prikke hul på vandet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.434 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. april 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Jeg har termin imorgen... JUBII!

Jeg skal på mandag igen igen til vækst-scanning for at holde øje med lillemandens vægt, så han ikke bliver alt for stor. Til dem der ikke ved det har jeg pga et færdsels uheld for 5 år siden bøvlet mere end meget med mit bækken hele graviditeten igennem. Og for at skåne mit bækken mest mulig vil jeg blive sat i gang hvis bette fyren bliver for stor inden jeg går i fødsel af mig selv....

Skal som sagt på mandag til scanning, og viser det sig han er ved at nå den str som er maksimum, så vil de hvis jeg er moden nok muligvis prikke hul på vandet..... I tirsdaga var vi også afsted, og der var kin livmoder hals helt væk og jeg var 1½ cm åben, hans hovede stod meget dybt nede (Jm kunne mærke hans hovede) og han stod fast i bækkenet....

Nu er mit spørgsmål så: Hvor åben/moden skal man være for at få prikket hul på vandet??? Uden at skulle igennem stikpiller osv først.....

Håber nogen kan hjælpe! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Mor til L&S

Hej

jeg var 1 1/2 cm åben ca da JM tog vandet ved mig.

Anmeld

9. april 2010

LouiseNielsen

Rollo skriver:

Hej

jeg var 1 1/2 cm åben ca da JM tog vandet ved mig.

Og gik det hele så bare af sig selv derefter??

Hvordan føles det at få prikket hul på vandet?

Anmeld

9. april 2010

Nanna1985

LouiseLarsen skriver:

Det vil jeg mene at hun kan gøre nu, når du er så klar, som du lyder Det er meget forskelligt fra person til person.. Har fået mit prikket begge gange.. Første gang var det ubehageligt, fordi der røg bare KÆMPE skyller ud, sådan føltes det Havde os monster meget vand i kroppen.. Det væltede ud i mange mange timer.. ÀD AD...

Anden gang mærkede jeg det dårligt og det sev lige så stille og roligt.. Var ude og gå en tur på 1 time og mærkede selv ikk at mit vand sev.. Havde heller ikke så meget åbenbart..

Anmeld

9. april 2010

kiroo

jeg har også fået prikket hul begge gange. her sidste gang var jeg 3 cm åben og det kom bare ud, og det blev så ved med at sive lidt, jeg fik prikket hul. kl. lidt i otte, og kl. lidt over 9 fik jeg veer og kl. 11.23 press veer og hun er født 11.25 i første press vee.. super dejlig fødsel..

Anmeld

9. april 2010

JustAnotherName

Jeg vil mene, at du er "moden og klar" nok til at det ville kunne gøres nu.

Men det er jo JMérne der vurdere dét. Og der tror jeg det er meget forskelligt, hvad de beslutter, alt afhængigt af, hvem du får.

Jeg fik selv prikket hul, da jeg var næsten fuldt åben. Og med det samme hun prikkede hul, så startede presseveerne bare på fuld knald.....der gik kun 8 minutter, så var min datter ude i mine arme    Så dét gik tjep.
Men jeg var jo så også selv ved at gå igang med at føde. Hun kickstartede mig bare ved at prikke hul på vandet .....syret at det kunne give en SÅ øjeblikkelig virkning! 

Held og lykke med det hele. Det KAN jo meget vel være, at de prikker hul imorgen ....så går der MAKS et døgn derfra, inden du bliver MOR! 

Anmeld

9. april 2010

quity

Denne gang fik jeg prikket hul i samme presseve som hun kom ud i.

Men jeg havde været inde den foregående eftermiddag og fået løsnet hinderne. Dette var meget effektiv og satte gang i veerne.

Det er et "gammelt" jordmoder trick, kan varmt anbefale det.

Anmeld

9. april 2010

LouiseNielsen

quity skriver:

Denne gang fik jeg prikket hul i samme presseve som hun kom ud i.

Men jeg havde været inde den foregående eftermiddag og fået løsnet hinderne. Dette var meget effektiv og satte gang i veerne.

Det er et "gammelt" jordmoder trick, kan varmt anbefale det.

Hejsa

Jeg fik løsnet hinder i tirsdags da jeg var 1½ cm åben, og min livmoder haæs helt væk. Men desværre uden held....

Anmeld

9. april 2010

Lullaby

En cm var jeg åben  Og så kom der ellers varmt vand..

Anmeld

9. april 2010

Mor til L&S

LouiseLarsen skriver:

Det mærker du ikke - kun at vandet begynder at sive ud

Da vandet blev taget kom veerne hurtigt og 4 timer efter havde jeg født.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.