Hvor ondt har man efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.886 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. april 2010

Happy

Hej Jeg er i dag 40+0 og er ikke så bange for selve fødslen som jeg er for tiden derefter. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vente mig. I mit hoved er det hele lyserødt og jeg skal "lige" efter fødslen ud og køre med manden og barnevognen mm. Men nu er tankerne omkring hvor øm og dårlig man er efter fødslen begyndt at fylde mere og mere.

Hvor lang tid kunne I kun ligge i sengen? Kom I hurtigt ud og gå ture mm. og hvor lang tid gik der før I kunne have sex igen? Altså generelt hvordan havde du det i dagene/ugerne efter fødslen?

Hilsen Camilla der så gerne vil nyde de to uger med manden OG baby når manden nu endelig kommer til at være hjemme på "barsel".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

RumlesMor

Jeg havde det sådan set fint nok da jeg kom hjem, vi var ude og gå ture dagen efter...faktisk gik jeg den første (dog korte) tur blot et par timer efter fødslen. Men der gik 3-4 uger før jeg kunne "rende efter bussen".

Fik et chok da jeg med min 1 uge gamle baby skulle nå en bus, og ikke kunne nå derned på sædvanlig tid, og heller ikke kunne lave den berømte "jeg-løber-lige-3-skridt-for-at-vise-jeg-skal-med-finte". Resultat, jeg måtte vente på den næste bus --> 40 min. senere. Øv!

Anmeld

13. april 2010

SpunkenJo

Det er jo meget forskelligt, hvor "ødelagt" man blir af en fødsel.

Det der med at ligge i sengen, gør man ikke så meget, for man har pludselig andre ting, der skal ordnes, men akn jo selvfølgelig være i en situation, der gør man kan blive nødt til det.....

Jeg kunne gå ture indenfor en lille uge.

Jeg cyklede også efter ca. 5 uger, hvilket ikke var en udbredt fornøjelse, men det gik ok.

Jeg cyklede selv til lægen ved 8 ugersundersøgelsen og der gik det ret godt. Stortset ingen smerte i underlivet. Gik også stille og roligt igang med at lunte korte ture derefter.

Vi havde sex efter 5 uger tror jeg. Kan ikke helt huske det. Og nej, det var ikke en suer fornøjelse til at starte med, men det blev det. Kan anbefale lidt glidecreme i natskuffen, til lysterne rammer en efter fødslen igen.

Så man kan mange ting ret hurtigt, hvis bare man giver sig selv lov. Og klar, nyd de to uger dig og manden har sammen med den lille ny. Det er FANTASTISK!
Tillykke, lige om lidt  

Anmeld

13. april 2010

MariaJ

Jeg læser nysgerrigt med her. 

Vi står i den lidt specielle situation at vi bare opholder os midlertidigt her hvor fødslen skal finde sted og har en seks timers flyrejse (med skift undervejs) foran os før vi er hjemme med baby. Jeg er ret spændt på hvor lang tids rekreation, der er nødvendig før jeg er klar til at tage turen hjem. Vores midlertidige residens er nemlig bare et værelse, hvor vi deler køkken og bad med en anden person, så ikke rigtig egnet til et længere ophold. 

Derfor spurgte vi lidt til det da vi var på besøg på fødegangen for et par uger siden. Hende vi talte med var meget optimistisk og sagde at de fleste var friske hurtigt, og at de havde været med til at sende folk til Svalbard (den tur vi skal ud på) direkte ved udskrivningen fra patienthotellet/barselsgangen.

Maria 39+0

Anmeld

13. april 2010

Millebasse

Det er jo meget individuelt og helt afhængig af hvordan fødslen er gået.

Jeg var i bad en time efter fødslen (den bette havde både besørget det ene og det andet ud over mig ) Jeg blev dog lidt svimmel efter et par timer, men min datters fødsel tog også kun 1½ time.. Vi var hjemme efter 5 timer (kl. 22) og næste morgen kl 7 kom min store dreng på 2 år hjem og ham kunne jeg fint lege med.

Jeg kunne fint være aktiv med det samme. 

Anmeld

13. april 2010

Pia.

