Ekstra su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.806 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Anonym trådstarter

Ja det er sikkert et herr dumt spørgsmål....

Men når de skriver 12 måneders ekstra su hvor man ikke behøves at være studieaktiv er det så 2 x 5384 jeg får i de 12 måneder eller er det kun 1 x 5384?

For man må jo ikke få supplerende su lån eller forsørgertillæg til 2 forældre på su... Så falder vores indtægt jo meget :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Ja det er sikkert et herr dumt spørgsmål....

Men når de skriver 12 måneders ekstra su hvor man ikke behøves at være studieaktiv er det så 2 x 5384 jeg får i de 12 måneder eller er det kun 1 x 5384?

For man må jo ikke få supplerende su lån eller forsørgertillæg til 2 forældre på su... Så falder vores indtægt jo meget

Mener bestemt det bare er en gang su i et år eller dobbelt i 6 mdr. man kan få...

Anmeld

6. april 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Mener bestemt det bare er en gang su i et år eller dobbelt i 6 mdr. man kan få...

Shit mand..så falder vore sindtægt med godt 6000 kr :S

Anmeld

6. april 2010

Malene84

Eva skriver:

Det er det

Så du får enten din almindelige SU i 12 måneder, eller dobbelt op i 6 måneder - man må selv vælge

Anmeld

6. april 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Shit mand..så falder vore sindtægt med godt 6000 kr

Ja, hvis ikke du nøjes med 6 mdr.

Anmeld

6. april 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Ja, hvis ikke du nøjes med 6 mdr.

Hmmm....

Jamen jeg syntes selv at det er fortidligt at sende min baby ud efter 6 måneder.... Så... Ja jeg skal vidst på kontanthjælp så...

Syntes ikke rigtig jeg har noget andet valg

Anmeld

6. april 2010

Honningblomst

Hmmm....

Jamen jeg syntes selv at det er fortidligt at sende min baby ud efter 6 måneder.... Så... Ja jeg skal vidst på kontanthjælp så...

Syntes ikke rigtig jeg har noget andet valg

Du skal nok være obs på at du ikke lige kan komme på kontanthjælp på barsel....ikke uden du skal betale tilbage.

Jeg ville også synes det er for tidligt, men tænker lidt uden det på nogen måde er negativt.,...men vidste du ikke det da du blev gravid...? og det skal ikke opfattes negativt..

Anmeld

6. april 2010

Honningblomst

Kan man ikke stadig tage lån når man er på barsel..som forsørger kan man jo låne op til 4100kr...

Anmeld

6. april 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Du skal nok være obs på at du ikke lige kan komme åp kontanthjælp på barsel....ikke uden du skal betale tilbage.

Jeg ville også synes det er for tidligt, men tænker lidt uden det på nogen måde er negativt.,...men vidste du ikke det da du blev gravid...? og det skal ikke opfattes negativt..

Altså jeg er ikke midt i en uddannelse så det skulle ikke være noget problem.

Det var det ihvertfald ikke sidste gang.

Nej det var ikke just planlagt ....

Anmeld

6. april 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Altså jeg er ikke midt i en uddannelse så det skulle ikke være noget problem.

Det var det ihvertfald ikke sidste gang.

Nej det var ikke just planlagt ....

Ok...så du når slet ikke at starte og er på kh? for så kan du muligvis godt, ellers kan du ikke..

Men hvordan kan det være du mister så meget...det er vel det samme som I ellers får, er det ikke? altså de der 5000kr er jo det man får i su...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.