Skyldning af æggeledere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

pigebaby19

Heej nogen der har prøvet det? skal have gjort det på fradag, og er altså lidt nervøs, nogen der har prøvet det og kan fortælle hvordan det foregår??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

oo

du skulle ha lagt spørgsmålet inde under barnløshedsbehandling, så tror jeg det var væltet ind med svar stort set alle kvinderne der har været igennem behandling derinde har prøvet det - jeg er så desværre undtagelsen og kan derfor ikke svare på dit spørgsmål, men jeg ved at Dorthe og Kama har været igennem det, og jeg er ikke i tvivl om, at de kan berolige dig

Anmeld

30. marts 2010

Bondepigen

pigebaby19 skriver:

Heej nogen der har prøvet det? skal have gjort det på fradag, og er altså lidt nervøs, nogen der har prøvet det og kan fortælle hvordan det foregår??

Jeg læste helt vildt om det inden jeg skulle have det gjort. Der var historier om nogle der intet mærkede og nogle der fik meget ondt, så det blev jeg ikke så meget klogere af. Men kan fortælle at jeg selv har prøvet det, og jeg synes overhovedet ikke det gjorde ondt mens det stod på... Det gjorde det så til gengæld på vej hjem.

Men kan så osse fortælle, at min niece osse har fået det gjort og overhovedet ikke mærkede noget til det..heller ikke efter. Men for en sikkerheds skyld, så ville jeg tage en med, når det er, for man ved jo ikke om du er en af dem der får ondt...

Men så vidt jeg ved er det vist de færreste der får ondt..

Men lad være at være nervøs, for man skal nok klare det, så vidt jeg husker var det vist osse kun et par timer jeg havde temmelig ondt, derefter var det slet ikke slemt... så ikke noget du skal frygte, da det altså hurtigt går over igen...

Anmeld

30. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er en af de barnløse som har fået det gjort. Fik lavet en HSG, altså den med kontrastvæske.  Det tog ca. 10 - 15 min. alt i alt fra jeg kom ind til jeg hoppede i tøjet igen. Det kan være lidt ubehageligt. For nogle smertefuldt, for andre moderat, og nogle piger mærker ingenting.

For mit vedkommende nev det lidt som mens. smerter undervejs. Men synes det var til at holde ud.

Min gyn forslog mig, at tage et par smertestillende en halv times tid inden. Det vil jeg klart anbefale at du gør. Ikke fordi det nødvendigvis bliver smertefuldt, men så har du da gjort dit til at mindske det, hvis det er tilfældet.

Men langt de fleste oplevelser jeg har hørt om fra andre, har været, at det var til at holde ud, og der er også min egen oplevelse af det.

Jeg var selv nervøs, fordi man læser så mange forskellige ting om det, men det skal nok gå fint, og det er hurtigt overstået.

Du kommer op på en briks med røntgenapparat over dig, og du kan evt. få lov at følge med på skærm. Der var en læge og en assistent da jeg fik det gjort. Og det var passende.

Jeg var lidt øm resten af dagen bagefter, men ingen decideret smerte eller ubehag. Tror mest det var fordi de havde pillet hist og her.

Held og lykke med det.

Anmeld

31. marts 2010

dorthemus

pigebaby19 skriver:

Det er ikke slemt  Jeg var meget nervøs inden...var "kommet til" at læse for meget om andres dårlige oplevelser inden...dårlig idé. Selve undersøgelse gjorde ikke ondt men var lidt ubehagelig fordi jeg har en bagoverbøjet livmoder så han måtte rode lidt rundt dernede med den lillebitte ballon som skal pustes op inde i æggelederne...men da det først var overstået var det super fedt at få besked med det samme at der var passage.

Husk bind til bagefter...væsken render pludselig ud af én så man tror man tisser i bukserne

OG HELD OG LYKKE

Anmeld

6. april 2010

Mutti2B

Hvordan gik det? Var det ubehageligt?

Det er snart min tur til en HSG og jeg er pænt skræmt. Jeg er heller ikke så go til det med gyn-undersøgelser og synes alt gør forfærdeligt ondt (også bare når de sætter "næbbet" ind) . Så en fødsel er da bare lige noget for mig  Jeg venter på en henvisning fra sygehuset, og håber jeg kan få en tid næste gang jeg får menstruation ellers begynder jeg at være i tidsnød

K. Mutti2B

Anmeld

6. april 2010

dorthemus

Mutti2B skriver:

Hvordan gik det? Var det ubehageligt?

Det er snart min tur til en HSG og jeg er pænt skræmt. Jeg er heller ikke så go til det med gyn-undersøgelser og synes alt gør forfærdeligt ondt (også bare når de sætter "næbbet" ind) . Så en fødsel er da bare lige noget for mig  Jeg venter på en henvisning fra sygehuset, og håber jeg kan få en tid næste gang jeg får menstruation ellers begynder jeg at være i tidsnød

K. Mutti2B

Du skal ikke være bange..det er IKKE slemt og det bedste er, at man får svar med det samme

Anmeld

9. april 2010

pigebaby19

Hej nej det var overhovedet ikke slemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.