Heej nogen der har prøvet det? skal have gjort det på fradag, og er altså lidt nervøs, nogen der har prøvet det og kan fortælle hvordan det foregår??
Jeg er en af de barnløse som har fået det gjort. Fik lavet en HSG, altså den med kontrastvæske. Det tog ca. 10 - 15 min. alt i alt fra jeg kom ind til jeg hoppede i tøjet igen. Det kan være lidt ubehageligt. For nogle smertefuldt, for andre moderat, og nogle piger mærker ingenting.
For mit vedkommende nev det lidt som mens. smerter undervejs. Men synes det var til at holde ud.
Min gyn forslog mig, at tage et par smertestillende en halv times tid inden. Det vil jeg klart anbefale at du gør. Ikke fordi det nødvendigvis bliver smertefuldt, men så har du da gjort dit til at mindske det, hvis det er tilfældet.
Men langt de fleste oplevelser jeg har hørt om fra andre, har været, at det var til at holde ud, og der er også min egen oplevelse af det.
Jeg var selv nervøs, fordi man læser så mange forskellige ting om det, men det skal nok gå fint, og det er hurtigt overstået.
Du kommer op på en briks med røntgenapparat over dig, og du kan evt. få lov at følge med på skærm. Der var en læge og en assistent da jeg fik det gjort. Og det var passende.
Jeg var lidt øm resten af dagen bagefter, men ingen decideret smerte eller ubehag. Tror mest det var fordi de havde pillet hist og her. 
Held og lykke med det. 
Anmeld