hejsa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Divababy93

her lige et per enkelte spørgsmål

er der nogle der her afaring med og føde i vand og hvordan det forgår ved nemlig ingen ting så ville lige spørge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Lone Jakobsen

uhh har desværre ikke prøvet det, men har virkelig gerne ville....desværre er mine veer altid gået i stå når jeg kom i badekar....så det er ikke lykkedes. håber at du har mere held med det. 

Anmeld

6. april 2010

patella

Byberg93 skriver:

her lige et per enkelte spørgsmål

er der nogle der her afaring med og føde i vand og hvordan det forgår ved nemlig ingen ting så ville lige spørge

Jeg fødte i vand da vi fik Bastian i november. Det var en stor succesoplevelse for mig. Jeg havde meget kraftige veer fra starten og var åben 6 cm, da vi ankom til sygehuset. Jeg kom med store kraftanstrengelser over i karret  med det dejligste varme vand, hvilket er en skøn følelse (det er en ret høj kant, og man skal ha benet ret højt op, for at komme ned i karret, selvom man står på en skammel - det er lidt svært midt i veerne med kæmpemave, men jordemoderen og min mand støttede mig, så det gik). Det er ikke fordi det som sådan gør smerterne mindre, det gør dem bare lettere at udholde, da du får den her varme der bare omslutter dig og man føler sig vægtløs og fri på en måde der er lidt svær at forklare. 

Jordemoderen holder hele tiden øre med hjertelyden nede i vandet. Og hun kan sagtens holde øje med hvor meget du er åben, selvom du jo er nede i vandet med underlivet. Jeg synes det tog ufattelig meget af blufærdigheden, fordi jeg netop ikke lå til "offentlig" skue højt oppe på en briks... 

Så jeg vil varmt anbefale det, og skal helt sikkert føde i vand igen næste gang. 

Har du besluttet at du vil føde i vand, eller undersøger du bar mulighederne?

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er top nice at føde i vand Andet er der ikke at sige til det.

Jeg aner ikke hvordan det fungere på sygehuset, for vi gjorde det jo derhjemme

Go fornøjelse.

Anmeld

6. april 2010

Tina2

Jeg fødte i vand sidste gang (2. fødsel) og skal absolut også føde i vand denne gang!!! Det er bare det bedste:-)

Fødte i vand på sygehuset, denne gang hjemme :-)

Anmeld

6. april 2010

Bayze

patella skriver:

Jeg fødte i vand da vi fik Bastian i november. Det var en stor succesoplevelse for mig. Jeg havde meget kraftige veer fra starten og var åben 6 cm, da vi ankom til sygehuset. Jeg kom med store kraftanstrengelser over i karret  med det dejligste varme vand, hvilket er en skøn følelse (det er en ret høj kant, og man skal ha benet ret højt op, for at komme ned i karret, selvom man står på en skammel - det er lidt svært midt i veerne med kæmpemave, men jordemoderen og min mand støttede mig, så det gik). Det er ikke fordi det som sådan gør smerterne mindre, det gør dem bare lettere at udholde, da du får den her varme der bare omslutter dig og man føler sig vægtløs og fri på en måde der er lidt svær at forklare. 

Jordemoderen holder hele tiden øre med hjertelyden nede i vandet. Og hun kan sagtens holde øje med hvor meget du er åben, selvom du jo er nede i vandet med underlivet. Jeg synes det tog ufattelig meget af blufærdigheden, fordi jeg netop ikke lå til "offentlig" skue højt oppe på en briks... 

Så jeg vil varmt anbefale det, og skal helt sikkert føde i vand igen næste gang. 

Uhh, det er en dejlig beskrivelse du giver der!

Jeg regner med at hoppe i vand som smertelindring og så se på om jeg har lyst til at blive der hele vejen. Det eneste der lidt er noget møg er at der ikke findes de egentlige fødekar - altså de runde af slagsen - der hvor jeg skal føde. Der er kun de aflange "almindelige badekar", og det synes jeg lidt er et minus. Jeg forestiller mig det må være enormt rart at kunne bevæge sig rundt og skifte stillinger i vandet. Men må se hvordan det opleves når det går løs, jeg aner jo ikke hvad jeg går ind til.... 

Anmeld

7. april 2010

Divababy93

patella skriver:

Jamen havede mere eller mindre besluttet at føde i vand men ville gerne høre hvordan det forgår

så mange tak for de dejlige indformationer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.