senge tid og tv kiggeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.720 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. januar 2008

stine

hej jeg har en bonus søn på 10 år, der i dag kommer hjem fra skole og siger, lidt fornærmet tror jeg, alle de andre fra klassen skal se Anna Pihl i aften.... jeg syns, som han også godt ved, ikke at han er gammel nok til at se Anna Pihl og iøvrig kommer han i seng kl. 20 hver aften(selvfølgelig ikke weekend) jeg ved godt at der er forskel på hvordan børn reagere, men jeg ved at Harry Potter skræmmer ham fra vid og sans. han drømmer og er ked af det om natten når han har set Harry Potter hjemme hos hans mor!! derfor overvejer vi nøje hvad han for lov at se, jeg mener hvorfor opsøge nogle problemer der ikke er der... men hjælp mig lige piger, er jeg '"den onde stedmor"?? fra holode rjeg ham noget han sagtens kan se og putter jeg ham for tidlig i seng? kh Mette der ellers har et godt forhold til drengen også når han ikke får hans vilje;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2008

Heidi.

Hej Stine..

Nej jeg syntes ikke du er en Ond stedmoder:)

Jeg mener da bestem ikke en 10 årig skal se Anna Pihl, de fraråder også inden programmet starter at børn skal se den..

Hvad siger hans far?? Og hvad med hans mor?? Der er jo nogle forældre der er ligeglade, men jeg syntes du tager den rigtige beslutning..

Kh Heidi:)

Anmeld

21. januar 2008

Pia.

Hej Stine.

Min store søn som er 9 år (om et par uger) ser Harry Potter uden de store problemer - tror det er fordi han godt kan se eventyret i det. han ahr i hvert fald ikke været bange eller drømt om noget af det endnu....
MEN, Anna Pihl, nyhederne m.m (ting fra den virkelige verden) ser han bestemt ikke, det er noget vi bestemmer at han ikke skal se. Både ham, hans lillesøster og lillebror kommer i seng inden otte, så må de se lidt tegnefilm oppe i sengen, inden de skal sove, men vi kan her nede fra styre kanalerne, så jeg ved hvad de ser.
De store sover senest kl. 21.00 og der passer fint til dem... så du får min fulde opbagning med Anna Pihl og sengetider. Min mand og jeg vil også gerne have lidt aften for os selv *SSS*

Ser han Anna Pihl hjemme hos sin mor ?

Knus Pia.

Anmeld

21. januar 2008

Honningblomst

Lidt ond er du;)
Ej, men jeg synes det er tidligt at putte en dreng på 10 år.
Har selv en af slagsen og han kommer først i seng kl. 21, men det kommer jo også an på hvornår de skal op(min står op kl7.50 og møder 8.15..bor lige over for skolen;o). Her ville næsten 12 timers søvn være alt for meget når man er 10 år og han er endda ikke et barn der kan holde sig oppe længe.*S*
Jeg ser ikke selv Anna Pihl, har set det en enkelt gang, men ja, meget andet der er mere spændende end det og tv generelt.;)
Tror dog godt min søn kunne se det, og da sagtens hvis jeg sad der med ham. Vi ser Sommer allesammen søndag og det er så hyggeligt.*S*Og både ham på 10 og 5 år ser harry P uden problemer..
Når man er 10 år, så er det jo også dejligt med lidt "voksentid" uden de små og det har vi herhjemme mellem 20 og 21....laver lektier sammen, spiller, ser tv eller hvad vi synes er hyggeligt.
Så ja, lidt ond er du, men det er jo nok ikke din position som stedmor der gør det.*S* Nogen gange ser man nok heller ikke at børnene pludselig bliver store.
men bare lige min mening...om den kan bruges eller ej;)
KH Eva...

Anmeld

21. januar 2008

stine

hej

jeg ved ikke om han ser Anna Pihl hos hans mor.
hans far siger ikke rigtig noget fordi han tager på arbejde kl 20 og ser det ikke og er her ikke til at tage evt. problemer, så han syns det er en beslutning jeg skal tage og det er okay med mig...
jeg tror vi venter lidt endnu med Anna Pihl :)

senge tiden derimod kan det da godt være vi skal til at rykke lidt på, det er bare sårn at når han kommer i seng så skal lidt efter op at tisse, så op og ha noget at drikke også lige et eller andet og derfor virker det godt at han kommer ind i god tid så han kan nå alt det han liiige skal inden han falder i søvn. han skal op kl. 6.45 så jeg tror umiddelbart ikke vi rykker senge tiden en hel masse..

bare for der ikke skal opstå nogen misforståelse så ønsker jeg altså ikke at være den onde stedmor;)

tak for svar det er rart at høre fra nogen børn på den alder

kh Mette

Anmeld

22. januar 2008

Kloster

Hej hej...

Hvorfor ikke tage den 10 årige med på råd om hvad han selv synes?? Ikke at børn skal bestemme ALT. Men han er trods alt et stort barn nu.
Vi har selv Rasmus på 10 år. Han vil ikke se Harry Potter og lign. Han ved godt, han drømmer om det og han siger selv fra. Tror heller ikke Anna Pihl ville være noget for ham. Men lillebror Nicolaj på 8½ ville elske det.

Det jeg mener er, at hvis de ikke kendet "frygten" ved de ikke hvad de skal "frygte". Hvis du forstår....
Vi kan jo ikke pakke dem ind i vat hele livet...

Vi er begyndt at tage Rasmus rimelig meget med på råd om ting, der vedrører ham. Føler vi, vi er nødt til. Der er kun få år til, at kan risikere at stå ude på gaden og gøre protest over os.
I sidste weekened var Rasmus til sit 1. alkoholfri bal 8(
Så jeg vil gerne hvis jeg kunne få et godt, fornuftigt og stærkt ungt menneske ud af min dreng.

Mht sengetiden, synes jeg også, det er lidt tidligt. Rasmus kommer i seng kl 20.30 også læser han i noget indtil kl 21. Han skal op kl 7 på hverdage...

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

23. januar 2008

Karina N.

Hejsa,

Jeg synes det er lidt svært at vurdere om en dreng på 10 år skal se Anna Pihl, men min egen søn på 9 år ser det ikke, han har ikke lyst. Han ser heller ikke nyheder eller andre ting der på den måde relaterer til virkeligheden. Han ved selv at han kommer til at drømme om det om natten, så derfor behøver vi slet ikke at holde ham fra det. Han kan dog uden problemer se Harry Potter...

Mikkel kommer i seng mellem kl. 20 og 20:30 og må læse til kl. 21.00, hvis han ellers ikke er for træt. Vi står op kl. 7

Vh.
Karina

Anmeld

23. januar 2008

stine

hejsa

tak for alle jeres svar, vi har rykket senge tiden til kl. 20.30 og det blev han vildt glad for...

så tog vi en snak med ham om Anna Pihl hvor jeg forklarede ham lidt om hvad det handlede om også havde han slet ikke lyst til at se det alligevel og det var heldigvis hans egen beslutning så det var helt fint... han fik også lusket frem at det nok ikke var ALLE i klassen der så det, og dem han har mest med at gøre ser det faktisk ikke.... så det var fint at vi fik snakket lidt om det..

kh Mette der er super glad for at der er råd at hente herinde når man kommer i tvivl:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.