fisk og prutter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Hm sidder lige og tænker i de her sene natte timer... Er nok en smule overtræt og manden kunne kun grine af mit spørgsmål.

Hvis en fisk slår en prut, ville de andre fisk kunne lugte den?

For det må da være fedt i eks. en silde stime at være én af de forreste og så kunne dele den med flere tusinde andre.... 

Vi sad her til aften og så en film om en blind ung mand. Og et spørgsmål meldte sig igen, som manden heller ikke kunne svare på... Det er på ingen måde ment som noget ondt eller lign...

Men er blinde der har førehund, fritaget for at tage hundens hunde høm høm'ere op? De har jo ikke en jordisk chance for at finde den og hundene lærer vel ikke at vise hvor de har lagt den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

Low

Jeg tror ikke at fisk kan prutte da de har et andet fordøjelses system end patte dyr.

Jeg kunne forstille mig at de hunde er trænet til at vente men der kan vel altid ske uheld. 

Men jeg aner det ikke rigtigt for hunden skal jo lave noget på et eller andet tidspunkt

Anmeld

29. april 2010

TbCp

Low skriver:

Jeg tror ikke at fisk kan prutte da de har et andet fordøjelses system end patte dyr.

Jeg kunne forstille mig at de hunde er trænet til at vente men der kan vel altid ske uheld. 

Men jeg aner det ikke rigtigt for hunden skal jo lave noget på et eller andet tidspunkt

Okay.. nørden her googlede lige

Prutter fisk og hvordan fungerer det?

Svar
Ja, silden prutter. Det er sildens svømmeblære, som tømmes for luft.

Anmeld

29. april 2010

Low

TbCp skriver:

Okay.. nørden her googlede lige

Prutter fisk og hvordan fungerer det?

Svar
Ja, silden prutter. Det er sildens svømmeblære, som tømmes for luft.

Haha så blev jeg også det klogere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.