Jeg er pædagogstuderende og planlægger at få nr. 2 under uddannelsen. Vi håber jo på at kunne planlægge det bedst muligt økonomisk, men ved godt det ikke altid går som man håber (blev gravid i første forsøg med nr. 1)
Af hvad jeg har kunne forhøre mig frem til og læse om, så er jeg kommet frem til at det optimale vil være at få det til at passe med en lønnet praktik. Jeg skal i min første lønnede praktik til feb. 2011.
Planen er så at jeg skal gennemføre minimum 3 mdr af praktikken før jeg vil gå fra på barsel, så jeg kan få den godkendt.
Mit spm er så om jeg har forstået det rigtigt, at jeg skal føde inden jeg skulle være startet på skole igen for at kunne få barselsdagpenge? Altså skal jeg have født inden 1. august 2011?
Har nemlig læst en andens indlæg herinde, og der synes jeg, at jeg ud fra et af svarene kunne læse mig til, at man bare skulle være gået fra inden man skulle have været på skole igen for at være berettiget til barselsdagpengene.
Og så lige et spm. mere. Hvis det nu lykkes for os som vi håber, så regner vi med at jeg vil få termin i juni 2011. Planen er så at jeg først skal starte igen august 2012, altså holde 14 mdr barsel. Er der en grænse for hvor længe man må blive væk fra sit studie? Er godt klar over, at den sidste tid vil blive fra egen lomme (eller så vil jeg forlænge min barsel med 8 uger, så jeg får nedsatte dagpenge)
Og et sidste spm. Jeg kan ikke nogen steder finde en sats på hvad man kan regne med at få i barselsdagpenge. Nogle der ved hvor man kan se det?
Beklager det blev så langt, men må bare have nogle svar på mine spørgsmål, og ja det er jo ikke ligefrem noget man går til sin studievejleder og spørger om. Jeg gør i hvert fald ikke.
Håber nogle kan svare.
Mvh Senza.
Anmeld