Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Måske en mousse af en af flg.?:
appelsin
ananas
mango
banan
vanille
Og så en hvid choko-creme?
Hmmm... ikke lige gult fyld, men jeg lavede denne den anden dag... MUUUUMS!!
(12-16 portioner)
6 æggehvider125 g sukker175 g ODENSE Ren Rå Marcipan100 g flormelis100 g hasselnødder30 g hvedemel 6 dl piskefløde300 g ODENSE Blød Nougat1 tsk instant kaffe1 spsk kogende vand Pynt: Små påskeæg
Kom marcipan, flormelis, nødder og hvedemel i en foodprocessor og findel nødderne.
Pisk æggehviderne stive, tilsæt sukker og pisk til marengsen er sej.
Vend marcipanblandingen i marengsen og fordel den i to smurte springforme.
Bag kagerne ca. 1 time ved 140º C og sæt dem til afkøling.
Varm 2 dl piskefløde op til kogepunktet og smelt nougaten i den varme fløde.
Opløs kaffen i kogende vand og rør den i nougatblandingen. Sæt nougatblandingen til afkøling.
Pisk resten af fløden til flødeskum og vend nougatcremen i flødeskummet. Fordel halvdelen af nougatcremen imellem de to bunde og smør resten ud over top og sider.
Sæt kagen i køleskabet et par timer og pynt med påskeæg.
Altså sorry. fnis... Kom bare til at tænke på ægge-kage haha... Men jeg ved godt at det ikke rigtig er en KAGE... mmm.
hvad med noget der signalerer forår???... men hvad gør det?... mmm. Pynte med vintergækker på kagen måske?
Zafir skriver: Altså sorry. fnis... Kom bare til at tænke på ægge-kage haha... Men jeg ved godt at det ikke rigtig er en KAGE... mmm. hvad med noget der signalerer forår???... men hvad gør det?... mmm. Pynte med vintergækker på kagen måske?
Haha, tosse!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128