Ingen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. april 2010

Miepige

Hej

Jeg har bare lige burg for at komme af med den store knugende fornemmelse jeg har i maven

Vi var jo igennem den lange protokol denne gang og fik taget 5 æg ud, men er lige blevet ringet op og har fået at vide at der ikke var nogen æg som havde delt sig. Det er bare den værste besked man kan få

Især fordi man føler at den lange protokol har været mere spildt - fordi vi jo fik taget flere æg ud med den korte , og her havde 3 ud af 4 brugte æg delt sig og var fine, dog med fragmenter på de 2 vi ikke brugte, så de ikke kunne fryses ned ! Og så går man igennem den lange fordi den skulle give et bedre resultat, men vi fik 1 æg mindre ud og INGEN havde delt sig overhovedet.

Vi vil jo bare så gerne havde det skal lykkedes - især fordi jeg jo faktisk blev gravid sidst, men desværre havde fået en blodansamling i livmoderen som blev ved med at bløde. Så det var meget surrealistisk at se hjerteblink og bløde så meget samtidig!

Hvordan kommer i andre over det? For når man så snakker med laboratoriet om morgenen, så bliver man spurgt om man vil snakke med en læge/sygeplejeske i dag eller om de bare kan ringe i morgen! selvfølgelig vil jeg snakke med en læge, jeg vil jo vide hvorfor det er gået galt og hvad der kan gøres bedre osv osv. Ved selvfølgelig godt at de inderst inde ikke ved det, men denne gang var der jo meget stor forskel på æggene. havde vel nok 15, men målene på de 12 største gik fra 11-18 mm, så vi skulle vente 2 dage mere, så da jeg fik taget æg ud var størrelsen fra 16-22 mm ca., ligesom de ikke voksede de normale 2 mm om dagen, men kun voksede med ca. 1mm. Lægen som tog æggene ud kunne jo heller ikke forstå hvorfor jeg ikke havde fået mere eller i hvert fald samme mængde hormon som på den korte behandling, for det virkede jo lidt som om der ikke var hormon nok til at de alle kunne vokse! Men så får man også den der med at det jo ikke altid er godt at få flere æg ud, fordi kvaliteten af æggene så kan falde!

Ja, undskyld, men måtte bare af med lidt damp

MVH

Mie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ved desværre ingenting om behandling, men jeg vil alligevel sende dig en ordentlig krammer - det må virkelig være svært at tage imod sådan en besked Men du VAR gravid - så kan du sgu blive det igen!!! Jeg sender dig de varmeste tanker og en masse fertilitetsstøv til brug næste gang!

Kh

Rosa

Anmeld

7. april 2010

Soap

Hvor jeg føler med dig 

Jeg  for det må lykkedes jer og gerne snart 

Anmeld

7. april 2010

Faith

Miepige skriver:

Hej

Jeg har bare lige burg for at komme af med den store knugende fornemmelse jeg har i maven

Vi var jo igennem den lange protokol denne gang og fik taget 5 æg ud, men er lige blevet ringet op og har fået at vide at der ikke var nogen æg som havde delt sig. Det er bare den værste besked man kan få

Især fordi man føler at den lange protokol har været mere spildt - fordi vi jo fik taget flere æg ud med den korte , og her havde 3 ud af 4 brugte æg delt sig og var fine, dog med fragmenter på de 2 vi ikke brugte, så de ikke kunne fryses ned ! Og så går man igennem den lange fordi den skulle give et bedre resultat, men vi fik 1 æg mindre ud og INGEN havde delt sig overhovedet.

Vi vil jo bare så gerne havde det skal lykkedes - især fordi jeg jo faktisk blev gravid sidst, men desværre havde fået en blodansamling i livmoderen som blev ved med at bløde. Så det var meget surrealistisk at se hjerteblink og bløde så meget samtidig!

Hvordan kommer i andre over det? For når man så snakker med laboratoriet om morgenen, så bliver man spurgt om man vil snakke med en læge/sygeplejeske i dag eller om de bare kan ringe i morgen! selvfølgelig vil jeg snakke med en læge, jeg vil jo vide hvorfor det er gået galt og hvad der kan gøres bedre osv osv. Ved selvfølgelig godt at de inderst inde ikke ved det, men denne gang var der jo meget stor forskel på æggene. havde vel nok 15, men målene på de 12 største gik fra 11-18 mm, så vi skulle vente 2 dage mere, så da jeg fik taget æg ud var størrelsen fra 16-22 mm ca., ligesom de ikke voksede de normale 2 mm om dagen, men kun voksede med ca. 1mm. Lægen som tog æggene ud kunne jo heller ikke forstå hvorfor jeg ikke havde fået mere eller i hvert fald samme mængde hormon som på den korte behandling, for det virkede jo lidt som om der ikke var hormon nok til at de alle kunne vokse! Men så får man også den der med at det jo ikke altid er godt at få flere æg ud, fordi kvaliteten af æggene så kan falde!

Ja, undskyld, men måtte bare af med lidt damp

MVH

Mie

Jeg har prøvet at få den triste besked om at ingen æg har delt sig hele 5 gange, og det bliver ikke nemmere jo flere gange man prøver det. Det er hver gang som at få en spand koldt vand i hovedet.

Kan faktisk ikke huske hvordan vi kom videre, men videre kom vi jo da. Tror det betyder meget at man har en go partner som kan støtte en og hjælpe en til at se lyst på tingene selvom hele verden ser sort ud.

Min mand sagde hver gang at han var 100% sikker på at vi nok skulle få vores eget barn på et tidspunkt. Det kunne bare godt være det ville tage tid.

Nu efter 1,5 år i fertilitetsbehandling er jeg 22 uger henne med tvillingedrenge.

Forsøg at holde modet oppe og brug din partner som støtte. Det er det eneste råd jeg kan give dig. Det skal nok blive jeres tur engang, det er jeg sikker på.

Anmeld

7. april 2010

MM1987

Åh nej...

Jeg har selv frygtet den besked...

En kæmpe krammer til dig...

Jeg er selv igennem behandling, men med henblik på insemination...

Jeg har reageret meget forskelligt på behandlingen fra gang til gang, og lægerne siger at det er normalt.

Det gode er at du har haft fine æg, hvor de har delt sig, og du er oveni købet blevet gravid også...

Jeg er sikker på det lykkedes igen...

Knus

Anmeld

7. april 2010

Sofiedk

Hold da op hvor må det være hårdt at få af vide, det er jo altid med en kæmpe frygt for at noget går galt, når man går igennem de her behandlinger og man håber bare altid at det ikke sker for en selv. Kan virkelig godt forstå at det må føles som endnu mere spild af tid når i har været igennem den længe, men forhåbentlig lærer lægerne mere og mere din krop at kende og ved hvordan de skal behandle dig til næste gang.

Derudover tror jeg det er rigtig vigtigt at du får en god snak med din læge og går til ham for at få nogle svar - selvom de måske ikke kan give et præcist svar må de kunne komme med nogle hypoteser om hvorfor det ikke gik og hvad der kan gøres anderledes til næste gang, for det er bare super vigtigt at man stoler på sin læge og stoler på at de så vil kunne finde ud af at gøre det rigtigt næste gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.