Sutte på tommelfinger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.904 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. april 2010

SHERO

Det er sikkert heeelt normalt (og man kan vel heller ikke gøre noget ved det) men, min søn på 3 måneder vil næsten kun sutte på tommelfinger, han bruger sutten i barnevognen, ellers gider han den slet ikke, og for 2-3 uger siden opdagede han så sin hænder og tommelfinger. Nu sutter han på den lille finger hele dagen, og kun tommelfingeren, den er næsten helt opløst når jeg ligger ham til at sove... Tænker det nok er helt normalt eftersom han næsten lige har fundet sine hænder...

Men ville nu alligevel liiige høre jer mere erfarne mødre... :-D

Er det normalt, og er det bare en "fase"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

NinaNymannMadsen

Tullen85 skriver:

Det er sikkert heeelt normalt (og man kan vel heller ikke gøre noget ved det) men, min søn på 3 måneder vil næsten kun sutte på tommelfinger, han bruger sutten i barnevognen, ellers gider han den slet ikke, og for 2-3 uger siden opdagede han så sin hænder og tommelfinger. Nu sutter han på den lille finger hele dagen, og kun tommelfingeren, den er næsten helt opløst når jeg ligger ham til at sove... Tænker det nok er helt normalt eftersom han næsten lige har fundet sine hænder...

min datter har aldrig brugt sut men brugte derimod mig og mine fingre indtil hun opdagede hendes hænder og så var det tommelfingeren i munden og nogen af alle de andre fingre faktis... tror det er meget normalt. nu sutter hun stadig en gang i mellem på hendes fingre men ikke så tit (hun er 9 mdr og 3 uger nu)

men man skal holde øje med det for de kære små kan ødelægge deres fingre ved det, de kan sutte tomlen helt flad

Anmeld

12. april 2010

Mira0911

Julie har aldrig suttet på tomler... Men brugt sut..

Anmeld

12. april 2010

LinLin

Min søn har aldrig suttet tommelfinger - til gengæld var han MEGET glad for sin sut!

Anmeld

12. april 2010

SHERO

Tak for svarene, må hellere lige høre min sp i næste månede, for er nok en lille smule bekymret, for det er jo ret svært at vænne dem af med igen.... :-S

Anmeld

12. april 2010

LinLin

Tullen85 skriver:

Tak for svarene, må hellere lige høre min sp i næste månede, for er nok en lille smule bekymret, for det er jo ret svært at vænne dem af med igen.... :-S

Ville nok i hvert fald prøve at fåå ham til at bruge sutten i stedet for! - den kan man jo tage fra ham igen, når det bliver den tid

Anmeld

12. april 2010

L.J.L

Tullen85 skriver:

Børn sutter på deres hænder og fingre og det er ganske normalt og blot en del af deres udvikling. De skal have lov at lære deres hænder at kende, så lad ham endelig sutte, det gør min på 4 mdr. også

Det er først når de bliver lidt ældre og det kan blive en dum vane, man skal være mere opmærksom, for det kan gøre fingrene skæve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.