Husstøvmider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.742 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. april 2010

patella

Skal bare lige høre om der er nogen der ved noget mere om det her end mig.

Man hører jo så meget om, at hvis man f.eks. køber en brugt barnevogn, eller seng til baby, er det vigtigt at skifte madrasser ud, af frygt for husstøvmider. 

Nu er det sådan at vi har købt en brugt barnevogn til Bastian. Den er kun brugt til et barn før, og er meget velholdt. De har haft de fineste og dyreste madrasser i fra Babysam og jeg er sikker på det er pæne og ordentlig folk vi har købt den af.

Men jeg har overvejet meget om jeg egentlig burde ha skiftet madrassen. Nu er det sådan, at madrassen er omgivet af et betræk, som er kraftigt i kvaliteten og som jeg har vasket ved 60 grader inden vi tog den i brug. Skal jeg så stadig frygte at der er husstøvmider i? Altså kan de gå igennem betrækket fra madrassen?

Hilsen Patella

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

patella

Slet ingen der ved noget?

Anmeld

8. april 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Jeg ville nok få hele madressen renset hos et firma. Det burde da slå alt ihjel.

Anmeld

8. april 2010

Bare mig..

Nu spørg jeg måske lidt dumt.. Men hvorfor skal man vaske det selv? Altså min kæreste fik en madress, brugt, af en kollega til tremmesengen og jeg har selv købt en vugge til at hænge i loftet, men hvorfor skal betrækket på madressen vaskes? Hvis der alligevel kommer lagen på?

Anmeld

8. april 2010

Ina33

Jeg ville overhovedet ingen betænkninger have, ved at bruge den brugte madras.

Kommer husstøvmider ikke også over en nat? Jeg mener bare hvis i køber en ny madras, så kommer der vel også husstøvmider i den?

Hmm jeg har aldrig tænkt det som uhygiejnisk, at bruge en brugt madras....

Louise

Anmeld

8. april 2010

patella

marikka skriver:

Nu spørg jeg måske lidt dumt.. Men hvorfor skal man vaske det selv? Altså min kæreste fik en madress, brugt, af en kollega til tremmesengen og jeg har selv købt en vugge til at hænge i loftet, men hvorfor skal betrækket på madressen vaskes? Hvis der alligevel kommer lagen på?

Jeg har bare læst at hvis der er mange husstøvmider i den, er der store chancer for at udvikle allergi og astma hos den nyfødte. Og man kan ikke vide, hvordan tidligere ejere har benyttet madrassen, om de har vasket den eller ej... 

Måske er jeg bare hys 

Anmeld

8. april 2010

patella

Loppe skriver:

Jeg ville overhovedet ingen betænkninger have, ved at bruge den brugte madras.

Kommer husstøvmider ikke også over en nat? Jeg mener bare hvis i køber en ny madras, så kommer der vel også husstøvmider i den?

Hmm jeg har aldrig tænkt det som uhygiejnisk, at bruge en brugt madras....

Louise

Det kan godt være du har ret... og det lyder jo logisk det du skriver. Men jeg tænker bare at der må være en grund til at anbefalingerne lyder sådan?!

Jeg ønsker ikke at være hys men ønsker heller ikke astma eller allergi til min lille guldklump hvis jeg KAN gøre noget for at undgå det - har nemlig selv begge dele så han er disponeret for at få det... 

MEEEN mon ikke at de fleste mider vil sidde i betrækket, som jo som sagt er vasket...?

Anmeld

11. april 2010

thessemarie

Har selv en søn med husstøvmide allergi, og andet godt i den genre...  Vi belv anbefalet fra børneambulatoriet at vaske ved 60 grader og hvis ens barn er meget allergisk kan man i botex og salling/magasin (Staves) købe specielle lagener og overtræk til dyne, pude og madres.. De koster dog en halv formue og lidt mere til..  Jeg har også gemt alt det fra min den første som skal bruges i dagplejen når det bliver tid.. Jeg har bare valgt at købe en No-Mite rullemadres der passer så er man da på forkant...

-Og at få den renset koster nok i nærheden af det samme som en ny...

Anmeld

11. april 2010

Maise

patella skriver:

Skal bare lige høre om der er nogen der ved noget mere om det her end mig.

Man hører jo så meget om, at hvis man f.eks. køber en brugt barnevogn, eller seng til baby, er det vigtigt at skifte madrasser ud, af frygt for husstøvmider. 

Nu er det sådan at vi har købt en brugt barnevogn til Bastian. Den er kun brugt til et barn før, og er meget velholdt. De har haft de fineste og dyreste madrasser i fra Babysam og jeg er sikker på det er pæne og ordentlig folk vi har købt den af.

Men jeg har overvejet meget om jeg egentlig burde ha skiftet madrassen. Nu er det sådan, at madrassen er omgivet af et betræk, som er kraftigt i kvaliteten og som jeg har vasket ved 60 grader inden vi tog den i brug. Skal jeg så stadig frygte at der er husstøvmider i? Altså kan de gå igennem betrækket fra madrassen?

Hilsen Patella

Jeg har hørt det samme at man ikke skal gemme på madrasser til babyer. Man skal købe en ny for hver ny baby der kommer, både til barnevogn og seng pga. husstøvmider og evt. fugt. Min veninde fortalte mig det.

Anmeld

11. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville nok vælge, at købe en ny madras grundet, at den ikke "er ligget til". Vi arvede en tremmeseng til vores datter og jeg valgte, at købe en god ny madras til den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.