tilskud fra faderen til diverse udstyr ifb fødsel/udstyr???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.363 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. april 2010

3xM

Hej

håber i kan hjælpe mig lidt....

kan jeg i forbindelse med at skal købe udstyr til barnet herunder barnevogn, starttøj, og dertil ellers udgifter søge et beløb ved barnets far??

jeg tænker ikke på børnepenge til de løbende udgifter KUN i forbindelse med graviditet/ fødsel....

hilsen

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

LouiseNielsen

Ja det kan du.... Men ring og snak med amtet om det, det har de meget mere styr på!

Anmeld

7. april 2010

3xM

tak

han er nemlig overbevist om han ikke skal hjælpe med noget udover de 1038 pr mdr når han er født...

Anmeld

7. april 2010

LouiseNielsen

mariaogmarcus skriver:

tak

han er nemlig overbevist om han ikke skal hjælpe med noget udover de 1038 pr mdr når han er født...

Jamen der tager han ganske meget fejl.... Du kan søge et engangs beløb som han så skal betale til dig.... Det er ikke ret meget, men lidt har jo også ret....

Jeg overvejde det også dengang. Men jeg blev enig med mig selv om ikke at søge om det..... Min søns biologiske far sagde fra starten at han ikke ville have noget med Nicklas at gøre, men jeg var ikke et sekund i tvivl. Jeg ville beholde barnet uanset hvad.... Derfor valgte jeg også at jeg sku slet ikke engang gad have hans penge, jeg ku klare mig uden hans hjælp!!

Anmeld

7. april 2010

3xM

den tanke har jeg også tænkt, men har jo i forvejen skønne marcus så tænkte at de penge fra ufødt barns far ikke dækker noget med indkøb til en lille baby kan marcus blive lidt ekstra forkælet til sommer.

Anmeld

7. april 2010

Agnete

Jo du kan søge om fødselsbidrag. Se evt www.statsforvaltning.dk under børnebidrag - særlige bidrag

kh Agnete

Anmeld

7. april 2010

3xM

tusinde tak

Anmeld

7. april 2010

Lone Jakobsen

engang hed det at man ku søge til moderens underhold, en måned før og 2 måneder efter fødslen. der udover kan man søge om lidt ved fødsel og dåb. det giver da et lille tilskud til udstyr.

til orientering er børnetilskud fra faderen nu oppe på 1170kr pr. måned

Anmeld

8. april 2010

Pige2009

nutche skriver:

engang hed det at man ku søge til moderens underhold, en måned før og 2 måneder efter fødslen. der udover kan man søge om lidt ved fødsel og dåb. det giver da et lille tilskud til udstyr.

Det kan man skam stadig

K.h. Linda

Anmeld

8. april 2010

Pige2009

nutche skriver:

Det kan man skam stadig

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.