I morgen starter 2 nye kapitler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. april 2010

Susan1978

Emil starter i børnehave og Ea starter i SFO..

Jeg har taget fri de næste 2 dage til at kunne hente dem lidt før tid og være der hvis det nu ikke går helt som forventet.

Jeg tror ikke at Emil blir det store problem (7*9*13*) han har det sidste års tid været med op i børnehaven, når jeg har hente Ea, så han kender den og kender også en del af de voksne og de har bare været så søde her på det sidste til at snakke med Emil og vise ham rundt og fortælle ham hvor han skal sove til middag osv.

Ea er en stærk og nysgerrig pige, men alligevel er det noget helt nyt. Det er jo en stor skole og de skal henholdsvis være på skolen morgen og eftermiddag og i midtertimerne skal de være i "vækshuset" hvor også 0 1. og 2. klasse holder til.  Men hun har en del af børnehave vennerne med, så hun skal nok klare det.

Vi tager en hver i morgen tidlig og afleverer også henter jeg Emil når han har spist madpakke og i morgen får han lov at prøve at sove der..  for Ea skal tiden nok gå hurtig, for vi har allerede fået ugeplan med diverse aftiviteter. allerede torsdag skal de fx i svømmehalen.

men hvor om alting er så, så skal det nok gå godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HVor vildt at de starter samme dag WAUW.

Det skal nok gå godt. Idun glæder sig FOOOOOOOOOOOOR SINDSYGT til at skulle starte i SFO. Det gør hun her den 3. maj

Held og lykke med det.

Anmeld

5. april 2010

Tina2

Hvor spændende!!!! Held og lykke med det :-)

Milas starter i børnehave 1. maj og Filuca i "Smutten" (SFO) d. 1. aug:-)

Anmeld

6. april 2010

lene

Hvor lyder det spændene, held og lykke med opstartningen

Mathias starter sfo i august og Clara rykker over i børnehaven til september, regner dog ikke med noget indkøring, da det jo er integrede instution og hun kende jo de voksne og de andre børn

Knus Lene

Anmeld

6. april 2010

tumle81

Hvor lyder det spændende...

Victoria er også startet SFO i dag. Jeg skal snart over og hente hende... Valdemar stater først børnehave i juli, da han går i integreret institution. Der er dog ingen fioandringer da de bliver på samme stue og først rykker op til næste forår... Eneste nye ting blir frugtposen :-)

Er spændt på at høre om den første dag...

Knus Kathrina

Anmeld

6. april 2010

Susan1978

update på dagen..

Jannik var med Emil oppe og far var hurtigt glemt.. der gik hurtigt leg i den og jeg havde jo egentlig aftalt med dem før påske at jeg ville hente ham efter madpakke, så han ikke skulle sove der den første dag, men jannik havde aftalt med dem at jeg skulle ringe derop og høre hvordan det gik.

kl. 11 ringede jeg og spurgte hvordan det gik..   jamen han opførte sig som om han havde gået i børnehave de sidste 4 år.  De havde spurgt ham om han ville sove der og det ville han godt. så jeg "lagde" mig stand by på sofaen  i tilfælde af han alligevel blev ked af det og de ringede.. men jeg hørte intet.

Jeg var den der tog afsted med Ea til morgen og der var morgenmad og hygge til start i SFOén og kl. 9 var der børnesamling og derefter var der rundvisning på skolens område for at se de "usynlige hegn" også var det at vi forældre skulle køre hjem, Ea var ikke meget for at jeg skulle køre, men jeg aftalte med hende at jeg ville hente hende tidligt også gik det. ... derefter havde de vist bare leget ude og hygget.. 

kl. 14 hentede jeg Ea... da jeg endelig fandt hende... rendte rundt på skolens ude område og ledte.. jeg kender heller ik skolen, så det er også nyt for mig. Men tilsidst fandt jeg dem inde - de var igang med at spise frugt og havde holdt fødselsdag for en af drengene.  Ea var i super humør og fortalte mig bagefter at hun havde savnet mig en del, men da de var gået ind sad hun sammen med de fjollede drenge og de havde fået hendes humør op. Sagt med hendes egne ord.  STORE UNGE.

Så kørte vi op og hentede Emil, Ea var jo noget stor da hun så sine gamle børnehave pædagoer. Vi fandt Emil igang med at vaske hænder, da de skulle til at spise frugt.

Han havde ikke sovet, han havde ligget og spurgt alle de andre om de sov og tilsidst havde de måtte sige til ham at han altså skulle være stille.

Jeg siger jer, det passede ham bare ikke at blive hentet der..  han ville bare ik med hjem.

Jeg glæder mig til at se hvordan det går med at aflevere i morgen..

Men alt i alt - kan man jo sige det er bare er gået rigtig godt!

Anmeld

7. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Wauw fedt

Det lyder bare som en god start for begge. Tillykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.