Hjælp mig tøser!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. juni 2008

lonemus

Åhhh, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, derfor beder jeg nu om jeres hjælp, eftersom min mand ikke kan bidrage til beslutningen.
Jeg føler det hele hviler på mine skuldre....jeg har virkelig brug for et godt råd!!!

Vi har nu fået tilbudt en vuggestueplads til Stefanie (fylder 2 år til august), som vi jo har ventet på længe (hun går hjemme sammen med mig og lillebror, da vi ikke ønsker dagplejen).
Problemet er bare, at den vuggestueplads ikke er i det område vi har ønsket. Derfor er jeg/vi nu meget i tvivl, om vi skal sige ja/nej til den!

Den plads vi har fået tilbudt ligger i et kvarter, som jeg ikke er helt begejstret for. Det er mest ældre og enlige forældre, der bor i området - et rækkehus-kvarter af kommunens. Ikke fordi jeg har noget imod ældre eller enlige forældre, men der ligger en Netto næsten op af, hvor der ofte står et par drankere og hænger ud. Det gør mig utryg.
Jeg handler ikke ofte i den Netto, simpelthen fordi jeg ikke bryder mig om kvarteret..........jeg syntes bare det er en lidt kedelig del af byen.

Problemet er så bare, at vuggestuepladserne ikke hænger på træerne.......åhhhh, jeg føler virkelig et kæmpe dilemma - og kommunen skal have svar tirsdag........!

Jeg syntes måske bare ikke lige stedet er det rigtige for min datter, og måske heller ikke lige det rigtige tidspunkt - nu er det sommermånederne, hvor vi har en masse planer osv. Næste tilbud får vi i slutningen af august - starten af september, men jeg kan jo ikke være sikker på det igen bliver en vuggestueplads.

Jeg tænker også på, om hun ikke er for stor til en vuggestueplads....hvis det er kun er yngre børn, får hun jo ikke megen glæde af det. Her i kommunen starter børnene i børnehave fra 3-års alderen, men kan godt flytte over når de er 2½ år, alt efter hvilken børnehave det gælder. - Måske hun så kan komme i børnehave det sted vi ønsker.........vil jo heller ikke have hun skal flytte sted lige med det samme.

Åh.............jeg kan slet ikke tænke klart..........kan slet ikke hitte ud af, om jeg helt glemmer min datters behov, men det er bare så vigtigt for mig, at jeg kender til stedet (det her sted kender jeg ikke) og at jeg føler mig tryg det sted, hvor min datter skal passes.
Uanset hvad skal hun kun passes fra kl. 8-9 til middag, så jeg henter hende efter middagsmaden, så hun sover sin lur hjemme.

Er jeg alt for pylret? Hvordan havde I andre med det? Hvordan traf I beslutningen om stedet - eller har I været heldig at få tilbudt jeres ønskede steder??

Kan jeg være bekendt at kontakte vuggestuen på mandag? - både for at høre hvilken aldersgruppe vuggestuen har ( de er 20 børn), samt hvordan det foregår dér????? Kan jeg måske tage ned og besøge stedet inden jeg giver kommunen besked????

Jeg har en stor klump i min mave, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.......håber sådan I kan hjælpe mig, min mand er ikke til megen hjælp!!!

Tak fordi du læste med så langt!

Lone - som ikke kan sove pga spekulationerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2008

charlottekri

hejsa.
jeg synes sagtens at du kan tillade dig at besøge vuggestuen for at se hvad det er for et sted!!! de skal jo trods alt tage sig af din datter. med hensyn til kvarteret, så tror jeg ikke at du skal tage det så alvorligt; man skulle tro at hvis de drankere på nogen måde generede, så ville politiet komme og fjerne dem... desuden tror jeg at det vil være super sundt for din datter at komme ud blandt andre børn og "lære at blive social". jeg kommer selv fra en lille landsby, hvor der var tradition for at man gik i dagpleje helt indtil man kom i skole... jeg tror at det har haft en stor indflydelse på mig at jeg kun har tilbragt mine dage sammen med 4 andre mennesker i så mange år; derudover boede jeg på en gård, så der var heller ikke noget socialt liv... hele tiden gennem folkeskolen var jeg meget genert og havde næsten ingen venner, så jeg synes at du skal prøve at sende din datter afsted; du kan jo bare tage hende ud hvis det ikke går??
håber du kunne beyge det til lidt

