Astma, allergi og en mega mavesur læge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. marts 2010

..

Vi har været ved læge med Mikas idag igen igen. Han var ellers lige kommet sig rimeligt efter at have været ret skidt og have fået pencillin mod bronchitis..

Han raller, hoster og er ret umulig sådan generelt, vil ikke være alene på noget tidspunkt, skriger hvis jeg bare går ud og skifter Smilla. Vi har i omkring 14 dage givet ham spirocord morgen og aften og airomir efter behov men det har altså INGEN virkning på ham.. Min bror havde det samme da han var barn, det fandt de ud af skyldtes at han ikke var vokset ordentligt sammen i luftrøret efter han blev røngtenfotograferet.

Jeg prøvede at forklare min læge det med min bror, hvilket hun ikke rigtigt gad at høre på men hun sendte dog en henvisning til røngten, de har allerede ringet og det er på tirsdag. Hun har bedt mig sætte dosis op på den astmamedicin der ikke virker (tror ikke jeg gør det..) og så skal han priktestes på onsdag for at se om han også har noget allergi. Min ellers så flinke læge som åbenbart havde en virkeligt dårlig dag fik ellers lige sagt at det da nok er hund han ikke kan tåle (hun ved at jeg har Mac og at han betyder meget) og at han da nok kom til at døje med astma fremover.. Tak for lo** siger jeg bare

Jeg tror simpelthen ikke på at han har hverken astma eller allergi, nu bliver han da tjekket i næste uge, viser de tests ingenting forlanger jeg en test mod astma før jeg fortsætter med at give ham alverdens masker..

Nå, bare lige lidt ynk og opdatering herfra.. Det spiller ikke for tiden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

Joan ( Smallie )

Åhhh hvor er det bare træls for jer.

Hvad fanden sker der lige for lægen der. Det er sku da lige at spake til dig når du ligger ned. Hun trængte nok til ferie.

Jeg er ret sikker på det ikke er hunden og det er noget andet han ikke kan tåle.  for at de finder ud af noget hurtig

Og god påske til jer

Anmeld

31. marts 2010

BK

Vi har været ved læge med Mikas idag igen igen. Han var ellers lige kommet sig rimeligt efter at have været ret skidt og have fået pencillin mod bronchitis..

Han raller, hoster og er ret umulig sådan generelt, vil ikke være alene på noget tidspunkt, skriger hvis jeg bare går ud og skifter Smilla. Vi har i omkring 14 dage givet ham spirocord morgen og aften og airomir efter behov men det har altså INGEN virkning på ham.. Min bror havde det samme da han var barn, det fandt de ud af skyldtes at han ikke var vokset ordentligt sammen i luftrøret efter han blev røngtenfotograferet.

Jeg prøvede at forklare min læge det med min bror, hvilket hun ikke rigtigt gad at høre på men hun sendte dog en henvisning til røngten, de har allerede ringet og det er på tirsdag. Hun har bedt mig sætte dosis op på den astmamedicin der ikke virker (tror ikke jeg gør det..) og så skal han priktestes på onsdag for at se om han også har noget allergi. Min ellers så flinke læge som åbenbart havde en virkeligt dårlig dag fik ellers lige sagt at det da nok er hund han ikke kan tåle (hun ved at jeg har Mac og at han betyder meget) og at han da nok kom til at døje med astma fremover.. Tak for lo** siger jeg bare

Jeg tror simpelthen ikke på at han har hverken astma eller allergi, nu bliver han da tjekket i næste uge, viser de tests ingenting forlanger jeg en test mod astma før jeg fortsætter med at give ham alverdens masker..

Nå, bare lige lidt ynk og opdatering herfra.. Det spiller ikke for tiden..

Øv noget lort med sådan en læge... De er bare træls når de er så besværlige...

Jeg har i nogen år efterhånden arbejdet på at få min læge til at sende mig til en priktest, men nej efter hans mening spild af tid...

Men ville egentlig bare give dig et kram, og sige det skal nok gå alt sammen...

Anmeld

31. marts 2010

Kristina V

Øvvvv det er bare så træls sådan noget her. Kender det alt for godt.

Karoline har været meget syg da hun var lille, og vi gik til div. skintigrafier, røngten osv. men har aldrig rigtig fundet "fejlen".

Vi have også hund, og hun blev også testet for dem hvor den var negativ. Men må nok indrømme at efter vi er flyttet i sprit nyt hus, og kommet af med vovsen, ja så har vi ikke været indlagt. Dog kan hun ikke fungere vildt godt uden sin astma medicin.

Vi fik afvide at selvom man tog prikteste og blodprøver var der ingen garantier for de viste rigtigt, når børn er så små, og selv nu hvor hun næsten er 3, kan man stadig ikke lave en lunge test ifh. astma, da hun ikke kan puste igennem.

Så jeg tror desværre det er noget med at hænge i til de er større..

Jeg kan anbefale zoneterpi. Tror bestemt ikke på sådan noget, men når børnene har det skidt, gælder alle kneb, og det har virkelig hjulpet hende.

/Kristina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.