Hvad skal lillesøster hedde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2008

Charlotte

Hej igen

Ja det kan jeg godt se, den med Elvira går ikke så ;)

Kh Trine som osse har mødt en lille Alba og en Nora, var det noget?:D

Njah, ikke helt ... synes at Alba er for brugt og vi kender en Nora. Haha, det er sjovt at efterhånden som veninder og venner får børn, så bliver der tyndet ud i de navne, man gerne ville bruge selv. På den anden side, så tror jeg egentlig ikke, at man ville have haft noget imod at hedde det samme som ens forældres venners børn, ville man?

Charlotte :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2008

Tullebobs

Jeg læste faktisk engang, at børn bestemt ikke havde noget imod, at der var andre med samme navn i børnehaven eller skolen, og at børn på den måde føler, at de "passer ind" i mængden. Men tror så osse, at der er langt større spredning i navnene idag end tidligere, og flere hedder noget mere eller mindre unikt, så mon ikke børn idag synes, at det er meget almindeligt næsten uanset, hvad deres venner hedder:D Og jeg gik faktisk i engang i klasse med to andre Triner, og det blev så irriterende:@, at jeg istedet blev kaldt mit mellemnavn Malene, så for lidt og for meget... ;)

Kh Trine

Anmeld

22. januar 2008

Lulle25

Hej du ja det med navne er ikke nemt. Havde egentlig aftalt med mig selv at jeg ikke ville sige navnet videre, for hvis vores nr. 3 kommer og det bliver en pige skal hun hedde det. Anna-Maya:D. Synes det er et rigtigt dejligt navn og der er ikke ret mange der hedder det. Den jordmoder der tog imod vores Mathilde hedder Anna-Maya og var bare super skøn. Men vi havde aftalt på forhånd hvad barnet skulle hedde...
De andre navne jeg sådan kom på er Stella, Eva, Mai og Edith.
Kh Louise

Anmeld

22. januar 2008

SaNiNa

Hej

jeg er helt vild med Asta, mille, josefine af pige navne
af drenge navne er thor, mathias og lukas

Håber de kan bruges...

Sanne Andersen

Anmeld

23. januar 2008

Mortilde3

Uha da... Det er jo heldigvis smag og behag med navne til de kære poder, jeg er vist sådan en blanding mellem typen der gerne vil have nogle "normale" navne men med et lille tvist af noget originalt...
Jeg har en dreng der hedder Marcus Benjamin (ik noget originalt der!)
En pige der hedder Naja (betyder lillesøster på grønlandsk!) Victoria
Og så det sidste skud på stammen Silje og hendes mellemnavn bliver enten Sophia eller Caroline...

Men tænker bare sådan lidt, kan godt følge med at man ikke gider at give de samme navne som aaalle andre, men man skal altså også passe på med at være alt for anderledes (min mening!:$) Børn i dag er jo desværre ikke altid så søde ved hinanden, så man behøver jo ikke at give sit barn et navn der (måske) gør dem til drille-offer...

Men held og lykke med den kommende fødsel og navngivningen af den bette ny...

Mvh Mia

Anmeld

5. marts 2008

Villa

* Loa
*Thit
*Ofelia
*Ghita
*Augusta
*Merle
*Monalisa
*Søs
*Dicte

jeg vil også være med :D

- Trud
- Mirabel
- Aline (skulle min datter hedde, men hun lignede desværre ikke en Aline)
- Patrisja
- Patrunille
- Sif
- Samira
- Malou
- Melba
- Miele
- Merle
- Isolde
- Evita
- Athena
- Isabell
- Lucia
- Donna
- Jacpueline
- Anabel
- Selma
- Solajma
- Siljle
- Elvira

Har i prøvet listen over godkendte pige navne?

Anmeld

6. marts 2008

Nadi

Mine forsag som jeg lige kan komme i tanke om: [rød]Snerle[/rød] [rød]Metea[/rød] [rød]Zoya[/rød] (det er godt nok russisk, men kan godt lide det:)) [rød]Blomst[/rød] Håber I finder et pige-navn, hvis det bliver en pige, der kan mache Cirkel's fine fine navn :) -Nadia

Anmeld

6. marts 2008

Rasmine

Manilla, hørte jeg engang en pige blev døbt.

Mette

Anmeld

6. marts 2008

Musstirius

Hvad syntes du om Mille-matilde? Syntes det passer godt til din datters navn.. ;) eller Celina

Anmeld

6. marts 2008

Rasmine

Musstirius skriver:

Hvad syntes du om Mille-matilde? Syntes det passer godt til din datters navn.. ;) eller Celina

Mille er et fint navn, det hedder min datter.
;)

Men tror det skal være lidt mere specielt, kan jeg lidt fornemme.
Cirkel er jo også et specielt navn.
Hvor kommer det egentlig fra?
Og var det godkendt?
Eller er hun den første til at hedde det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.