Anmeld

1. juni 2008

Loggidut

ja på mandag kan du jo gå hen i vuggestuen og snakke med dem, det er helt sikkert at de passer godt på hende!

det med der står drankere ved en nærliggende butik, ja det kan da virke skræmmende, men hellere de står hvor man kan se dem, end de gemmer sig i busker o.s.v...der er sådanne mennesker over alt, og som regel er de slet ikke farlige.
Jeg er sikker på pædagogerne er beviste om at de står der, og passer rigtig godt på din datter.

det med om tiden er den rigtige for hende, det kan du jo kun vide, for du kender din datter bedst.

men hvis du ikke kender stedet, så afsted med dig, og mærk efter om det er det rigtige sted.

jeg vil ikke sige du er pyldret, bare meget beskyttende, og det er jo også ok, men drankere findes over alt...om vi kan lide det eller ej...
og med tiden skal hun jo finde ud af at forholde sig til dem.

held og lykke med det...
ps/ når du ikke kender stedet, ved du jo netop ikke om det netop er det sted i verden din datter vil trives bedst!

Anmeld

1. juni 2008

lonemus

Jeg har lige været ude og kigge ved vuggestuen, selvfølgelig kun udefra.
Det ligner simpelthen bare en forladt vuggestue/børnehave udefra...ser virkelig trist og gråt ud.....!
Den fornemmelse jeg fik i maven var, at her skulle mine børn ikke være ude.......................kender I det?

Min veninde syntes absolut jeg skal tage pladsen, uanset hvad, fordi hun kan se min datter har behov for at lege med andre børn - andre end hendes lillebror. Det kan jeg jo også godt fornemme, men jeg kan altså ikke få mig selv til at afleverer hende hvor som helst.........jeg vil også føle stedet er rart og godt for hende.

Men jeg ringer i hvert fald lige til dem i morgen og beder om at komme på besøg, så jeg også lige får dannet mig et indtryk indenfor.............!!

Hvorfor f...... er der bare så få vuggestuepladser >(>(>(>(>(

Anmeld

1. juni 2008

Christinahr

Hej me dig.

Jeg stod i præcis samme situation som dig og med samme bekymringer. Jeg ringede til vuggestuen og kom ud og så på den. Den var/er ikke helt optimal, men den er noget bedre end jeg forventede.
Så nu går hun der mens hun stadig er skrevet op til en anden der ligger noeget tættere på og hvor der også er børnhave.

Pædagogerne fortalte der var flere der bare havde afvist vuggestuen uden engang at besøge den, de synes i det mindste man kunne aflægge et besøg, så man ved hvad man siger nej til, mon ikke de vil have det på samme måde en den institution i er blevet tilbudt?

Derudover vil jeg lige tilføje at jeg tror det har mere med personalet at gøre end med beliggenheden, lokaler mm. Hvis det er det samme trygge personale, i en ældre byggning, tror jeg det er bedre en ny smart bygning med skiftende ansatte. I vores vuggestue er de også meget ude på legepladser mm.

Det blev måske lidt roddet, men håber du forstår hvad jeg mener :-)

Anmeld

1. juni 2008

laurasmor

hejsa
jeg synes helt klart du skal besøge dem, og føl så efter hvordan du har det efter besøget, og en forhåbentlig god snak.
føles det ikke rigtigt, synes jeg ikke du skal gøre det.
min efaringer siger mig, utryk forældre utryk barn!
held og lykke med det.

Anmeld

6. juni 2008

Tine Vest

Hej

Jeg er ny herinde, men noget nyt. Var vuggestue ok?

Tine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.