Påskefrokost?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.772 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. april 2010

Ina33

Hvad forventer i der står på bordet hvis i bliver inviteret til påskefrokost? Og hvad med desserten? (Gerne opskrifter.... )

MVH

Louise - som skal holde påskefrokost for nogle bekendte på lørdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

Kristina V

Vi holder påske frokost idag, og der servere jeg hjemmelavet sushi, tapaspølser med hvidlægsost og tunmouse til. Så har jeg lavet en lille ret hvor der ligger en skive kød, pink lady æble, advocado, agurk, og en stibe chilidressing på en Romain salat blad.

Elleres servere jeg forskellige oste, og brød til.

Søndag skal jeg til frokost, hvor det er rugbrød med pålæg osv som bliver serveret

Og mandag ved jeg det bliver noget som hjemmelavet sushi, høns i asparges, en oksesteg på grillen med grøntsager til, nogle forskellige slags æg, forskellige salater -tun,pasta, karry osv.

/kristina som ELSKER MAD OG PÅSKEN... Men det gør os lidt når man er højgravid og bare følser sult konstant..

Anmeld

1. april 2010

Anne85

Tja.... jeg er nok meget traditionel så noget fisk (sild, laks, rejer osv), derefter måske lidt lune retter med frikadeller, lun leverpostej og måske nogle lækre salater og så ostebord til sidst  Og så skal der være KAGE (man er vel gravid)

Anmeld

1. april 2010

oo

Anne85 skriver:

Tja.... jeg er nok meget traditionel så noget fisk (sild, laks, rejer osv), derefter måske lidt lune retter med frikadeller, lun leverpostej og måske nogle lækre salater og så ostebord til sidst  Og så skal der være KAGE (man er vel gravid)

jeps, det er cirka det samme der kommer på bordet herhjemme på lørdag dog med frugtsalat som dessert

Anmeld

1. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi skal til påskefrokost hos min far i dag ( ) og jeg forventer lækkert pålæg fra slagteren, æg, sild, makrel, evt. torskelever med citron, lækkert rugbrød, men ingen dessert - til gengæld masser af øl og snaps, som vi jo så ikke kan nyde da Niklas kører og jeg er gravid...

Anmeld

1. april 2010

oo

Rosa skriver:

Vi skal til påskefrokost hos min far i dag ( ) og jeg forventer lækkert pålæg fra slagteren, æg, sild, makrel, evt. torskelever med citron, lækkert rugbrød, men ingen dessert - til gengæld masser af øl og snaps, som vi jo så ikke kan nyde da Niklas kører og jeg er gravid...

jeg har spillet det ondskabsfulde graviditetskort og kun købt 1 kasse øl og intet andet til påskefrokosten på lørdag, jeg ORKER ikke at have huset fuldt af fulde folk!! det er mine 2 søstre og deres mænd og Carla der kommer og de skal overnatte til mandag - og jeg rykker i stuen og sover sammen med Søren, så alle bliver sendt i seng halv tolv og meget lidt fulde (jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det når man graviditetsmagt overgår til babyen!!)

Anmeld

1. april 2010

Ina33

Nu har jeg besluttet mig for følgende:

Blandet salat

Pastasalat (HJÆLP!)

Æg/rejer

Sild

Tunmousse

Lakseroulade (Hmm, eller måske ikke?)

Frikadeller

Kyllingefilet med pikantost og bacon

Hjemmebagt rugbrød, franskbrød og flütes

Til dessert tror jeg at jeg vil lave en lagkage af en eller anden art...

Nu skal jeg have hjælp til en pastasalat? Jeg har aldrig før lavet pastasalat, og jeg synes ikke jeg kan finde en opskrift, som jeg er helt tilfreds med..  Jeg forestiller mig at den skal indeholde pasta, pesto, pinjekerner og måske broccoli... Nogen der har nogle idéer?

Tror i der er for meget mad? Vi bliver 4 voksne og 3 børn.

Og skal det hele bare ind på samme tid???

Ja det blev til mange spørgsmål, håber at nogle kan hjælpe.

Louise

Anmeld

1. april 2010

Ina33

Tjuhl skriver:

jeps, det er cirka det samme der kommer på bordet herhjemme på lørdag dog med frugtsalat som dessert

Frugtsalat lyder rigtig lækkert som dessert..  Den hopper jeg på

Anmeld

1. april 2010

Ina33

Tjuhl skriver:

jeg har spillet det ondskabsfulde graviditetskort og kun købt 1 kasse øl og intet andet til påskefrokosten på lørdag, jeg ORKER ikke at have huset fuldt af fulde folk!! det er mine 2 søstre og deres mænd og Carla der kommer og de skal overnatte til mandag - og jeg rykker i stuen og sover sammen med Søren, så alle bliver sendt i seng halv tolv og meget lidt fulde (jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det når man graviditetsmagt overgår til babyen!!)

DET lyder fornuftigt.  Her bliver det også stille og roligt, måske køber jeg et par enkelte øl, men ellers regner jeg med at det bare bliver sodavand.

Anmeld

1. april 2010

6800

Vi skal holde påskefrokost for familien i dag, og menuen er:

Sild

æg m/rejer

leverpostej m/bacon og champinon

tarteletter

lammespyd

ostebord

og hjemmelavet tomatsuppe i aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.