Tilbagefald.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. april 2010

Anonym trådstarter

Jeg fik i efteråret konstateret en middelsvær depression, og er startet til psykolog i januar. Samtidig blev jeg mere og mere stresset på jobbet, hvilket endte ud i en deltidssygemelding i et par uger. Jeg følte mig dog presset til at starte op på fuldtid inden jeg reelt var klar til det, og startede samtidig med "lykkepiller" men en lav dossis. Det hjalp mig til at komme lidt ovenpå igen, men min læge mente at jeg i en periode skulle have en højere dosis for ikke at få tilbagefald senere. Da jeg startede på den hørere dosis havde jeg det rigtig godt i nogle dage, og var vildt energisk. Fik lavet en masse forsømte ting og tænkte at det var godt jeg var steget i dossis, men nu er jeg kommet ind i en periode, hvor jeg har fået det skidt igen. Jeg føler at jeg har fået et tilbage fald. Kan slet ikke overskue noget og slet ikke at jeg skal på arbejde på tirsdag. Får helt ondt i maven ved tanken. Har bare lyst til at sove sove sove SOVE......

Er det normalt at få det værrer i en perode når man tage medicin? Eller hvad sker der???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Enayia

Hej du!

Uden at kende din fulde baggrund kan jeg sige dig at det er meget normalt når man har en depression at du kan få flere perioder med tilbagefald. De fleste "lykkepiller" fjerner ikke depressionen helt, men de tager "toppen" af de dårlige perioder, hvis man kan sige det sådan.

Tror den bedste metode mod depression er at have nogle gode input i sit liv, eller "fjerne" årsagen til man er deprimeret, hvis man ved det naturligvis. Der behøver jo ikke være nogen grund.

Men der kan sagtens gå nogen tid inden det stilner af! Håber du får det bedre snart! Det er bestemt ikke sjovt at rende rundt og ikke have det rart!

Det er det uhyggeligt ved "psykiske" problemer, folk kan ikke se det på en, havde du brækket benet kunne folk se gibsen og se du ikke havde det godt, men man kan jo ikke rende rundt med gibs omkring hovedet! Ønsker det bedste fremover for dig!

Hilsen Enayia

Anmeld

5. april 2010

Ranarupta

Anonym skriver:

Jeg fik i efteråret konstateret en middelsvær depression, og er startet til psykolog i januar. Samtidig blev jeg mere og mere stresset på jobbet, hvilket endte ud i en deltidssygemelding i et par uger. Jeg følte mig dog presset til at starte op på fuldtid inden jeg reelt var klar til det, og startede samtidig med "lykkepiller" men en lav dossis. Det hjalp mig til at komme lidt ovenpå igen, men min læge mente at jeg i en periode skulle have en højere dosis for ikke at få tilbagefald senere. Da jeg startede på den hørere dosis havde jeg det rigtig godt i nogle dage, og var vildt energisk. Fik lavet en masse forsømte ting og tænkte at det var godt jeg var steget i dossis, men nu er jeg kommet ind i en periode, hvor jeg har fået det skidt igen. Jeg føler at jeg har fået et tilbage fald. Kan slet ikke overskue noget og slet ikke at jeg skal på arbejde på tirsdag. Får helt ondt i maven ved tanken. Har bare lyst til at sove sove sove SOVE......

Er det normalt at få det værrer i en perode når man tage medicin? Eller hvad sker der???

Hej, 

Jeg vil allerførst sige, at jeg ikke aner, om det er normalt at få det værre, når man tager sin medicin. (Jeg går ud fra, at du tager den som du skal?)
Men jeg ved fra mig selv (har været på antidepressiv i ca. 8 år), at hvis jeg glemmer pillerne - fx. har glemt at tage dem med på ferie - så kan jeg mærke en forskel lynhurtigt!!

Og så er det noget med, at der er forskel på lykkepiller og antidepressiv medicin. 
Jeg har hørt fra et par stykker, at de ikke føler, at lykkepillerne slår til. Så måske kunne det være en idé at skifte?

Og så tænker jeg, om du ved hvorfor, du har en depression? Altså om det er en klinisk én eller om det er et traume, der har forårsaget den?
Jeg selv danner ikke nok Serotonin, men når der har været ekstra hårde episoder i mit liv, så er jeg røget endnu længere ned.
Min medicin hjælper mig til at få mit gamle liv igen, men selvfølgelig er der lortedage, men det er jo bare sådan livet er indimellem. Der er ikke nogle mennesker, der går igennem et liv uden lidt modgang.
Men jeg synes, at det er et klart signal, når du har det sådan nu! Altså at du reagerer fysisk ved at skulle på arbejde og at du føler dig enormt træt/føler trang til at sove hele tiden.

Jeg synes, at du skal kontakte din læge på tirsdag og få en god snak med ham/hende om en evt. ny medicin og om det videre forløb - og så skal du kontakte din psykolog. 
Det er vigtigt, at du får noget hjælp. 

Jeg håber virkelig, at du får det bedre!! (Skriver du ikke en update?)

Anmeld

5. april 2010

Anonym trådstarter

Hej begge to.  Tak for svar. Jeg har taget alle piller som jeg skulle, så det er i hvert falde ikke derfor jeg har fået det skidt igen. Jeg har ikke så meget forstand på hvad der er "lykkepiller" og hvad der er antidepressiv medicin. Troede lidt at det var det samme? De piller jeg tager hedder sertralin.

Det er ikke et trauma jeg har. Jeg tror "bare" at jeg har tendens til at være deprimeret. Men der er selvfølgelig nogle ting jeg skal have ændret og arbejdet i gennem. Men ikke traumaer.

Men ja - har da også nogle gange tænkt at det ville være lettere med et brækket ben.

Jeg hader virkeligt at have det sådan her og er bare virkelig træt af at få et tilbagefald. Jeg var meget imod at skulle tage pillerne, men følte jeg var nødt til det så jeg kunne passe mit arbejde. Men hvis de så ikke hjælper som de skal???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.