Gravid efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.163 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. april 2010

rup

Hej piger

Nu er det kun 6 uger siden jeg fik akut kejsersnit, da hun lå forkert - hvilket ikke var blevet opdaget.

Men min kæreste og jeg har et stort ønske om at få børn tæt på hinanden. Men på sygehuset sagde de at man ikke skulle blive gravid det første år efter kejsersnittet. Jeg kender flere som er blevet gravid inden for det år og hvor der ikke har været nogle problemer - hvad jeg ved af...

Jeg skal til lægen om 2 uger og der har jeg selvfølgelig tænkt mig at snakke med hende om det. Men vi er allerede begyndt at snakke om nr. 2

Nr. 1 tog 11 måneder at lave, så vi har snakket om at gå igang når vores pige er 8-9 måneder - vil det være helt forkert af os.

Hilsen Rikke som nyder nr. 1 og glæder sig til nr. 2  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

saxa

Tror det er bedst at tale med din læge om dette - da det jo er en større operation du har været igennem og du skal passe på ikke at belaste din krop alt for meget. Det kan jo være den er der i første forsøg denne gang og hvis ikke din krop er klar til det, er det nok ikke så fedt.. Men tal med din læge om det Fik selv AK for knap to år siden og venter nu nummer 2

Anmeld

7. april 2010

Christina.78

Jeg fødte vores lille engel i november 07 ved akut kejsersnit i 28+4 og blev igen gravid ca juni 08...ville selv prøve at føde 2 gang men det skule vise sig at være ret dumt, for jeg blev sat igang 38+0 og samme dag brister min livmoder, og det er ved at ende galt for både min datter og jeg...Det skal siges at det er en meget lille procentdel hvor dette sker, men jeg var altså en del af den procent..

Det er åbentbart ikke helet nok fra sidste graviditet, og arret har "gnedet" sog af livmodervæggen..så det betyder nu, at hvis og hvis vi vælger endnu en graviditet så er det planlagt kejsersnit 3 uger før tid..jeg får ikke lov at prøve at føde selv..det er for risikabelt..og lægerne har anbefalet/rådet mig til at vente minimum 2 år ihvertfald..denne fødsel har gjort mig angst for om det evt sker igen, så ved ikke om Cecilie bliver enebarn...

Selvfølgelig kan man hurtig blive skruk igen og især hvis 1 barn har været længe undervejs, men jeg ville ikke risikere noget..hvis de anbefaler jer at vente, så synes jeg bestemt I skal lytte efter dem..det er ikke uden grund..

Anmeld

7. april 2010

Margorie

Jeg tvivler på du får lov at føde selv hvis den næste kommer inden for et kort tidsrum.. Det fik jeg ihvertfald afvide..

Anmeld

7. april 2010

Anja

Jeg blev gravid 6 mdr efter mit første ks og det gav ingen problemer. Det var også planlagt, at jeg skulle føde vaginalt 2. gang, det så lægerne ikke noget problem i, men det endte så med akut kejsersnit inden fødsel gik i gang, da min datters hjerte slog for hurtigt.

Nu er jeg gravid igen, denne gang blev jeg gravid 15 mdr efter 2. kejsersnit og ingen har sagt, at det skulle være et problem  Men tilgengæld er det planlagt ks denne gang, da de ikke tillader en vaginal fødsel efter 2 ks.

Anmeld

7. april 2010

rup

Hej.

Tak for jeres svar. Tror "problemet" er lidt lige nu, at vi altid har snakket om at få børn tæt på hinanden. Jeg synes selvfølgelig det er rigtig træls at det endte i kejsersnit - ikke lige drømmen og hvis næste drøm så heller ikke kan gøre til virkelighed, bliver tanken om dette kejsersnit bare endnu mere træls - giver det mening?

Jeg vil helt sikker snakke med min læge om det og selvfølgelig lytte til deres råd.

Men endnu engang tak for jeres svar - det sætter tankerne lidt i ro.

Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.