En ekstra trøje...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Ina33

"En ekstra trøje er en barnet får på når moren fryser".  Dette ordsprog lærte min mor mig, da jeg lige havde fået min datter. Jeg fryser selv ret ofte, og bruger faktisk stadig skitøj når jeg skal ud, også selvom temperaturen er over 10 grader.

Ofte kan jeg godt se, at det er når jeg selv fyser, jeg gerne vil have mine børn i en ekstra trøje. Jeg synes dog også jeg er blevet bedre til at se og mærke på mine børn, hvornår de har brug for en ekstra trøje. Min søn er en meget varm dreng, så snart han har det bare lidt varmt, så er kinderne helt røde, og håret helt vådt, så der er det jo nemt at se.

Hvad med jer, kan i nemt vurdere hvornår der skal en ekstra trøje på, eller hvornår der skal en trøje af?

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

DK

He he he... det passer præcist på mig. Jeg fryser også altid, men har en meget varm datter.

Da hun var et år blev hun ved med at tage hendes hjemmesko af, og først da jeg opdager at hendes sokker er våde af sved bliver jeg enig med mig selv om at hjemmesko måske ikke er nødvendige.  Det var om vinteren og jeg selv løb rundt i uldsokker og hjemmesko og frøs...

Anmeld

6. april 2010

Dansker i England

Loppe skriver:

"En ekstra trøje er en barnet får på når moren fryser".  Dette ordsprog lærte min mor mig, da jeg lige havde fået min datter. Jeg fryser selv ret ofte, og bruger faktisk stadig skitøj når jeg skal ud, også selvom temperaturen er over 10 grader.

Ofte kan jeg godt se, at det er når jeg selv fyser, jeg gerne vil have mine børn i en ekstra trøje. Jeg synes dog også jeg er blevet bedre til at se og mærke på mine børn, hvornår de har brug for en ekstra trøje. Min søn er en meget varm dreng, så snart han har det bare lidt varmt, så er kinderne helt røde, og håret helt vådt, så der er det jo nemt at se.

Hvad med jer, kan i nemt vurdere hvornår der skal en ekstra trøje på, eller hvornår der skal en trøje af?

Louise

Jeg har det helt omvendt. Jeg fryser meget sjældent, og selvom det nogle gange kan være koldt hjemme, har jeg ikke meget tøj på. Derfor skal jeg minde mig selv om mange gange hver dag, at jeg skal tjekke, om lillepigen er blevet for kold. Jeg er dog blevet bedre til at lade hende have mere tøj på.

Anmeld

6. april 2010

Lone Jakobsen

hvor var det dog en rammende beskrivelse.

jeg fryser også meget nemt...men især mine ældste drenge har det meget varmt. så når jeg ber dem lukke jakken eller tage en lang armet bluse på over t-shirten....ja så er det klart fordi jeg fryser bare ved tanken er dog blevet bedre til det med tiden. så min yngste fx. ikke får jakke på i autostolen når vi kører langt. han sidder nemlig bare og sveder.

Anmeld

6. april 2010

TbCp

Herhjemme spørger jeg altid min mand om Liva skal have ekstra trøje på.... tror de to har det ret ens med varme og kulde så det er nemmest at spørge ham

Jeg selv er meget kuldskær....

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har måtte kæmpe RIGTIG meget med den der... Idun er hvad jeg altid kalder et 'varm-barn'. Sådan et barn, der stort set altid er varm og aldrig har brug for ligeså meget tøj, som hendes frossenpind af en mor.

Da hun var lille NÆGTEDE hun (og nægter stadig) at have hue på fx.. Og folk de nedstirrer mig bare med det der bliK. RAVNEMOR!! HVordan kan du gøre det!!!!

Men barnet har det fint! Hun er varm i nakken og det har jeg altid holdt mig til. Når hun er det, har hun det godt

Anmeld

6. april 2010

Valle81

Loppe skriver:

Louise

Ej hvor sjovt, den rammer også helt plet her:0) Nu går jeg dog ikke i skpitøj på dette tidspunkt:0)

Men jeg vil hellere give dem en ekstra trøje på for den kan tages af, det er så surt at være taget afsted og så godt kunne have brugt den ekstra trøje der hænger der hjemme:0)

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.