Åhhh, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, derfor beder jeg nu om jeres hjælp, eftersom min mand ikke kan bidrage til beslutningen.
Jeg føler det hele hviler på mine skuldre....jeg har virkelig brug for et godt råd!!!
Vi har nu fået tilbudt en vuggestueplads til Stefanie (fylder 2 år til august), som vi jo har ventet på længe (hun går hjemme sammen med mig og lillebror, da vi ikke ønsker dagplejen).
Problemet er bare, at den vuggestueplads ikke er i det område vi har ønsket. Derfor er jeg/vi nu meget i tvivl, om vi skal sige ja/nej til den!
Den plads vi har fået tilbudt ligger i et kvarter, som jeg ikke er helt begejstret for. Det er mest ældre og enlige forældre, der bor i området - et rækkehus-kvarter af kommunens. Ikke fordi jeg har noget imod ældre eller enlige forældre, men der ligger en Netto næsten op af, hvor der ofte står et par drankere og hænger ud. Det gør mig utryg.
Jeg handler ikke ofte i den Netto, simpelthen fordi jeg ikke bryder mig om kvarteret..........jeg syntes bare det er en lidt kedelig del af byen.
Problemet er så bare, at vuggestuepladserne ikke hænger på træerne.......åhhhh, jeg føler virkelig et kæmpe dilemma - og kommunen skal have svar tirsdag........!
Jeg syntes måske bare ikke lige stedet er det rigtige for min datter, og måske heller ikke lige det rigtige tidspunkt - nu er det sommermånederne, hvor vi har en masse planer osv. Næste tilbud får vi i slutningen af august - starten af september, men jeg kan jo ikke være sikker på det igen bliver en vuggestueplads.
Jeg tænker også på, om hun ikke er for stor til en vuggestueplads....hvis det er kun er yngre børn, får hun jo ikke megen glæde af det. Her i kommunen starter børnene i børnehave fra 3-års alderen, men kan godt flytte over når de er 2½ år, alt efter hvilken børnehave det gælder. - Måske hun så kan komme i børnehave det sted vi ønsker.........vil jo heller ikke have hun skal flytte sted lige med det samme.
Åh.............jeg kan slet ikke tænke klart..........kan slet ikke hitte ud af, om jeg helt glemmer min datters behov, men det er bare så vigtigt for mig, at jeg kender til stedet (det her sted kender jeg ikke) og at jeg føler mig tryg det sted, hvor min datter skal passes.
Uanset hvad skal hun kun passes fra kl. 8-9 til middag, så jeg henter hende efter middagsmaden, så hun sover sin lur hjemme.
Er jeg alt for pylret? Hvordan havde I andre med det? Hvordan traf I beslutningen om stedet - eller har I været heldig at få tilbudt jeres ønskede steder??
Kan jeg være bekendt at kontakte vuggestuen på mandag? - både for at høre hvilken aldersgruppe vuggestuen har ( de er 20 børn), samt hvordan det foregår dér????? Kan jeg måske tage ned og besøge stedet inden jeg giver kommunen besked????
Jeg har en stor klump i min mave, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.......håber sådan I kan hjælpe mig, min mand er ikke til megen hjælp!!!
Tak fordi du læste med så langt!
Lone - som ikke kan sove pga spekulationerne.
Anmeld