Realitetschok og forberedelser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. april 2010

Louisesam

Hej med jer!

Den anden dag fik jeg pludselig et slags "wake-up call", hvor det hele ligsesom væltede frem og blev til virkelighed i mit hoved... hvad med forberedelser? Der skal da købes ting ind, der skal læses om babyens første tid, der skal... Blev helt stresset lige pludselig!

Nogle der for alvor er gået i gang med at forberede sig andet end mentalt? Eller hvordan forbereder I jer i det hele taget? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2010

oo

jeg fik især i de første uger sådan nogle "panikanfald" hvor jeg syntes der var ALT for meget jeg skulle nå at finde ud af inden babyen kom

jeg læser sporadisk i nogle graviditetesbøger jeg har lånt på biblioteket, men det der er mest i mine tanker lige nu, er fødslen og hvordan jeg forestiller mig det skal foregå. nok fordi jeg skal til jordmor her i slutningen af april

men jeg har jo sommerferie fra slut-juni og den går direkte over i barsel til september, så jeg tror jeg har nok tid til at få læst bøger op til fødslen

Anmeld

10. april 2010

Anja

Jeg er slet ikke nået til at forberede noget som helst, men mon ikke det kommer de sidste par mdr af graviditeten. Jeg ved jo, hvad jeg går ind til, da det er vores 4. barn jeg venter

Anja 13+1

Anmeld

10. april 2010

Kaufie

Hehe.....

Nu er jeg gravid med nr 2, så det med at forberede sig på babys første tid er nok en noget mere afslappet affære. Vi har også det meste udstyr i forvejen - hvis altså det bliver endnu en dreng - men der skal møbleres noget rundt i huset, så vi får et børneværelse mere. Dvs kontor med rod skal ud i vores mellemgang - rod forhåbentlig flyttes ind i et garderobeskab i soveværelse - skabet skal lige bygges først..... så det er dén slags jeg tumler mest med.

Anmeld

11. april 2010

Louisesam

Tjuhl skriver:

jeg fik især i de første uger sådan nogle "panikanfald" hvor jeg syntes der var ALT for meget jeg skulle nå at finde ud af inden babyen kom

jeg læser sporadisk i nogle graviditetesbøger jeg har lånt på biblioteket, men det der er mest i mine tanker lige nu, er fødslen og hvordan jeg forestiller mig det skal foregå. nok fordi jeg skal til jordmor her i slutningen af april

men jeg har jo sommerferie fra slut-juni og den går direkte over i barsel til september, så jeg tror jeg har nok tid til at få læst bøger op til fødslen

Ok, lyder fornuftigt... jeg tror også jeg skal have fat i sådan nogle bøger om tiden op til fødslen eller tiden lige efter fødslen.

Ja, jeg går også på barsel direkte efter sommerferien, så jeg burde jo også have tid nok til at forberede alting! Men man stresser bare fordi det er så vigtigt at der er styr på tingene, så man gerne ville kunne gøre det hele på én gang

Anmeld

11. april 2010

Louisesam

Anja skriver:

Jeg er slet ikke nået til at forberede noget som helst, men mon ikke det kommer de sidste par mdr af graviditeten. Jeg ved jo, hvad jeg går ind til, da det er vores 4. barn jeg venter

Anja 13+1

Ja ok, så er du rimelig rutineret i at byde baby velkommen i verden

Anmeld

11. april 2010

Louisesam

Kaufie skriver:

Hehe.....

Nu er jeg gravid med nr 2, så det med at forberede sig på babys første tid er nok en noget mere afslappet affære. Vi har også det meste udstyr i forvejen - hvis altså det bliver endnu en dreng - men der skal møbleres noget rundt i huset, så vi får et børneværelse mere. Dvs kontor med rod skal ud i vores mellemgang - rod forhåbentlig flyttes ind i et garderobeskab i soveværelse - skabet skal lige bygges først..... så det er dén slags jeg tumler mest med.

Det lyder jo vildt hyggeligt at skulle lave børneværelse  Men ja, så er du godt og vel forberedt på, hvordan det foregår det hele... Det må være dejligt!

Jeg står i en situation, hvor vi er bundet til vores leje lejlighed indtil 31. august, og vi skal flytte pr. 1/9 - hvilket vil sige ca. en måned inden fødslen - så jeg stresser godt nok også over det... vi SKAL bare finde et sted, hvor babyen kan leve sine første år, og vi skal nå at flytte, og ordne alting og samtidig sørge for at få købt de forskellige ting, som vi skal bruge... Det er nok også fordi jeg er sådan, at jeg gerne vil have en finger med i spillet... og når vi skal flytte kan jeg ikke gøre så meget andet end at guide  Egentlig lækkert nok, men ville gerne kunne gøre nogle ting selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.