ALDRIG i mit liv har jeg været så gal som nu... (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Kristina V

Min dag starter med at manden ringer hjem og informere mig om at de har kald ham på kursus i Odense fra imorgen til torsdag. Det i sig selv er ikk slemt, men jeg har termin om lidt over en uge så kan føde når som helst, så blev en "anelse" (men som MEGET) gal. For det første får han besked dagen før, hva sker der for det? For det andet, så synes jeg faktisk ikk det er ret fedt han ska være der i to dage hvis jeg skal føde..

Da jeg så ar afleveret Karoline, meddeler lederne i vuggestuen om, at hvis jeg ikke takker ja til den børnehaveplads vi er belvet tilbudt pr. 1 Maj, ryger hun ud af vuggestuen pr 30. april! Ringer så til pladsanvisningen i Kolding, og det bekræfter de så..

Hvordan helved kan de smide hende ud, hvis jeg ikke vil havde den plads. Hvad hvis pigen slet ikk var klar, det aner de jo ikke en skid om. + den plads vi blev tilbudt var ganske fygtelig efter vores smag, så vil aldrig i min liv tage den.

Så det må så betyde at jeg skal gå hjemme med en nyfødt og Karoline fra 30 april, til hun får en plads til sommer i en anden børnehave.. Synes simpelthen det er for latterligt. Hvorfor sender man en tilbud ud, når det ikke er et tilbud, men tvang. Måske de bare skulle slette det lille latterlige ord tilbud.

Er så helved sur lige nu jeg kunne gå helt amok på et eller andet.

/Kristina - som takker for i gad at læse med på mit sure opstød. (og som tænker på om mænd og pladsanvisningsfolk er noget gud har opfundet i vrede)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Lulle25

Hej Kristina

Det er da noget traels noget med den børnehave, hvilken en har I fået tilbudt? Kan ikke forstå hun ikke kan blive passet i vs til den 1. i den måned hun fylder 3 år, sådan har det da altid været??? Mon ikke Ulla (lederen) kan gøre noget for at give jer lidt tid evt til den 1. Juli I betaler jo som alle andre, prøv da og ring og snak med hende.

Det med kursus er også traels, håber det er så tæt på så han kan nå hjem hvis du nu går i fødsel, fødte du til tiden med Karoline?

Held og lykke med det hele, håber det ordner sig, det er jo bedst og have en god mavefornemmelse i forhold til bh

Kh Louise

Anmeld

6. april 2010

Bamme

Pheew... Lortepladsanvisning, de fører sig fanme altid frem!

Hvorfor er det I ikke vil have børnehavepladsen?

Mht. kursus, så er Odense vel ikke langt væk fra Jer, oder?

Anmeld

6. april 2010

Anja

Pladsanvisninger er altid noget møg   - det giver sjældent mening, det de siger/laver!

Hvorfor ønsker I ikke den plads I har fået tilbudt?

Træls med manden, men mon ikke han når det, hvis der bliver behov

Anmeld

6. april 2010

Kristina V

Ulla var faktisk rigtig sød og fortælle om det. Men hun sagde at hun desværre intet rigtig kunne gøre, for hun gav mig helt ret i at det var forkert at tvinge os, når hun nu også skal være storesøster denne måned.

Det er Skrænten i Lunderskov vi er blevet tilbudt, men vil jo have hende i den privat i Hjarup hvor vi står til at komme ind i til sommer. Så kan ikke lige helt forstå de ikk bare kan lade hende gå dernede til juli hvor hun fylder 3 år. Nu ringer der en fra PA til mig imorgen, så håber da på hun er lidt mere fornuftig end den kælling jeg talte med idag. Hvis ikke må jeg jo gå hjemme med hende til sommer, for nægter at tage den her plads i Lunderskov når hverken Daniel eller jeg har en go mavefornemmelse om det.. Er meget sur lige nu...

Og mht. hans kursus, så er jeg os bare sur. Lige nu er mænd (eller min mand) og pladsanvisnings folk bare noget gud har opfundet i vrede...

Anmeld

6. april 2010

Kristina V

Han ska sove derovre, det er den del som gør mig sur.. Synes ikk det er fedt jeg selv skal stå med Karoline om natten og køre hende ind til mine forældre med veer, fordi han ska være derovre..

Mht. den plads vi ikke ville ha er det bare så langt fra det vi ønsker til hende. Den børnehave vi vil have hende i er en privat frilands børnehave, hvor vi har en plads i til sommer. Men kommunen sagde til os sidste år at de vil anbefale vi skrev hende op til en kommunal hvis nu noget gik galt. Men nu er det kommunen som går galt.. Synes ikk man kan melde hende ud af hele systemet bare fordi de vil ha vi ska tage deres skide "tilbud"...

Anmeld

6. april 2010

Lulle25

Det var da heldigt hun fortalte om det Ulla og håber for jer det løser sig, for det er jo ikke sjovt at der sker 2 så store ting i samme måned, hverken for jer eller for Karoline, så hvis du nu prøver og ligge sure Kristina på hylden mens du snakker med PA i morgen, så tror jeg da de lytter til dig, det bliver hårdt at aktivere hende mens du har lille manden, for du ved jo ikke hvordan han bliver, det er bedre at have muligheden for at sende de store afsted så man ikke går helt ned, der skal jo ske lidt når man er næsten 3 år

Og mht manden kan han jo ikke gøre for han først har fået det og vide nu og hvis det er i Odense er det jo tæt på, kan godt forstå du synes det er traels, men det kunne da være værre

Anmeld

6. april 2010

Marco2

Altså det kan simeplthen ikke være rigtigt at hun bliver smidt ud uden at have en plads, og det har hun jo ikke i og med at I har sagt nej til pladsen.

Har du tjekket reglerne i jeres kommune for hvordan det er at sige nej?For ét er hvad damen på pladsanvisningen siger, noget andet er hvordan reglerne er … og der kan godt sommetider være stor forskel. Nogle af de kvinder der sidder på pladsanvisngen opfører sig som dronninger og bøjer reglerne efter deres eget hoved.

Så bed om at få de reglet tilsendt hvori det står hvis ikke du kan finde det på nettet. Og så er der garanteret en indsigelsesmulighed også.

Håber det hele løser sig for dig.

AG

Anmeld

6. april 2010

Lene76

det lyder da helt latterligt...... de kan da ik melde hende helt ud, fordi i siger nej til en plads i ik har ønsket. håber hende fra Pa kan hjælpe dig imorgen..... syntes osse det er mærkeligt at hun ik kan blive hvor hun er indtil hun ska videre...... vi har haft mange børn som er blevet i dp i ½ år efter de er belvet 3 fordi der ik var plads i den bh de vil i

så kan godt forstå du er rasende, men hensyn til manden og kursuset så er det da pisse træls..... kan huske da jeg ventede Viktor da sku min mand på kursus/skole i Rungsted ( på sjælland) og vi bor i århus.... da han kom hjem havde jeg ca 14 dage til termin.....og viktor kom 10 dage over så jeg  for at der ik sker noget hos dig før efter han er færdig med kurset.

Lene

Anmeld

6. april 2010

Loggidut

æææææv.....møgsituation!

jeg troede da nok man havde et valg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.