Tror der er stor forskel på hvor ondt man har og hvor meget man er "gået i stykker" eller syet... Jeg er ikke revnet nogen af gangene, så jeg har været på benene med det samme... Kan lige tage min sidste fødsel som eks.

Fødte kl. 6.05 og spiste frokost der hjemme kl. 11.30 og gik tur om eftermiddagen med barnevognen fordi jeg trængte til frisk luft, dog kun en lille tur, da det var smadder koldt...

Knus Pia.

Anmeld

13. april 2010

Halbschön

Happy skriver:

Hej Jeg er i dag 40+0 og er ikke så bange for selve fødslen som jeg er for tiden derefter. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vente mig. I mit hoved er det hele lyserødt og jeg skal "lige" efter fødslen ud og køre med manden og barnevognen mm. Men nu er tankerne omkring hvor øm og dårlig man er efter fødslen begyndt at fylde mere og mere.

Hvor lang tid kunne I kun ligge i sengen? Kom I hurtigt ud og gå ture mm. og hvor lang tid gik der før I kunne have sex igen? Altså generelt hvordan havde du det i dagene/ugerne efter fødslen?

Hilsen Camilla der så gerne vil nyde de to uger med manden OG baby når manden nu endelig kommer til at være hjemme på "barsel".

Jeg lå slet ikke i sengen.. Men de dage vi var på sygehuset havde jeg et enormt ømt bækken.. Det gjorde især ondt når man skulle rejse sig fra siddende stilling.. og oven i det vræltede jeg som en and(gjorde jeg også i de sidste to måneder af graviditeten).. Da vi kom hjem gik det såmænd ganske fint, det der var værst var når man skulle tisse.. Jeg gik ikke i stykker under fødslen, men da sønnemand havde sin ene arm med ude sammen med hovedet, havde han fået kradset mig på vej ud.. Så det sved en del..

Nååh ja, og så ømme bryster - det kommer vi nok ikke uden om

Vi var ude at gå to dage efter vi kom hjem fra sygehuset

Mht. sex.. Så havde vi ses første gang 8 uger efter fødslen.. Jeg blødte i to uger.. Og havde kort efter min første mens... Det gjorde lidt avs de første par gange, men det var også dejligt at komme igang igen.. Dog skal det lige siges at det først er nu her inden for de sidste to måneders tid at der er kommet for alvor gang i det igen.. Når man er nybagt mor - sådan havde jeg det hvert fald, så er det IKKE sex man tænker på.. Og når man har sex og har brysterne fyldt med mælk, ja så sprøjter det ud over det hele.. Man lugter af gylp.. Hængemave. Strækmærker.. ja mange ting er bare ikke helt som før, så der skal lgie et selvtillidsboost til før jeg er helt klar.. Men nu er den der, og alt er ved det gamle

Held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld

13. april 2010

Tdittmann

efter min 1. fødsel var jeg ret ødelagt og kunne først komme rigtig ud og gå efter en uges tid - men jeg var også blevet klippet.

Efter min 2.fødsel var jeg ude og gå tur med barnevognen dagen efter fødslen.

Så som andre også skriver det kommer meget an på hvordan fødslen har været.

Tanja 

Anmeld

13. april 2010

Corn

Efter min første fødsel, hvor jeg fik flest sting, dog ikke ret mange, gik vi selv over på barselsgangen.

Ved nr. to var jeg oppe og i tøjet efter et par timer, og derefter afsted til parkeringspladsen og hjem

Det værste var første tissetår efter min første fødsel. Det sved som bare fanden. Nr. to fødsel kan jeg slet ikke huske smerte efterfølgende.

Så synes ikke det er galt overhovedet.

Sex havde vi da blødningen stoppede, og der havde jeg et stort behov for at få prøvet underlivet af igen, og være kvinde istedet for mor.

Anmeld

13. april 2010

LotteGabriella

jeg var oppe på fødderne lige omkring 1 times tid efter jeg var øm og hævet men jeg kunne sagtens holde det ud og fik heller ikke noget smertestillende for det

Der gik ca. 1 måned før vi havde sex, da jeg ikke rigtig havde lyst før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.