Børnehave ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. april 2010

Mikkelmusen

Nu har jeg et stykke tid gået og tænkt ( ja den kører ikke så hurtigt ), over alle de juli 07 børn der allerede er startet i børnehave.

Jeg troede at de startede den måned de blev 3 år? Hvorfor er så mange startet allerede?

Christina - lidt dum og langsom opfattende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

BK

Mikkelmusen skriver:

Nu har jeg et stykke tid gået og tænkt ( ja den kører ikke så hurtigt ), over alle de juli 07 børn der allerede er startet i børnehave.

Jeg troede at de startede den måned de blev 3 år? Hvorfor er så mange startet allerede?

Christina - lidt dum og langsom opfattende

Laura er ikke startet endnu, men skal starte 1 maj (hvilket bliver til 3. maj)... mange steder tager de dem med 2 år og 9 måneder, men det kan godt være at din kommune først tager dem den måned de bliver 3...

Anmeld

5. april 2010

Muffinmus

Har tænkt det samme....

Ved en pige her i byen startede 2 mdr før fordi hendes dp skulle have hendes lillebror ind og så gav hun pladsen til ham og tog i bh i stedet for.

Her starter han om under 2 mdr, dvs den 1 juni, synes sgu det er skræmmende han snart er 3 år gammel og skal i bh...puha da tiden flyver afsted.

Men han bliver jo også 3 i juni, så der ryger hans plads i dp jo til en anden.

Anmeld

5. april 2010

Susan1978

I vores kommune er det rykket sådan at de starter når de er 2,9 -  men Emil starter så også på en småbørnstue som vist nok blev indført forrige år tror jeg.

den gang Ea startede var hun lige blevet 3 år.

Anmeld

5. april 2010

Loggidut

Tif fik brev i lørdags...hun skal starte pr. 1-8.

Og jeg glæder mig!

Anmeld

5. april 2010

Kaufie

Loggidut skriver:

Tif fik brev i lørdags...hun skal starte pr. 1-8.

Og jeg glæder mig!

Hvor skal Tif starte?

Anmeld

5. april 2010

Helle30

Sofie starter i morgen - i den md. hvor hun bliver 2 år og 9 mdr.

Kommunens første udspil, dengang der blev "pillet" ved 3-års-reglen, var at de skulle starte ved 2,5 år - men det blev forpurret af forældre og div. eksperter. - Heldigvis.

Jeg tænker, man har fået ideen til den tidlige start ved at skæve til Danmarks svinebønder; Stordrift betaler sig bedre. Nogen pædagogisk begrundelse har jeg ikke hørt eller set.

- Helle, hvis datter heldigvis er parat til start i morgen

Anmeld

5. april 2010

Millebasse

Bastian startede i børnehave 15. februar da hans dagplejemor blev fyret pga. nedskæringer og hvis han ikke skulle i børnehave, så skulle han have været hoppebold mellem forskellige dagplejemødre i 4 måneder og det ville jeg ikke udsætte mit barn for! Han var 2,7 da han startede..

Anmeld

6. april 2010

Marco2

Emily skulle starte den 1. august i den måned hvor hun bliver 3 år. Men vuggestuen har foreslået at hun skifter allerede 1. juni.

Det hænger sammen med at de er/var 5 piger som legede rigtigt godt sammen. Den første røg over i bh 1. januar. To andre røg derover 15. marts og den 4. skal starte derovre den 1. juni. Emily er jo meget langt i hendes udvikling både socialt, motorisk og sprogligt så vuggestuen mener at Emily vil have bedst af at komme over sammen med den sidste pige, så hun ikke kommer til at gå og "kede sig" ovre i vuggestuen. Der er et stort spring ned til de næste piger. Vores inst. er en integreret inst., så hun er allerede en stor del af tiden ovre i børnehaven alligevel.

Men kan jo se at der er mange af jeres børn der allerede er startet. Så hvorfor skulle det ikke også gå godt for Emily? Især når hendes veninder allerede er derovre. Så Emily skal sandsynligvis starte i bh den 1. juni, men meningen var at hun først skulle være startet den 1. aug.

AG - synes de børn bliver store for hurtigt.

Anmeld

6. april 2010

Anja

Elias starter 1. juni  - den mdr hvor han bliver 3 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.