su særlig tilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.408 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. marts 2010

trine1989

hej i skønne skønne damer

er der nogen der ved er eller selv får særlig tilskud ved siden af su'en pga. kronisk sygdom???

jeg her morbus kron kronisk betændelse i tamene.  og skal starte på pæd til august, men har tænkt lidt på om jeg ville kunne få noget tilskud så jeg ikke behøves arbejde ved siden af?

ikke fordi at jeg er doven men da pæd udd er hård og min sygdom bluser op ved stress ville det bare være perfekt for mig at jeg bare ville kunne koncentere mig 100 % på skolen...

Mange Knus Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

smokin

trine1989 skriver:

hej i skønne skønne damer

er der nogen der ved er eller selv får særlig tilskud ved siden af su'en pga. kronisk sygdom???

jeg her morbus kron kronisk betændelse i tamene.  og skal starte på pæd til august, men har tænkt lidt på om jeg ville kunne få noget tilskud så jeg ikke behøves arbejde ved siden af?

ikke fordi at jeg er doven men da pæd udd er hård og min sygdom bluser op ved stress ville det bare være perfekt for mig at jeg bare ville kunne koncentere mig 100 % på skolen...

Mange Knus Trine

Det tror jeg desværre ikke der er. Jeg har selv en sygdom i tyktarmen og får ganske almindelig su

Anmeld

31. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg har en kronisk sygdom som kan blusse op ved stress og jeg får tillæg... Det er det der hedder handicap tillæg, og du skal søge om at få det. Hvis du vedlægger lægeerklæring som dokumentation for at det er skidt for dig at arbejde ved siden af studiet, burde du få det godkendt. Der er dog rimlig lang behandlingstid på sagerne, så det er en god idé at søge i god tid

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide - så skal jeg forsøge at svare!

Knus Caroline som lige nu får fødselsklip OG handicaptillæg hver måned

Anmeld

31. marts 2010

trine1989

Caroline86 skriver:

jeg har en kronisk sygdom som kan blusse op ved stress og jeg får tillæg... Det er det der hedder handicap tillæg, og du skal søge om at få det. Hvis du vedlægger lægeerklæring som dokumentation for at det er skidt for dig at arbejde ved siden af studiet, burde du få det godkendt. Der er dog rimlig lang behandlingstid på sagerne, så det er en god idé at søge i god tid

hej Caroline

det var faktisk også dig der via et indlæg har givet mig ideen

så vil jeg ringe til min læge på sygehuset på tirsdag og høre ham om han kan skrive en dokumentation, da jeg er rigtig bange for at droppe ud pga af sygdom

var det nemt nok at få når man har lægeerklæring?

og får du så både de 7000 kr. + su på barsel?

Knus Trine

Anmeld

31. marts 2010

trine1989

Zette skriver:

Det tror jeg desværre ikke der er. Jeg har selv en sygdom i tyktarmen og får ganske almindelig su

jeg tror at det skal være en sygdom som gør at man ikke kan arbejde ved siden af skolen.

og at det kan dokumenteres

Anmeld

31. marts 2010

Moderator

trine1989 skriver:

hej Caroline

det var faktisk også dig der via et indlæg har givet mig ideen

så vil jeg ringe til min læge på sygehuset på tirsdag og høre ham om han kan skrive en dokumentation, da jeg er rigtig bange for at droppe ud pga af sygdom

var det nemt nok at få når man har lægeerklæring?

og får du så både de 7000 kr. + su på barsel?

Knus Trine

de vurderer jo alle sager individuelt, men min su-vejleder sagde at hun aldrig havde hørt om nogen, med erkæring, der ikke fik tillæget, så dine chancer er gode

Jeg får tillæg + fødselsklip (svarende til alm. su).

Anmeld

1. april 2010

smokin

trine1989 skriver:

jeg tror at det skal være en sygdom som gør at man ikke kan arbejde ved siden af skolen.

og at det kan dokumenteres

Måske - min sygdom kan sagtens dokumenteres....

Anmeld

1. april 2010

mullesmith2

Caroline86 skriver:

Hey  jeg skal selv have fødselsklip allerede 2mdr efter jeg er startet på uddannelse, her efter sommerferien. Hvor megt får man i de klip? hvis man vælger kun at få et klip om måneden.

Anmeld

1. april 2010

Moderator

mullesmith2 skriver:

Hey  jeg skal selv have fødselsklip allerede 2mdr efter jeg er startet på uddannelse, her efter sommerferien. Hvor megt får man i de klip? hvis man vælger kun at få et klip om måneden.

ét fødselsklip svarer til ét alm. klip - dvs. én måneds SU... Ikke ret meget når man har en lille bebs, så jeg er MEGET glad for at jeg også får tillægget

Anmeld

1. april 2010

trine1989

Zette skriver:

Måske - min sygdom kan sagtens dokumenteres....

så skal du jo bare prøve at søge det

det vil jeg i hvertfald prøve...

KNUS trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.