Hvorfor er det så indviklet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. april 2010

linemus

Juhuu (sagt meget tørt) - nu kører ledighedsmøllen igen med alle dertilhørende vanskeligheder. Har lige modtaget brev om at skulle til CV møde i a-kassen og skal tilmelde mig senest søndag. Ja goddaw, jeg vil ikke til noget møde, for jeg vil på barsel. Men det er åbenbart heller ikke så nemt, for det er kommunen, der står for det, og jeg fatter virkelig ikke, hvordan jeg gør. Kan da godt finde nogle blanketter om at søge barselsdagpenge, men så skal jeg have digital signatur, og hvilken blanket er lige den rigtige, og er det så bare det, eller skal jeg gøre mere? Prøver så at ringe, men de har kun tlf. tid mellem kl.9-10. Tak for det. Så må jeg vente til mandag, og se om der er nogle, der kan forklare mig, hvad jeg skal gøre.

Nu har jeg tilmeldt mig a-kassemødet, for de skal dælme ikke nægte mig dagpenge. Så kan jeg vel altid framelde mødet igen, når jeg er kommet officielt på barsel.

Hvis der er nogen, der har gode råd, så kom endelig med dem. Jeg har opgivet for i dag.

Nå ja, så fik jeg også brev fra pladsanvisningen, og vi har fået tilbudt pladser fra 1/7. Jeg har så bare søgt om at få pladser fra 1/6, men det har de nok ikke set endnu, så dem skal jeg også ringe til mandag.

Line - er blevet helt træt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Susan1978

hest line..  men du skal ha et knus alligevel.

Anmeld

9. april 2010

Hyner

Endnu en HEST herfra, for hvis der er noget jeg slet ikke aner en pind om, er det ligepræcis det der system.... Ihh hvor er det let at leve i danmark vi har det så frit...

Stort kram herfra og desværre ingen hjælp...

Henriette

Anmeld

9. april 2010

Nadi

Har overhovedet ingen gode råd eller ideér, vil bare lige sige jeg har læst det og at jeg blev da også helt træt bare af at læse det!

Håber der er nogle som kan hjælpe dig, så det bliver gjort rigtigt!

Anmeld

9. april 2010

Grynt

Aner det simpelthen ikke. Håber du finder ud af noget inde fra borgerservice på mandag.

Anmeld

9. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg er netop gået fra ledig til barsel:

Du skal kontakte din a-kasse og få dem til at sende dig en blanket til ansøgning om barselsdagpenge. Denne kan de tidligst sende til dig 1 uge før du skal på barsel, da de skal oplyse din "indkomst"/dagpengesats i 4 uger op til barsel - og du er berettiget til barselsdagpenge 4 uger før termin (36+1). Din a-kasse udfylder nogle felter, som du så bagefter skal bekræfte og derefter skal de sendes/afleveres på ydelseskontoret i din kommune.

Når du går på barsel, skal du huske at afmelde dig på jobcenteret - kan gøres ret simpelt via nettet. Ellers står du som fortsat til rådighed og skal bekræfte jobsøgning osv.

Jeg blev også kaldt til rådighedssamtale, hvor jeg skulle booke tid samme dag som jeg gik på barsel - ringede derind, og de udskød den så til efter barsel.

Det er et rodet system, og jeg har haft fat i jobcenter, a-kasse og ydelseskontor ufatteligt mange gange, men håber der er tjek på det nu. Spørg hvis jeg kan hjælpe mere.

Anmeld

9. april 2010

bette

også hest herfra..

Anmeld

9. april 2010

birgittemarie

Manner, jeg har også øjne, der hænger i store poser efter at have læst om dine hyggelige oplevelser med det offentlige...

Held og lykke og prøv at lade være med at spekulere mere over den sag i weekenden, hvor du alligevel ikke kan gøre noget ved det.

Knus B

Anmeld

9. april 2010

birgittemarie

Manner, jeg har også øjne, der hænger i store poser efter at have læst om dine hyggelige oplevelser med det offentlige...

Held og lykke og prøv at lade være med at spekulere mere over den sag i weekenden, hvor du alligevel ikke kan gøre noget ved det.

Knus B

Anmeld

9. april 2010

linemus

cmks2007 skriver:

Jeg er netop gået fra ledig til barsel:

Du skal kontakte din a-kasse og få dem til at sende dig en blanket til ansøgning om barselsdagpenge. Denne kan de tidligst sende til dig 1 uge før du skal på barsel, da de skal oplyse din "indkomst"/dagpengesats i 4 uger op til barsel - og du er berettiget til barselsdagpenge 4 uger før termin (36+1). Din a-kasse udfylder nogle felter, som du så bagefter skal bekræfte og derefter skal de sendes/afleveres på ydelseskontoret i din kommune.

Når du går på barsel, skal du huske at afmelde dig på jobcenteret - kan gøres ret simpelt via nettet. Ellers står du som fortsat til rådighed og skal bekræfte jobsøgning osv.

Jeg blev også kaldt til rådighedssamtale, hvor jeg skulle booke tid samme dag som jeg gik på barsel - ringede derind, og de udskød den så til efter barsel.

Det er et rodet system, og jeg har haft fat i jobcenter, a-kasse og ydelseskontor ufatteligt mange gange, men håber der er tjek på det nu. Spørg hvis jeg kan hjælpe mere.

1000 tak. Så må jeg have fat i a-kassen på mandag. Må hellere også ringe til kommunen for en sikkerhedsskyld, når de nu kun har åbent fra 9-10, og a-kassen først er kontaktbar efter kl.12 

Ej, er så glad for, du har skrevet, for jeg var da lige på grådens rand tilsidst i frustration og forvirring (og hormoner og manglende middagslur ).

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.