Hej Camilla
Det er det samme her;) Simon, som bliver 3 til august, vil også helst kun det som passer ham. Som Eva skriver ser jeg det heller ikke som en bevidst provokation fra hans side, men det føles provokerende , og er det hårdt, for man er jo ikke vant til at andre mennesker konstant vader ind over ens grænser... Jeg er spændt på, hvordan det bliver når han kommer i BH8D og virkelig lærer nogle 'spændende' ord:D
Her hjælper det rigtig meget at give et varsel, ala 'om lidt skal du have tøj på/spise/bade' - så får han tid til at blive klar. Eller vi snakker om hvorfor han eksempelvis skal have en tør ble og rent tøj på, og forklarer at det er fordi han skal i dp, som han elsker, og så går det lidt nemmere. Og ellers er det mig/os, der er voksne og så tager jeg/vi ansvaret, og siger, at han skal fx skiftes, og det er noget, som jeg har bestemt! Selvom det koster skrig og skrål!
Jesper Juuls "Her er jeg -hvem er du" kan anbefales og ligeledes Magrethe Bruuns 'Forældreguiden' - små bøger, der er hurtigt læst, og med mange gode råd.
(H) fra Trine
Anmeld