Min kæreste måske gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.566 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. april 2010

mr.rou

Mig og min kæreste kom til at gøre det imens hun holdte pause på p-pillerne, og nu er vi ikke helt sikre på om hun er gravid. Vi begge to håber det ikke for hun er under uddannelse og jeg starter også snart på en 4 årig, og så er jeg bange for at jeg ikke kan forsørge dem. Hun kan slet ikke lide når jeg spørger om vi ikke skal til at tjekke det inden så længe. Jeg kan slet ikke vente med at vide det. Og ikke nok med det så er vi også uvenner for tiden fordi jeg er jaloux. Jeg er 19 og min kæreste er 18. Hvad gør jeg / vi? Skal det bare blive en abort ?

Min storebror har også lige fået et barn i december, og min far var slet ikke glad. Hvordan skal jeg så fortælle ham det at jeg måske skal have en lille? Jeg sagde det til ham den 1 april som en april snar, og der blev han også sur. Derefter kom jeg til at tænke på at det godt kunne være jeg skal til at være far.

Ved ikke om det er under det rigtige emne herinde, men håber lidt i kan komme med noget nyttigt Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2010

otlitrom

Hmm... Det er nok en svær situation at stå i. Men når nu i har været sammen, mens hun havde p-pille-pause, så vidste I jo at det kunne ske. Det er bestemt ikke ondt ment, men rene realiteter.

Det lyder som om du har gjort dig nogle gode overvejelser for -og imod- hvad det vil betyde for Jer at få et barn nu. Men nu ér det jo ikke sikkert at hun er gravid. Jeg synes du skal skubbe lidt mere til hende, ang. at få taget en test! Det er immervæk det første skridt i retning af, at finde ud af, hvad I skal gøre... Der må jo også kun gå et vist antal uger, før en abort kan foretages... Hvis det er det i vælger, hvis hun er gravid... Mit råd er altså testen

Jeg håber du får andre gode råd herinde. Jeg har ikke selv stået i situationen, men det var da lidt tanker fra min side af

God påske - Kitty

Anmeld

3. april 2010

Diana...

Hvor jeg synes det er flot af dig at du skriver her inde, jeg synes det viser du virkelig har tænkt over det og vil gøre det mest rigtige. 

Hvad siger kæresten til det med abort er det noget hun vil eller har i slet ikke snakket om det? 

Hun skal jo se at få taget en test for der må kun gå max 12 uger mener jeg det er hvis man skal havde en abort. 

Uanset hvad i vælger skal i nok klare det med økonomien der nogen der sider være i det. Men det vigtig i virkelig tænker meget over det med aborten for det er et stort valg og et hård valg og det kan det især være for din kæreste da det er hende der skal havde det gjort. 

Jeg kan ikke fortælle hvad der er bedst for jer det skal i selv finde ud af i må sætte jer ned og snakke om det. og så skal hun selvfølgelig se at få taget den test med det samme så i har lidt tid at tænke over det med aborten så det ikke ender med i skal til at tage en lyn hurtig beslutning som måske ender med at være den forkerte? 

Mange knus til jer håber i finder ud af det. og spørg endelig løs her inde hvis der er andet de er sgu så søde og kloge de dejlige kvinder her inde. 

Og velkommen til. 

Anmeld

3. april 2010

mr.rou

Mange tak

Ja vi vidste godt det kunne ske, men når kondomerne er for lille dem man har, så må man jo tage konsekvensen af at gøre det uden. Jeg har sagt til hende at jeg gerne vil have børn nu hvis det skulle være det der skulle holde os sammen, men selvfølgelig er det ikke det som skal gøre det.
Hun vil helst ikke snakke om det. Hun bliver bange siger hun.

Men jeg vil prøve at snakke med hende om det i aften Tak igen

Anmeld

3. april 2010

Diana...

mr.rou skriver:

Mange tak

Ja vi vidste godt det kunne ske, men når kondomerne er for lille dem man har, så må man jo tage konsekvensen af at gøre det uden. Jeg har sagt til hende at jeg gerne vil have børn nu hvis det skulle være det der skulle holde os sammen, men selvfølgelig er det ikke det som skal gøre det.
Hun vil helst ikke snakke om det. Hun bliver bange siger hun.

Men jeg vil prøve at snakke med hende om det i aften Tak igen

Ved du hvad det er der gør hende bange er det at blive mor, , graviditeten eller hvad hendes familie siger?

Anmeld

3. april 2010

mr.rou

Vil faktisk gætte på alle hendes venner
Hendes forældre vil nyde det vil jeg tro.
Men skal jeg ikke kunne udtale mig om desværre.
Håber da ikke at det er fordi det mig der skal være faren

Anmeld

4. april 2010

Michael healer

mr.rou skriver:

Mig og min kæreste kom til at gøre det imens hun holdte pause på p-pillerne, og nu er vi ikke helt sikre på om hun er gravid. Vi begge to håber det ikke for hun er under uddannelse og jeg starter også snart på en 4 årig, og så er jeg bange for at jeg ikke kan forsørge dem. Hun kan slet ikke lide når jeg spørger om vi ikke skal til at tjekke det inden så længe. Jeg kan slet ikke vente med at vide det. Og ikke nok med det så er vi også uvenner for tiden fordi jeg er jaloux. Jeg er 19 og min kæreste er 18. Hvad gør jeg / vi? Skal det bare blive en abort ?

Min storebror har også lige fået et barn i december, og min far var slet ikke glad. Hvordan skal jeg så fortælle ham det at jeg måske skal have en lille? Jeg sagde det til ham den 1 april som en april snar, og der blev han også sur. Derefter kom jeg til at tænke på at det godt kunne være jeg skal til at være far.

Ved ikke om det er under det rigtige emne herinde, men håber lidt i kan komme med noget nyttigt Tak

hej

Det er jo en svær ting at vejlede om

Jeg tror det kan have noget med, at din kæreste helst gerne vil gøre sin uddannelse færdig, inden der kom et barn, og derfor håber hun på, at det går og hun ikke er gravid.

Du har fokus mere på din far, om han vil syntes om det eller ej, hvilket er forståeligt nok, når din storebror ikke fik opbakning fra din far, hvor gammel er din storebror ?

Hvad siger din mor ?

Når din far ikke blev glad ved din storebror fik barn, er det så fordi han ikke kan lide små børn ?  eller måske syntes han ikke han er klar til at blive farfar, ja det er nogle bud, jeg ved det jo ikke med sikkerhed, men jeg syntes da ikke du skal tage dig af din far, han skal acceptere de valg du tager her i livet, og så bakke op omkring dem, så jeg syntes det er din far der er forkert på den, ved at blive sur over at få et barnebarn

mvh  Michael

p.s. Hvis du syntes mine spørgsmål er for nærgående, så undlader du bare at svare, men syntes det kunne være med til at give dig nogle gode råd, hvis du svarede på dem, hvis du forstår ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.