Hjælp søges til sovs og lammekølle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.508 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Low

Hejsa i dejlige mennesker her på baby.dk. Jeg holder baby shower og der vil jeg servere lammekølle med sovs, nye kartofter, brød og grøntsager. 

Kan i anbefale en sovs som vil passe til? Jeg har kun prøvet at lave opbagt sovs før men jeg ved ikke om det passer til.. har i en idé til en sovs som passer til?

Jeg har købt en lammekølle på 1700g og der er knogle med. Min mor siger at det skal have 3 timer i ovnen ved svag varme men nu er hun rejst til paris med kæresten og jeg står alene og er ikke sikker på hvad jeg skal gøre ved kødet, det ville være synd hvis jeg ødelagt den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

otlitrom

Sovsen ville jeg lave af det der løber fra stegen.. Mens den står i ovnen hælder du af to gange en kop vand over... Når du så skal til at lave sovsen hælder du det der ligger i bradepanden over i en gryde, evt. igennem et sigte.. Så tynder du og og jævner af, tilsætter kulør og evt. salt og peber... Det er super nemt og smager fantastisk!

Stegetid til kødet er jeg ikke sikker på.

Anmeld

8. april 2010

businesstigger

som Kitty skriver. Ville evt. tilføje lidt ribs gele i sovsen det giver en rigtig god smag.

Anmeld

8. april 2010

Low

kitty skriver:

Sovsen ville jeg lave af det der løber fra stegen.. Mens den står i ovnen hælder du af to gange en kop vand over... Når du så skal til at lave sovsen hælder du det der ligger i bradepanden over i en gryde, evt. igennem et sigte.. Så tynder du og og jævner af, tilsætter kulør og evt. salt og peber... Det er super nemt og smager fantastisk!

Stegetid til kødet er jeg ikke sikker på.

Det lyder jo ikke ikke så svært alligevel . Sovsen skal vel helst ikke være for tyk så?

Anmeld

8. april 2010

otlitrom

Det lyder jo ikke ikke så svært alligevel . Sovsen skal vel helst ikke være for tyk så?

Det er jo smag og behag.. Jeg kan godt lide, at den kan hænge fast ved kartoflerne

Anmeld

8. april 2010

Low

kitty skriver:

Det er jo smag og behag.. Jeg kan godt lide, at den kan hænge fast ved kartoflerne

Det kan jeg også selv, jeg var bare lidt i tvivl om det passede til lam

Anmeld

8. april 2010

otlitrom

Low skriver:

Det kan jeg også selv, jeg var bare lidt i tvivl om det passede til lam

Det synes jeg det gør! Hos os er den gerne lidt tyk til lam faktisk.. Vi spiser sjældent sovs, så skal der være fest, så lad der være fest

Anmeld

8. april 2010

Low

kitty skriver:

Det synes jeg det gør! Hos os er den gerne lidt tyk til lam faktisk.. Vi spiser sjældent sovs, så skal der være fest, så lad der være fest

Haha ja det har du ret i .

Anmeld

8. april 2010

TbCp

Low skriver:

Hejsa i dejlige mennesker her på baby.dk. Jeg holder baby shower og der vil jeg servere lammekølle med sovs, nye kartofter, brød og grøntsager. 

Kan i anbefale en sovs som vil passe til? Jeg har kun prøvet at lave opbagt sovs før men jeg ved ikke om det passer til.. har i en idé til en sovs som passer til?

Jeg har købt en lammekølle på 1700g og der er knogle med. Min mor siger at det skal have 3 timer i ovnen ved svag varme men nu er hun rejst til paris med kæresten og jeg står alene og er ikke sikker på hvad jeg skal gøre ved kødet, det ville være synd hvis jeg ødelagt den.

Vi fik lammekølle til en fødselsdag for nylig... de havde "snydt" og købt Karolines whiskeysovs.... hold da op den var god!!!!

Anmeld

8. april 2010

Mira0911

Low skriver:

Langfredag var vi til påskefrokost...

Vi fik lammekølle marineret i hvidløg og rødvins sovs og stegte rodfrugter og kartofler til.. Det smagte fantastisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.