Nogle der har født i vand? Eller overvejer det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. april 2010

K&S

Hej hej

Er der nogle, der har erfaring med eller ønsker vandfødsel?

Hvilke overvejelser har I gjort jer omkring det?

Jeg tænker meget over fødslen, selvom der er lang tid til - er måske en smule skræmt, men nok mest fordi jeg jo ikke har prøvet det før...!

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej?

Tak tak! Katja 21+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Ranarupta

K&S skriver:

Hej hej

Er der nogle, der har erfaring med eller ønsker vandfødsel?

Hvilke overvejelser har I gjort jer omkring det?

Jeg tænker meget over fødslen, selvom der er lang tid til - er måske en smule skræmt, men nok mest fordi jeg jo ikke har prøvet det før...!

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej?

Tak tak! Katja 21+2

Hej, 

Jeg har ingen erfaringer, da jeg endnu ikke har født min lille dreng.
Men jeg overvejer kraftigt en vandfødsel, dog kan jeg ikke helt finde ud af, om vandet bliver ulækkert og om jeg derfor blot skal bruge det til smertelindring

Så jeg følger lige med på sidelinien.

Dog vil jeg sige, at jeg synes, at det er synd, at du er lidt skræmt over fødslen...  Forstå mig ret - jeg er da også totalt uvidende omkring forløbet og smerterne, MEN det holder op igen. Og hvis man arbejder med sin vejrtrækning og med veerne, så tror jeg, at det bliver nemmere at komme igennem. 
Men jeg ved det som sagt ikke - jeg har jo ikke prøvet det endnu.
Men jeg ved, at det kommer til at gøre meget ondt, mere end man lige kan forestille sig. Men jeg er skræmt fra vid og sans over andre ting ved graviditeten...
Hov, det blev lige en smøre - sorry.

Kram, Karina 29+5 

Anmeld

8. april 2010

Bare mig..

hej..

Jeg har egentlig ikke før nu, overvejet en vandfødsel. Det var faktisk min JM der foreslog det til mig, da jeg er enormt bange for at sprække, og hun siger, at dem der føder i vand, oftest ikke flækker så meget..

Så ALENE pga angsten for at sprække, overvejer jeg vand..

Jeg har intil nu også været mega bange for fødslen, og bange for om jeg ville kunne. -faktisk var planlagt ks også oppe og vende, men her de sidste to uger, er jeg slet ikke bange mere, men nok nærmere spændt på hvad det er jeg egentlig skal igennem. -Hvad er det for en smerte? Kommer det til at gå efter bogen? Hvpr lang tid tager det? Sådan noget tænker jeg, men jeg er ikke længere bange. Jeg kan love dig for, jeg har været bange lige indtil nu. Så mon ikke din nervøsitit forsvinder når du kommer længere hen ?

Marikka 35+0

Anmeld

8. april 2010

Corn

Jeg har to fødsler bag mig, ingen i vand, og overvejer heller ikke denne tredje gang at føde i vand.

Jeg er meget rastløs under ve-arbejdet, og har det bedst med at trave rundt og hvile op af ting jeg møder på min vej. Det være sig mand, borde, reoler osv.

Så selvom det ikke var det du forespurgte på, så fik du altså lige en grund til hvorfor-ikke-vandfødsel i mit tilfælde...

Og det der fødsels-noget er ikke noget at frygte, det er en super oplevelse, som jeg ser frem til...

Majken 27+6

Anmeld

8. april 2010

Liljesilas

Hejsa

Jeg har allerede sagt til min jordmoder at jeg vil føde i vand, men jeg går hele tiden og ombestemmer mig. Jeg har kun hørt godt om det, da det blandt andet tager noget af smerten, og fordi det er nemt at bevæge sig... Jeg har også lige været til rundvisning på sygehuset, hvor vi har set de fødekar der er, og det ser ud til, at man sagtens kan bevæge sig en del i dem, da de er rimelig store, i fohold til et badekar. Men ulækkert synes jeg ikke det er, de ligger en stor pose der i, og skumgummi madres under, så du står/sidder blødt. Når du har født barnet, kører de sengen over til dig, så du kan komme op og føde moderkagen (den må ikke fødes under vand.)

Håber det hjalp Men som min jordmoder sagde, så er det ikke sådan, at du SKAL føde i vand, hvis du fortryder lige inden fødslen, og har bestilt et rum med kar. Du kan gå ud af det kar lige så mange gange du synes...

Anmeld

8. april 2010

charlottesmor

jeg har født min store datter i vand i 2000 . vil sige du skal overveje noget .. der er ingen smertelindring andet end vandet .. ikke engang lattergas. da du ikke må være omtumlet hvis du skal hurtigt op af vandet. denne gang føder jeg ikke i vand var ikke så imponeret jo selve det at se hende stige op fra vandet ellers ikke.

ja vandet bliver meget fyldt med blod og andet ulækkert sådan er det jo..

kh . charlottesmor

Anmeld

8. april 2010

Mor til L&S

Jeg fødte min dejlige datter for 8 dage siden i badekar og kan kun anbefale det, men skal også lige siges at jeg ikke har prøvet andet - det var vores 1 barn

Men jeg har fra 1 dag ønsket at føde i vand og det var en kanon oplevelse Synes det var dejligt at jeg ikke var "låst fast" på en seng, men kunne bevæge mig i det varme vand.

Knus

Anmeld

8. april 2010

patella

charlottesmor skriver:

jeg har født min store datter i vand i 2000 . vil sige du skal overveje noget .. der er ingen smertelindring andet end vandet .. ikke engang lattergas. da du ikke må være omtumlet hvis du skal hurtigt op af vandet. denne gang føder jeg ikke i vand var ikke så imponeret jo selve det at se hende stige op fra vandet ellers ikke.

ja vandet bliver meget fyldt med blod og andet ulækkert sådan er det jo..

kh . charlottesmor

Jeg fødte Bastian i vand i november og vil varmt anbefale det. 

Jeg fik lattergas hele tiden mens jeg var i vandet... måske der er blevet ændret på det.

Det er en meget god oplevelse for mig at ha født i vand og vandet blev slet ikke ulækkert eller noget.. kun lidt blod, men der er jo ufattelig mange liter vand det fordeler sig på, så det er ikke noget problem. Det er fantastisk at være omgivet at det varme dejlige beroligende vand under veerne og man føler sig vægtløs på en beroligende måde.

Jeg kan sagtens følge jer i at være bange for fødslen. Og selvfølgelig gør det ondt, men det er virkelig en af de allerstørste oplevelser i jeres liv, og jeg kan stadig kigge tilbage på min fødsel og blive helt "høj" af tanken her 4½ måned efter. Jeg er vildt glad for at jeg skal prøve det igen en dag... 

Bare lige mine tanker, håber nogen kan bruge dem lidt... 

Anmeld

8. april 2010

K&S

Tusind tak for alle jeres svar - jeg må snakke med min jordemoder om alle mine tanker næste gang, jeg har bare en tendens til at tænke ALT for meget over tingene inden det reelt er nødvendigt  Jeg kunne f.eks slet ikke sove natten til tirsdag fordi jeg kom til at tænke på om man selv skal have bleer med på hospitalet til når lillemanden er kommet til verden - fuldstændig spild af god nattesøvn hihi

Jeg har også prøvet at snakke med manden om hans tanker omkring fødslen, meeeeen han kan slet ikke forholde sig til det allerede nu...! Der er jo laaaang tid til...

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.