den amerikanske sundhedsreform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

331 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

Stumpen

Ja nu har jeg ikke fået fulgt så meget med i nyhederen på det sidste  Men klappede i mine små fede hænder da jeg hørte at obama har fået gennemført sundhedsreformen og troede det ville fungere a la den danske, men nu jan jeg se at en masse amerikanere er imod.... Nogen der kan fortælle mig hvad den reform går ud på og hvorfor er man imod den?? Fordi man står i den anden gruppe oder??

Anja -der håber at der er nogen herinde der følger bedre med i verdenen udenfor end hun selv gør....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

Heidi B

Følger lige med her, for jeg ved det da heller ikke!!!!

Anmeld

31. marts 2010

lonemus

Jeg syntes osse det er vildt godt Obama fik det trumfet igennem. Jeg aner ikke hvordan den er i forhold til vores.

Jeg ved dog, at Republikanerne har været modstander af den hele tiden, fordi de hører til dem der har flere penge og derfor selv kan betale. De vil så ikke være med til at betale for de svage, negere osv.

Sådan har jeg hørt historien, men om der er kommet mere og nyt på de sidste dage, er jeg ikke helt opdateret om!

Lone

Anmeld

31. marts 2010

Stumpen

Heidi B skriver:

Følger lige med her, for jeg ved det da heller ikke!!!!

Anmeld

31. marts 2010

Stumpen

lonemus skriver:

Jeg syntes osse det er vildt godt Obama fik det trumfet igennem. Jeg aner ikke hvordan den er i forhold til vores.

Jeg ved dog, at Republikanerne har været modstander af den hele tiden, fordi de hører til dem der har flere penge og derfor selv kan betale. De vil så ikke være med til at betale for de svage, negere osv.

Sådan har jeg hørt historien, men om der er kommet mere og nyt på de sidste dage, er jeg ikke helt opdateret om!

Lone

Men hvorfor er de sure over at de fattige får mulighed for behandling??

Anmeld

31. marts 2010

lonemus

Stumpen skriver:

Men hvorfor er de sure over at de fattige får mulighed for behandling??

Så vidt jeg har forstået, fordi de har flere penge mellem hænderne og vil ikke betale til kollektivet!! De er ligeglade med de fattige og mener absolut ikke deres mange penge skal komme dem til gode. De vil helst fortsætte med den gamle ordning, hvor de kan nøjes med at betale for dem selv.

Problemet er jo osse bare i usa, at alle der her forsikringsselskaber snyder jo folk hele tiden - de har folk ansatte KUN for at finde fejl mht forsikringsoplysningerne o.lign., således de slipper for dække. Det er meget svært at få noget betalt derovre, selvom du har en forsikring. De skal nok finde en smutvej og så får man intet.

Igen syntes jeg det er super godt Obama fik det igennem....

Lone

Anmeld

4. april 2010

Stumpen

lonemus skriver:

Så vidt jeg har forstået, fordi de har flere penge mellem hænderne og vil ikke betale til kollektivet!! De er ligeglade med de fattige og mener absolut ikke deres mange penge skal komme dem til gode. De vil helst fortsætte med den gamle ordning, hvor de kan nøjes med at betale for dem selv.

Problemet er jo osse bare i usa, at alle der her forsikringsselskaber snyder jo folk hele tiden - de har folk ansatte KUN for at finde fejl mht forsikringsoplysningerne o.lign., således de slipper for dække. Det er meget svært at få noget betalt derovre, selvom du har en forsikring. De skal nok finde en smutvej og så får man intet.

Igen syntes jeg det er super godt Obama fik det igennem....

Lone

Ja for dælan da!!

Men jo din forklaring stemmer sku godt overens med det billede jeg har af amerikanerne... Synes godt nok at det billede bliver dårligere og dårligere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.