hjælp... mine unger sover ikke endnu...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. april 2010

ka li ja

jeg putter normalt mine unger v 19.30 tiden. og så får de lov til at ligge og læse eller lege lidt i deres seng. men jeg kan bare ikke få dem til at sove før omkring nu.. den er altså snart halv ti!!!

jeg har jo ikke ligefrem lyst til at gøre dem kede af det, ved at være streng og sige at de ikke må læse. og hvis arthur står op, følger jeg ham også ind i seng med det samme og siger godnat igen. han kan komme rendende 5-7 gange..

aner ikke om det er alt det her skiften fra mor til far, men jeg syntes det er lidt træls at der ikke er ro her før efter kl ni..

er der andre der har samme problem, eller måske nogle med råd der skulle prøves??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

bette

har haft samme problem med mikkel..

jeg har afkortet hans middagslur... og nu sover han inden of 20 min. når han bliver puttet..

Anmeld

8. april 2010

ka li ja

bette skriver:

har haft samme problem med mikkel..

jeg har afkortet hans middagslur... og nu sover han inden of 20 min. når han bliver puttet..

måske være en ide med arthur, men hvad så med xander.. han sover jo ikke til middag..

Anmeld

8. april 2010

bette

ka li ja skriver:

måske være en ide med arthur, men hvad så med xander.. han sover jo ikke til middag..

er det dem begge som tager lang tid om at sove??

hmm. ja det er et godt spørgsmål.. så langt er vi jo ikke endnu.

kan kun fortælle at det med at afkorte luren virker her..

hvor længe sover arthur til middag?

Anmeld

8. april 2010

ka li ja

bette skriver:

er det dem begge som tager lang tid om at sove??

hmm. ja det er et godt spørgsmål.. så langt er vi jo ikke endnu.

kan kun fortælle at det med at afkorte luren virker her..

hvor længe sover arthur til middag?

jeg ved faktisk ikke hvor længe han sover men ca 1½-2 ttimer vil jeg skyde på.

jeg har jo altid svoret at mine unger ikke skulle vækkes fra deres lur før de selv vågnede. men måske må jeg bide i det sure æble og gøre det...

Anmeld

8. april 2010

BK

ka li ja skriver:

jeg har jo altid svoret at mine unger ikke skulle vækkes fra deres lur før de selv vågnede. men måske må jeg bide i det sure æble og gøre det...

Altså Laura får ikke (i hvert fald sjældent) lov til at sove til middag herhjemme... og dagplejen har fået besked på at vække hende omkring 13:30 da vi heller ikke kan få hende til at sove...

Anmeld

8. april 2010

bette

ka li ja skriver:

vi har ihvertfakd fået vores aften tilbage igen..

havde det heller ikke selv godt med det.. men det går faktisk rimelig godt..

her i påsken skete der ikke så meget herhjemme.. og der sov han for det meste slet ikke til middag.. lidt vildt..

jeg tilbød ham at sove lidt.. men det ville han ikke.. til gengæld ville han rigtig gerne i seng da det var sengetid om aftnen hehe.

men når han er i dp skal han have sin lur. ellers bliver han bare umulig.. og det er jo heller ikke meningen.. men dp vækker ham når han har sovet 1 time.. eller hun nusser ham lidt for at se hvor træt han er.. er han helt kvæstet får han lov at sove en halv time mere.. men før sov han jo op til 3 timer.. til middag.. og ja så kan man altså ikke sove halv otte igen..

Anmeld

8. april 2010

ivfmarie

Jeg er altså også lidt imod det der med at vække ungerne før de selv vågner, eller helt at nægte dem deres lur...

Tror du ikke bare det er en "bunus-effekt" af at der er lysere om aftnen nu? Og måske stadig lidt kuller pga sommer/vinter tid?

Mine unger er også begyndt at være vågne i længere tid nu - jeg er ret sikker på at det er fordi der er lyst udenfor.

Marie

Anmeld

9. april 2010

Monica

Gustav har lidt svært ved det her sommertid, det er ikke helt kørt ind endnu. Men kunne ikke drømme om at tage hans middaslur fra ham. Men indrømmer at jeg godt kan finde på at vække ham kl 15. SÅ har han som regl også sovet 2-2,5 time... Og det synes jeg er ok. Men i weekenden får han lov at sove til kl 16. Synes at børn skal have lov at sove 

Men det var ikke det du spurgte om - jeg tror at det bare lige er en periode - og så skal de nok også lige "lande" fra far til mor, Måske???

Moni

Anmeld

9. april 2010

ka li ja

den er svær. det er jo nok rigtigt, det er sværere at falde i søvn når det er lyst.. og ja det der med at flytte fra mor til far, hvor der ikke er samme putteritualer, det er nok heller ikke så nemt.

jeg ender nok med at se tiden lidt an. nu må vi se i morgen om arthur når hans middagslur, og hvis ikke, så må vi se hvor bøvlet han bliver eller om han kan klarer sig uden. tror det nu ikke.

men tusind tak for jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.