Har også brug for råd (Sygdom - Diarre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. marts 2010

Tynen

Paw kastede op natten til søndag og kastede op lidt on/off henover dagen.
Han var selvfølgelig træt, irritabel og pyller og havde seriøs tynd, tynd mave.

Siden mandag har han fået seriøse pludselige skrigture - Han vil ikke have sutten, ikke ammes, vrider sig og skriger som spedalsk.
Det tager ca. mellem 5 og 10 minutter og så stopper han.
Det kommer både om natten og om dagen og jeg kan snart ikke hænge sammen mere.

Mandag kom han ikke af med noget, men siden i går er det bare væltet ud med tyndt gult snask ca. ½ time efter hvert måltid.
- og der er virkelig meget af det!
Han har "kun" haft 3 skrigture i dag, hvor det har været næsten hele tiden de andre dage, så måske er han i bedring??!

Har selvf. haft lægen indover i mandags, men det var "bare en virus".
I går kontaktede jeg dem igen, fordi jeg ikke bryder mig om at han får de skrigture - Han siger ellers aldrig et kvæk.
De troede at han havde mavekramper.

I dag startede ok - Men der skal godt nok ikke særlig meget til at han græder og derefter slår over i skrigturen.
Han har indtil videre overskidt sig selv, mig, tøj og deslige 5 gange siden kl. 7 i morges.

Hvad skal jeg stille op?
Hvor længe må de have så tynd mave?
Jeg er så bange for at han bliver dehydreret, får tarmslyng og andet gejl (Men det skyldes nok min manglende søvn)

Jeg er ved at køre helt ned nu!
Jeg kan slet ikke skelne hvad der er rigtigt og forkert efterhånden..
Jeg har selv haft den ledeste kvalme siden jeg gik i seng i går og trænger bare til ro og søvn.. Og gerne meget af det!

Savner Stella, som er afsat ved mormor og morfar, fordi Paw skriger hvis der er andre end mig der gør antegn til at holde ham.
Det er så frustrerende..
Der har godt nok ikke været særlig meget tid til hende fra min side af siden søndag

- Og fandme om jeg ikke er løbet tør for bodyer, strømpebukser, stofbleer og vaskeklude.. Jeeeeez

Please, hjælp en meget søvnunderskudsramt kvinde med masser af selvmedlidenhed... Og vasketøj 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

Anja

Lyder godt nok ikke sjovt  - hverken for dig eller den lillemand

Mener jeg før har fået at vide hos vagtlægen at  1 - 1½ døgn med diarré og opkast samtidigt er okay, derefter skal man henvende sig igen. Hvis det KUN er diarré mener jeg, at 3 døgn er okay inden man kontakter lægen igen.

Men hvis du er usikker, så ring da til lægen ....

Anmeld

31. marts 2010

Bamme

Ved fanme ikke hvad jeg skal sigem nu har jeg læst indlægget et par gange, og er vendt tilbage.

Hvis han bliver slap bla bla, skal du selvfølelig afsted til vagtlægen. Og jeg kan SAGTENS forstå din bekymring om alverdens ulykker!

Men nyd dog at Estrella er hos Momser'ne, så får du da lidt ekstra ro til at pleje DMN!

Anmeld

31. marts 2010

Monica

Ville SÅ gerne kunne råde dig... Men Tobias har kastet op og haft mega tynd mave siden lørdag(Igår brugte jeg 20 bleer...) Min læge siger at vi bare skal sørge for at han får noget at drikke...

Jeg er så sindssyg ude af ballance... Så kender det!!!!!!!!!!! Men er det ikke bedre i nat, ringer jeg til vagtlægen i morgen...

Anmeld

31. marts 2010

Joan ( Smallie )

Hej vil bare sige jeg har læst det og ved ikke hvad jeg skal sige andet end det er mega træls for jer og at jeg nemt kan komme forbi med klude, bodyer bleer og alt det andet du mangler.. Også tage lille mand hvis han ellers vil mig så du kan få sovet.

Håber det går bedre ved jer. Du siger bare til så kommer jeg.

Anmeld

31. marts 2010

Muffinmus

årh røvtur på 1 klasse.

Jamen vi har jo lige været der. Der er ikke andet for end at give saftevand med lidt salt i eller andet godt med både sukker og salt i.

Overleve skal han jo nok, men det er bare så alletiders nedtur når de kaster op og skider over det hele....

Anmeld

31. marts 2010

BK

Øv stort kram... ved ikke hvad du kan gøre... Men har du prøvet at lokke noget bananmos eller noget i ham...

Anmeld

31. marts 2010

Lulle25

Åhh I stakkeler. Ved hvordan det er men vi var jo indlagt med Mathilde sidste år pga netop diarre og opkast i 4 dage hvor hun tabte sig ret meget. Men kan sige at de må ikke kaste op i for mange dage men Mathilde havde tynd mave i ca 1 måned efter og deres maver tager som regl lang tid om at blive normal igen. En god væske at give ham hvis du er bange for han dehydrere og det er sukker vand hvor du også kommer lidt salt i så der er ballance i det. Giv ham det han vil have youghurt is eller noget i den stil og evt kiks der kan gøre ham tørstig. Og RIGELIGT med væske.

God bedring til lillemande og kæmpe  til hans mor

Kh Louise

Anmeld

1. april 2010

birgittemarie

Øv, hvor lyder det hårdt!!! Jeg håber sørme, han har det bedre i dag den lille mand?

Stor god bedringskrammer

Birgitte

Anmeld

1. april 2010

linemus

Puha, Trine. Hvordan går det med jer nu?

Stor krammer og trøst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.