Når man ringer om igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.926 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. april 2010

Sara.

Godaften de damer...

Når man ringer ind om igangsættelse....

Blir man så sat i gang samme dag? Eller sker der overhovedet noget samme dag udover at man ringer?

Tænker om min mand skal blive hjemme fra arbejde den dag jeg ringer derind?

Og hvad spørg de om?

Hilsner fra Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

MoarTNoah

lærkes_mor skriver:

Godaften de damer...

Blir man så sat i gang samme dag? Eller sker der overhovedet noget samme dag udover at man ringer?

Og hvad spørg de om?

Hilsner fra Sara

Altså, jeg ringede til dem og så ringede de tilbage til mig lidt senere og gav mig et tidspunkt jeg skulle komme derind på (3 timer senere), hvis du ringer til dem når du er 42+0 vil jeg  sige at du skal sørge for at manden er hjemme, for så bliver du sat igang samme dag

Anmeld

5. april 2010

Sara.

Jeg ska ringe til dem på torsdag hvor jeg vil være 41+6..... Men spurgte bare slet ikke ind til jordemoderen ved sidste besøg hvordan det hele foregik, dumt....

Min mand tager afsted på arbejde kl 7.15, men kan selvfølgelig ringe før det og så se hvad de siger

Tak for dit svar

Anmeld

5. april 2010

Klumpe-dumpe

lærkes_mor skriver:

Godaften de damer...

Og hvad spørg de om?

Hilsner fra Sara

Tror det kommer lidt an på hvor travlt de har. Det var i hvert fald den besked jeg fik....

-Men jeg fik "lov" at komme ind, og kl. 10:15 fik jeg lagt første pille, kl. 12.00 kom veerne, med 2½ min. mellemrum og af ca. 1½ mins varighed.... Kl. 16:15 skulle jeg ha´2. pille lagt, men det nåede de ikke, da jeg på det tidspunkt var på vej til Gul-aks.

Så jo der kan skam godt ske noget på første dag, men det kan også trække ud over flere dage.

Forøvrigt så var de meget imponerert over hvor hurtigt jeg fik veer, da jeg kun var i uge 34. og alt var lukket og slukket down there... -Så de havde forventet jeg skulle overnatte på svanger, (havde også fået en seng deroppe) og skulle forsætte med piller på 2. dagen....

Anmeld

5. april 2010

Sara.

Tror det kommer lidt an på hvor travlt de har. Det var i hvert fald den besked jeg fik....

-Men jeg fik "lov" at komme ind, og kl. 10:15 fik jeg lagt første pille, kl. 12.00 kom veerne, med 2½ min. mellemrum og af ca. 1½ mins varighed.... Kl. 16:15 skulle jeg ha´2. pille lagt, men det nåede de ikke, da jeg på det tidspunkt var på vej til Gul-aks.

Så jo der kan skam godt ske noget på første dag, men det kan også trække ud over flere dage.

Forøvrigt så var de meget imponerert over hvor hurtigt jeg fik veer, da jeg kun var i uge 34. og alt var lukket og slukket down there... -Så de havde forventet jeg skulle overnatte på svanger, (havde også fået en seng deroppe) og skulle forsætte med piller på 2. dagen....

Mange tak for dit svar... ville da være lækkert hvis de bare siger jeg skal komme torsdag (Så ikke fød på torsdag kvinder der skal føde på skejby )

Hvad betyder gul-aks

Jeg håber ikke fødslen tager længe.. kan ikke klare tanken om at skulle være væk fra min pige så længe.... Ved jordemor uge 40+0 var jeg 2 cm åben så det er vel godt... Jeg må vente og se

Tak for svar

Anmeld

5. april 2010

Klumpe-dumpe

lærkes_mor skriver:

Mange tak for dit svar... ville da være lækkert hvis de bare siger jeg skal komme torsdag (Så ikke fød på torsdag kvinder der skal føde på skejby )

Hvad betyder gul-aks

Jeg håber ikke fødslen tager længe.. kan ikke klare tanken om at skulle være væk fra min pige så længe.... Ved jordemor uge 40+0 var jeg 2 cm åben så det er vel godt... Jeg må vente og se

Tak for svar

Når man får akut kejsersnit (aks) deler lægerne det op i farver.

Rød: Fuld narkose, barnet skal ud NU.

Gul: Spinal blokade kan gives, dog skal barnet være ude inden 25 min. fra beslutningen om aks.

Grønt: Spinal blokade bliver givet, barnet skal ud inden 24 timer.

Jo det lyder da meget lovende når du var 2 cm. åben for ca. 2 uger siden... Så du kan "vel" også nå at gå i fødsel inden?

Anmeld

5. april 2010

Klumpe-dumpe

lærkes_mor skriver:

Hvad betyder gul-aks

Tak for svar

Hov glemte lige at tilføje, at under normale omstændigheder ved igangsættelse, så må man gerne tage hjem mellem pillerne. (de skal lægges med 6 timer imellem) -så du skal ikke undvære din datter så længe af gangen :)

-Men da jeg kun var i uge 34, blev jeg straks ved første vee, spændt fast med tcg.

Anmeld

5. april 2010

Sara.

malucca09 skriver:

Når man får akut kejsersnit (aks) deler lægerne det op i farver.

Rød: Fuld narkose, barnet skal ud NU.

Gul: Spinal blokade kan gives, dog skal barnet være ude inden 25 min. fra beslutningen om aks.

Grønt: Spinal blokade bliver givet, barnet skal ud inden 24 timer.

Jo det lyder da meget lovende når du var 2 cm. åben for ca. 2 uger siden... Så du kan "vel" også nå at gå i fødsel inden?

Så blev jeg så meget klogere

Det er da smart at dele det ind i farver... så det enkelt og nemt at huske.

Tjoh det kan jeg vel godt nå, men tror ikke jeg gør... det vil i hvert fald komme som en overraskelse.. Har ikke fået flere plukveer eller noget som helst.. synes min krop er som den har været de sidste par uger. Men krydser stadig fingre!

Anmeld

5. april 2010

Sara.

malucca09 skriver:

Hov glemte lige at tilføje, at under normale omstændigheder ved igangsættelse, så må man gerne tage hjem mellem pillerne. (de skal lægges med 6 timer imellem) -så du skal ikke undvære din datter så længe af gangen

-Men da jeg kun var i uge 34, blev jeg straks ved første vee, spændt fast med tcg.

Det var en god ting du glemte at skrive

Smiler..

Hvorfor skulle du sættes igang så tidligt? (hvis det er okay jeg spørger)

Anmeld

5. april 2010

Klumpe-dumpe

lærkes_mor skriver:

Det var en god ting du glemte at skrive

Smiler..

Hvorfor skulle du sættes igang så tidligt? (hvis det er okay jeg spørger)

Hehe ja det var jo ligesom det vigtigste jeg glemte ;)

Jeg blev sat igang pga. Malucca var vækst hæmmet. (Hun tog ikke på, inden i maven)

Så fra uge 25 blev jeg scannet 2 gange om ugen, hun fulgte fint sin egen kurve, lige indtil uge 33+6, hvor hun kun havde taget ca. 75g på over en 3 ugers periode.

-Men jeg var fast besluttet på at gå til uge 34, da barnest lunger er fuld udviklet der... -Og det nåede jeg jo så lige ;)

Da Malucca kom til verden der i uge 34, var hun en lille prut, på 1395g og 38cm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.