Byberg93 skriver:
her lige et per enkelte spørgsmål 
er der nogle der her afaring med og føde i vand og hvordan det forgår
ved nemlig ingen ting så ville lige spørge
Jeg fødte i vand da vi fik Bastian i november. Det var en stor succesoplevelse for mig. Jeg havde meget kraftige veer fra starten og var åben 6 cm, da vi ankom til sygehuset. Jeg kom med store kraftanstrengelser over i karret med det dejligste varme vand, hvilket er en skøn følelse (det er en ret høj kant, og man skal ha benet ret højt op, for at komme ned i karret, selvom man står på en skammel - det er lidt svært midt i veerne med kæmpemave, men jordemoderen og min mand støttede mig, så det gik
). Det er ikke fordi det som sådan gør smerterne mindre, det gør dem bare lettere at udholde, da du får den her varme der bare omslutter dig og man føler sig vægtløs og fri på en måde der er lidt svær at forklare.
Jordemoderen holder hele tiden øre med hjertelyden nede i vandet. Og hun kan sagtens holde øje med hvor meget du er åben, selvom du jo er nede i vandet med underlivet. Jeg synes det tog ufattelig meget af blufærdigheden, fordi jeg netop ikke lå til "offentlig" skue højt oppe på en briks...
Så jeg vil varmt anbefale det, og skal helt sikkert føde i vand igen næste gang.
Har du besluttet at du vil føde i vand, eller undersøger du bar mulighederne?
Anmeld