Hjælp (graviditets spørgsmål)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. april 2010

Anja

Jeg vil lige høre jer kloge kvinder ad, om nogle af jer genkender dette fra jeres graviditeter.

Jeg har nu en håndfuld gange været ude og gå en tur (30 min+) og undervejs begynder min iskiasnerve at drille lidt i højre balle, men ikke noget der giver mere end ubehag. Når jeg så er kommet hjem og har siddet ned i 5 min og jeg rejser mig igen har jeg mega ondt. Det gør ondt fra midt på ballerne, ned mellem benene og over til skambenet. Det gør ondt hver gang jeg rejser mig, går  og sætter mig. Står jeg stille gør det ikke ondt. Det bliver ved resten af dagen. Næste morgen efter en god nats søvn er det væk.

Hvad er det?? Kan slet ikke huske jeg har prøvet det tidligere. Da jeg ventede både Elias og Esther gik jeg gerne en tur på 1 time+ hver dage og det gjorde mig træt og gav et par plukkeveer i sidste del af graviditeten men ingen smerter.

Hjælp! nogen der genkender det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Susan1978

Lige præcis det der havde jeg da jeg ventede Emil og det var mest når jeg var på arbejde, hvor jeg fx sad meget ned....  når jeg rejste mig, kunne jeg bare ik gå.. lignede simpelthen en and.

men når jeg så havde gået lidt, så gik det igen..  jeg led rigtig meget af det og var også ved fys.  fik at vide at hvis jeg ikke passede på, ville det blive bækkenløsning..

men jeg passede på og på et tidspunkt forsvandt det. (faktisk nok som jeg gik på barsel) 

Anmeld

7. april 2010

ivfmarie

jep - been there!

Det gik over efter en periode -  jeg blev ellers, ligesom Susan, fortalt at det kunne blive til bækkenløsning hvis jeg ikke passede lidt på. Det gjorde jeg faktisk ikke, men det gik heldigvis over igen.

God bedring

Anmeld

7. april 2010

Hyner

Jep det har jeg også og det gør jo hammer nade... Tilgengæld har jeg så også BL, så det er nogle lange uger jeg har tilbage.... Især hvis man ikke rigtig kan komme ud og gå... Har overvejet om man skulle prøve cyklen, men det orrrrker jeg snart heller ikke... Jeg er bare blevet så luddoven på det sidste og jeg laver ikke en skid andet end at sove...

Knus Henriette -der virkelig skal til at tage sig sammen.

Anmeld

7. april 2010

Anja

Det lyder godt nok ikke fedt, at det kan være tegn på begyndende bækkenløsning

Jeg har aldrig haft bækkenløsning, men kan forstå, at det er ret smertefuldt.

Hvad kan jeg gøre for at undgå, at det udvikler sig? Lade være med at gå ret meget?

Anmeld

7. april 2010

Hyner

Anja skriver:

Hvad kan jeg gøre for at undgå, at det udvikler sig? Lade være med at gå ret meget?

Saml benene og tænk på noget andet...

Mindre skridt når du går og ha altid samlet ben når du skal ud/ind i bil -seng eller andet. ha en pude imellem knæene når du sover på siden. pas på med løft...

Jeg har flere råd men kan ikke lige finde min seddel fra jm.

Men ja det er sgu ikke så sjovt og det gør nemlig mega nade...

Håber du kan undgå en omgang bl.. Knus

Anmeld

7. april 2010

bette

jeg har selv lige fået konstateret bækkenløsning.. er kun i uge fucking 17.. sygt.. men ja..

mit begyndte også som dit..

og har man bækkenløsning kan det sagten blive værre.

mit råd til dig er som en anden skriver.. pude mellem benene når du sover på siden.. ikke sidde med benen over kors.  hold dine ben samlet når du stiger ud og ind af bilen.. spændt i maven og forneden når du sætter og rejser dig.. tag et skridt af gangen når du går på trapper.. osv osv osv..

Anmeld

7. april 2010

Anja

Jeg må prøve at passe på mig selv. Pt er jeg stadig sygemeldt, da jeg bliver dårlig af at køre bil og stadig har kvalme og opkast dagligt. Men håber da at jeg snart er klar til at komme på job, men det er bare ufedt, hvis det så betyder at bækkenløsning måske er på vej, for jeg kan ikke undgå at gå meget på jobbet

Anmeld

7. april 2010

Joan ( Smallie )

Anja skriver:

Da jeg var gravid med anne havde jeg også bækkenløsning og det beste råd jeg fik af min fyse var at trække numsen ind under dig, så du ikke svejer i ryggen det var det der g´hjalp allermest på mig. Når maven begynder at blive lidt stor kan man nemt sveje i ryggen.

Anmeld

7. april 2010

Helle30

Jeg kan slet ikke se for mig, hvordan en klemt iskiasnerve kan ende med bækkenløsning...

Nå, men ville egentlig bare fortælle, at jeg kender det alt for godt. Havde ikke rigtig noget med Sofie, men nr. 2 gravi. med Louise var helt gal. Især når jeg rejste mig efter at have siddet. En fys. kan formodentlig godt hjælpe. Jeg fik bare aldrig taget mig sammen til at besøge én, og så snart Louise var ude, var problemerne væk.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.