igen  da jeg fødte min datter havde jeg hverken veer eller vandafgang.. hun lå forkert og de ville ikke vende hene pga hendes størrelse.. (blev ikke scannet overhovedet i sidste graviditet, pånær til kontrol i 42+0)

kh tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

hc=k

Jeg blev sat igang med min søn fordi jeg havde fået det rigtig skidt 14 før termin og min jordmoder mente at jeg ikke kunne klare at have det sådan længere. Det viste sig at moderkagen havde løsnet sig og Kristopher lå uden næring i min mave. Godt han kom ud..

Anmeld

13. april 2010

tb

hc=k skriver:

Jeg blev sat igang med min søn fordi jeg havde fået det rigtig skidt 14 før termin og min jordmoder mente at jeg ikke kunne klare at have det sådan længere. Det viste sig at moderkagen havde løsnet sig og Kristopher lå uden næring i min mave. Godt han kom ud..

ja, det var da godt de fik ham ud så ) det er utroligt hvad de kan finde ud af..

Anmeld

13. april 2010

tb

slet ikke andre der har nogle erfaringer at dele??

Anmeld

14. april 2010

mek-83

Jeg har fulgt lidt med her, og havde da egenlig håbet der var flere beretniger om det, da jeg selv sider med samme tanke som dig

Jeg er selv lige gået ind i uge 38 og synes godt nok jeg er begyndt at have meget ondt.

Håber der kommer nogle bertninger.

Maria 37+0

Anmeld

14. april 2010

Moar'en

Jeg blev sat igang 1 uge før termin. Jeg havde været til scanning (fik rigtig mange da viktor jo har hjertefejl) og her kunne de konstatere at der ikke var så meget gang i navlestrengen mere, altså han fik stadig hvad han skulle, men han ville højst sandsynligvis tabe sig lidt. Og da der selvfølgelig ikke var nogen grund til det synes de han skulle ud. Det har siden de fandt ud af han var hjertebarn været menningen at han senest skulle ud til termin. Håber det gav menning

Anmeld

14. april 2010

marius' mor

Hmm, Jeg skal sættes i gang torsdag (i morgen), hvilket er datoen for min termin.

Grunden til igangsættelse er dog, at jeg har graviditetsbetinget sukkersyge. Hvis jeg ikke havde haft det, var jeg ikke blevet sat i gang.

Jeg tror man skal have et meget stort barn før de vælger at igangsætte til termin.

Så sent som for en måned siden hørte jeg om en kvinde der havde født et barn på 4750g, hun var, så vidt jeg ved, ikke sat i gang pga barnets størrelse..

Signe 39+6

Anmeld

14. april 2010

Halbschön

tb skriver:

er lige blevet lidt nysgerrig  hvornår går lægerne egentlig ind og overvejer igangsætning?? kan læse mig frem til at flere bliver sat igang omkring termin.. er det forskelligt fra amt til amt om man vælger at lade kvinden gå tiden ud før igangsætning, eller om man gør det inden??

spørger fordi jeg for 9 år siden fødte en datter ved kejsersnit 14 dage over tid som viste sig at veje 4.270 gram og var 54 lang.. jeg håber helt vildt på at kunne få lov til at føde 'normalt' denne gang, men frygter lidt at gå 14 dage over tid igen og at baby så bliver pænt stor igen  da jeg fødte min datter havde jeg hverken veer eller vandafgang.. hun lå forkert og de ville ikke vende hene pga hendes størrelse.. (blev ikke scannet overhovedet i sidste graviditet, pånær til kontrol i 42+0)

kh tina

Hejsa..

Jeg tror at man de fleste steder sætter igang 42+0, medmindre der er indikationer for, at blive sat igang før... Dette kan fx være svangerskabsbetinget diabetes, stort barn, svangerskabsforgiftning eller andet..

Jeg sel fik at vide at jeg max måtte gå en uge over tid pga. stort barn og at jeg var førstegangsfødende.. Men det glemte lægen at notere, så det endte med at jeg blev sat igang 42+0 om aftenen.. Fødte 42+1 om morgen en STOR dreng på 4570g og 56 cm.. Jeg håber, at når jeg engang skal have nummer to, at jeg kan blive sat igang til termin, eller kort efter, så det ikke bliver et helt så stort et barn.. Dette fordi jeg frygter at det skal ende i aks...

Anmeld

14. april 2010

tb

det er os der mine tanker er.. får jeg nu et stort barn igen?? var i scanning i mandags (30+1), da jeg har en tarmsygdom som gør de vil holde øje med om hun vokser som hun skal.. og det skal jeg da lige love for hun gør  1783 gram og godt rund om maven.. hehe.. hun kom næsten udover kurven med hendes mave mål  skal i scanning igen i 35+1 og er da lidt spændt på hvad de så siger..

Anmeld

14. april 2010

Halbschön

tb skriver:

det er os der mine tanker er.. får jeg nu et stort barn igen?? var i scanning i mandags (30+1), da jeg har en tarmsygdom som gør de vil holde øje med om hun vokser som hun skal.. og det skal jeg da lige love for hun gør  1783 gram og godt rund om maven.. hehe.. hun kom næsten udover kurven med hendes mave mål  skal i scanning igen i 35+1 og er da lidt spændt på hvad de så siger..

Hehe, kiggede lige min journal igennem.. Jeg var til svanning da jeg var 30+4... Der vejede Nicolai 1975g.. Og 35+4 var han 3132g.. Så det var da egentlig en ordentlig basse..

Men næste gang du skal til jdm, så synes jeg da du skal pprøve at snakke med hende omkring dine bekymringer for et for stort barn og fødsel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.