kan man mon...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.470 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Thildesmor

Vi bor i Aalborg nu, men har ikke planer om at blive gamle her men at købe hus engang et andet sted.

Jeg er konfirmeret i skørping kirke, og min far blev bisat der for et par måneder siden, kan man holde dåd i et andet sogn end det man bor i?

Vil jo gerne holde den i skørping kirke, føler på en eller anden måde at så er min far også lidt med, han havde jo glædet sig enorm meget til at blive morfar og det skulle jo ikke ha endt sådan som det gjorde

Præsten har fri idag, så tænkte om der måske var nogle der vidste det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

oo

ja, det burde du kunne. min far blev gift i den kirke hvor han er døbt og konfirmeret i Brøndbyøster, mens han boede i Valby

min svigermor blev også bisat i den kirke hendes mand er begravet i i Veddum selvom hun boede i Aars da hun døde, kommer jeg lige i tanker om...

hov! og nu jeg TÆNKER over det, så blev jeg selv ungdomsdøbt og konfirmeret i kirken i Sengeløse, hvor jeg gik i skole, mens vi boede i Høje Taastrup.

Anmeld

12. april 2010

otlitrom

Det tror jeg godt man kan.. Jeg er selv døbt et helt andet sted, end det sogn vi hørte til.. Men det er også 25 år siden, der er måske sket noget siden da

Synes det er en smuk tanke der ligger bag!

Jeg håber nogen kan svare. Synes det er et godt spørgsmål, og vi leger selv lidt med tanken om det samme.. Når engang jeg altså først bliver gravid, og senere har født!

Anmeld

12. april 2010

Kløver

Anette-Johansen skriver:

Vi bor i Aalborg nu, men har ikke planer om at blive gamle her men at købe hus engang et andet sted.

Jeg er konfirmeret i skørping kirke, og min far blev bisat der for et par måneder siden, kan man holde dåd i et andet sogn end det man bor i?

Vil jo gerne holde den i skørping kirke, føler på en eller anden måde at så er min far også lidt med, han havde jo glædet sig enorm meget til at blive morfar og det skulle jo ikke ha endt sådan som det gjorde

det tror jeg sagtens man kan, i vores by er der jo flere sogne og vi hører til michaelis sogn, men regner da både med bryllup og barnedåb i erritsø kirke hvor manden er døbt og konfirmeret, man skal bare aftale det med præsten, jeg tror ikke det er et problem, nogle osm bor langt væk kommer jo feks også "hjem" og gifter sig hvis resten af familien bor i fødebyen

Så tror sagtens i kan få jeres ønske opfyldt

Anmeld

12. april 2010

Lone Jakobsen

ja det kan du sagtens. hvis du har såkaldt tilhørsforhold til den...og det har du jo på alle måder. så er det intet problem. jeg fik selv 3 af mine børn døbt udenfor mit sogn, da jeg havde tilhørsforhold  til en anden kirke.

Anmeld

12. april 2010

Halbschön

Anette-Johansen skriver:

Det kan man.. Vi bor i Kolding i Kristkirkens Sogn.. Men da min kæreste er døbt og konfirmeret i Brændkjærkirken, ville vi gerne at lillemanden skulle døbes der..Da vi ringede og forhørte os om dåben spurgte de om vi boede i sognet, hvilket vi sagde nej til.. Og så spurgte de os om hvilket forhold vi så havde til kirken, og da vi fortalte at det var fordi at farmand var døbt og konfirmeret der, synes de at det var en god ide

Jeg selv boede i Randers da jeg blev døbt, men blev døbt i Sdr. Vissing(en bette flække mellem Horsens og Silkeborg, da min mor oprindeligt var derfra..

Knus

Anmeld

12. april 2010

Thildesmor

kitty skriver:

Det tror jeg godt man kan.. Jeg er selv døbt et helt andet sted, end det sogn vi hørte til.. Men det er også 25 år siden, der er måske sket noget siden da

Synes det er en smuk tanke der ligger bag!

Jeg håber nogen kan svare. Synes det er et godt spørgsmål, og vi leger selv lidt med tanken om det samme.. Når engang jeg altså først bliver gravid, og senere har født!

Sender en masse babystøv til dig, ved hvor meget vi selv manglede den dengang

Og tusind tak for svar

Anmeld

12. april 2010

Thildesmor

Savner ham bare hvert sekund, og har på en eller anden måde bare lyst til at "vise" ham hende i dåbskjolen den dag..

Men kan høre på alle indlæggene at det med stor sandsynlighed nok skal lade sig gøre, så er bare rigtig glad nu. Tusind tak for alle jeres svar, i er nogle skønne piger  

Anmeld

12. april 2010

otlitrom

Anette-Johansen skriver:

Sender en masse babystøv til dig, ved hvor meget vi selv manglede den dengang

Og tusind tak for svar

Mange tak! Jeg suger alt det baby-støv til mig, som jeg kan!

Og jeg kan godt forstå du gerne vil "vise" ham din datter den dag.. Som sagt en smuk tanke!

Anmeld

12. april 2010

NinaNymannMadsen

Anette-Johansen skriver:

det kan man sagtens...

min datter er døbt i den kirke der høre til det sogn jeg selv er døbt i (der er to kirker i det samme sogn)

jeg bor i horsens nu og min datter blev døbt i en kirke der hedder Halling kirke det er en lille fin kirke i en lille by næsten ingen kender til, det er nede omkring Odder... :d er selv døbt i Gosmer kirke, hun blev døbt af samme præst der har døbt mig og min søster konfirmeret os og viet mine forældre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.