Hvordan har i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. april 2010

LouiseNielsen

Hejsa skønherlige højgravide kvinder!

Til jer der kan gå i fødsel når som helst....

Hvordan har i det? Tænker i meget over jeres kommende fødsel? Hvilke tanker gør i jer? Er i ved at sprænges af utålmodighd, eller tager i det i stiv arm??? Er i nervøse og hvordan har kroppen det i det hele taget?

Jeg selv er ved at gå til af spænding, og kæresten er mindst lige så spændt.... Jeg er overhovedet ikke nervøs for fødslen, glæder mig faktisk bare til at skulle opleve det igen. Jeg har i dag været ved Jm idag og min livmoder hals er nu helt væk og jeg er 1½ cm åbem... Hun løsnede mine hinder, og hvis kroppen "tager imod det" så skulle jeg gerne gå i fødsel inden for et døgn tid. Og ja tanken om det gør os jo ikke mindre utålmodige....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

RumlesMor

Uhh...hvor er det spændende! Håber du er igang allerede .

Selv havde jeg veer det meste af dagen igår, de var tydelige - men meget svingende, og lå mellem 10 og 15 min. Men da jeg nåede aftenen gik det i stå. Jeg har sovet hele natten og er også uden veer her i dag. ØV!

Kæresten har arbejdet hjemme idag, hvis der nu skulle ske noget, men uden held. Vi er begge spændte og glæder os til at holde vores lille dreng i armene. Storesøster er også ved at blive godt utålmodig, selvom vi ikke har fortalt hende om veerne - men hun kan vist fornemme på os (og folk omkring os) at det er ved at være tid. Kæresten var føste gang MEGET nervøs, men han virker rolig omend utålmodig. Han smiler stort hver gang jeg tøver i en bevægelse i håb om at det er endnu en ve...uhh ventetiden er hård.

Jeg går hele tiden og afventer et "signal" på at NU starter det. Er ikke nervøs for fødslen, den skal bare overstås. Har en indre ro omkring det, føler mig afklaret og godt forberedt. Det er anden gang, så jeg forventer ikke de store overraskelser. Er klar!

Puster vestøv til alle i tråden!  * * * * * * * * * * * * !!

Min scanningstermin er i morgen, og med veer i går satser jeg på en baby i den her uge! He he. Kom så Noah-baby!

Anmeld

6. april 2010

Hava

Jeg har nogle uger endnu - håber ikke at skulle gå for meget over tid.  (Scanningssygeplejersken idag meddelte os, at "det er en basse" på 2734 gram - det er næsten 400 gram over gennemsnittet for 33+5... )

Jeg glæder mig meget til at høre, hvordan det går med jer, der er lige op over... Det er skønt at læse fødselsberetninger, synes jeg, og det gør det ikke mindre vedkommende, at de nu er i vores gruppe.

Så vil bare ønske jer nogle gode fødsler og skønne børn!

Anmeld

6. april 2010

MariaJ

Jeg har to uger til termin, og er superspændt, men også mærkeligt rolig. Det er første gang, så jeg ved jo egentlig ikke rigtig hvad jeg går ind til. Jeg føler mig sådan set godt forberedt, men mest som om at jeg har læst teoribogen, samtidig med at jeg jo overhovedet ikke ved hvad jeg kan vente mig i praksis. Det føles lidt uvirkeligt at det kan gå i gang når som helst, men det kan jo også vare flere uger endnu. Fysisk er der ikke noget der føles anderledes endnu. Vi er endelig ved at være klar med de praktiske ting (vi har virkelig været sent ude med indkøb og den slags), så det føles egentlig som om at alt man kan gøre nu er at læne sig tilbage og vente.

Held og lykke til jer, hvor det er virkelig er lige op over.

Maria 38+0

Anmeld

7. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er 37+3 i dag, og jeg er ved at være lidt spændt og utålmodig, men ikke sådan at jeg ikke kan holde det ud...Selvom jeg godtnok drak et glas hindbærbladthe i aftes

Jeg har vand i hænder og fødder, maven er svær at sove med, jeg har svært ved at sove overhovedet og kan slet ikke finde ro til en middagslur og så er jeg sulten efter kage HELE tiden...

Jeg GLÆDER mig til at føde!!! Og så tør jeg godt indrømme at jeg GLÆDER mig til at få min krop tilbage... Jeg har i påsken shoppet tøj på nettet som har TALJE (!!!) og er ammevenligt... Nøøøj jeg glæder mig til at hoppe i det!!!

I dag skal jeg ud og gå en lang tur (min far har fødselsdag så jeg skal op og aflevere hans gave på hans arbejde) og ja - jeg snupper lidt hindbærbladthe igen i aften

VESTØV TIL ALLE!!!

Anmeld

7. april 2010

MariaJ

Rosa skriver:

Jeg er 37+3 i dag, og jeg er ved at være lidt spændt og utålmodig, men ikke sådan at jeg ikke kan holde det ud...Selvom jeg godtnok drak et glas hindbærbladthe i aftes

Jeg har vand i hænder og fødder, maven er svær at sove med, jeg har svært ved at sove overhovedet og kan slet ikke finde ro til en middagslur og så er jeg sulten efter kage HELE tiden...

Jeg GLÆDER mig til at føde!!! Og så tør jeg godt indrømme at jeg GLÆDER mig til at få min krop tilbage... Jeg har i påsken shoppet tøj på nettet som har TALJE (!!!) og er ammevenligt... Nøøøj jeg glæder mig til at hoppe i det!!!

I dag skal jeg ud og gå en lang tur (min far har fødselsdag så jeg skal op og aflevere hans gave på hans arbejde) og ja - jeg snupper lidt hindbærbladthe igen i aften

VESTØV TIL ALLE!!!

Hvor kan jeg bare godt forstå dig. Jeg har også shoppet en del tøj til mig selv her de sidste dage. Helt almindeligt ikke gravidtøj og glæder mig også vildt til at få det på .

Jeg sover også ad H- til om natten, men tænker at jeg i hvert fald er forberedt til baby kommer på det punkt. Jeg har ikke sovet igennem siden en gang midt i februar og vågner ca hver eller hver anden time, så regner med jeg er ret godt synkroniseret med en nyfødt.  

Jeg har spottet et sted her i byen hvor de har hindbærbladte, men tør ikke give mig i kast med det endnu, hvis det nu skulle virke. Manden er fortsat på arbejde på Svalbard, så her er der ikke noget hastværk, før han kommer tilbage d. 16. Efter den tid skal der blive hindbærbladte i stride strømme, så vi ikke skal gå to mennesker og lure på et fremlejet værelse i ugevis, men kan blive til tre i en fart, så vi kan rejse hjem.

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.