Erfaringer med 1-2-3 metoden søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.801 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

Kala

Jeg har en dreng, Mathias, på 6½ måned. Om natten vil han absolut ikke sove mere end 1-2 timer af gangen. Med hans alder burde han kunne sove lidt flere timer af gangen. Min SP mente det var mælkeallergi så vi har prøvet at skifte den almindelig MME ud med Nutramigen. Jeg har også været ved lægen og få tjekket hans ører. Der var ikke noget... Men så foreslog han at vi prøvede 1-2-3 metoden. Hvor man lader barnet skrige i først 1 minut, går ind til barnet, skrig i 2 min, går ind til barnet, skrig i 3 min, går ind til barnet. osv. i op til 30 min... Jeg synes det virker som en meget hård metode. Men lægen sagde at han havde ikke hørt om nogen hvor det ikke havde virket efter max 3 dage. Men jeg synes lige jeg vil høre noget fra nogen der har prøvet det inden jeg overvejer at prøve det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Lullaby

Vi har prøvet noget ala det. Her var det 1 min - 3 - 5 osv. altså med 2 min interval og her hjalp det. 2 dage efter som Yazze. Men altså det kræver mave af stål eftersom det er hårdt

Anmeld

29. marts 2010

mor-til-vanessa

Kala skriver:

Jeg har en dreng, Mathias, på 6½ måned. Om natten vil han absolut ikke sove mere end 1-2 timer af gangen. Med hans alder burde han kunne sove lidt flere timer af gangen. Min SP mente det var mælkeallergi så vi har prøvet at skifte den almindelig MME ud med Nutramigen. Jeg har også været ved lægen og få tjekket hans ører. Der var ikke noget... Men så foreslog han at vi prøvede 1-2-3 metoden. Hvor man lader barnet skrige i først 1 minut, går ind til barnet, skrig i 2 min, går ind til barnet, skrig i 3 min, går ind til barnet. osv. i op til 30 min... Jeg synes det virker som en meget hård metode. Men lægen sagde at han havde ikke hørt om nogen hvor det ikke havde virket efter max 3 dage. Men jeg synes lige jeg vil høre noget fra nogen der har prøvet det inden jeg overvejer at prøve det...

den har jeg også prøvet. men jeg tog hende bare op og trøste og så lagde hende igen når hun var faldet til ro. det virker men der er da stadig nogen dagen hvor hun gerne vil sidde ved en og sove. sover han inde ved jer?? kunne være han kunne sove videre hvis han sov i din seng??? vågner han fordi han vil have mad?

Anmeld

29. marts 2010

Kala

MorpåSjælland skriver:

Vi har prøvet noget ala det. Her var det 1 min - 3 - 5 osv. altså med 2 min interval og her hjalp det. 2 dage efter som Yazze. Men altså det kræver mave af stål eftersom det er hårdt

Kan du forklare lidt nærmere om hvad I gjorde og hvordan. I op til hvor mange minutter må man gøre det. Min læge sagde i op til 30 min. men hvad gør man så når han har skreget i 30 min...

Anmeld

29. marts 2010

Kala

livpultz skriver:

den har jeg også prøvet. men jeg tog hende bare op og trøste og så lagde hende igen når hun var faldet til ro. det virker men der er da stadig nogen dagen hvor hun gerne vil sidde ved en og sove. sover han inde ved jer?? kunne være han kunne sove videre hvis han sov i din seng??? vågner han fordi han vil have mad?

Nej han sover ikke inde ved os. Han sover på sit eget værelse i sin tremmeseng. Nogle gange vil han have mad. Nogle gange vil han bare have sutten. Det er til at blive sindsyg af. Nu har det stået på i 3 mdr.

Anmeld

29. marts 2010

bette

det var nogenlunde sådan en metode jeg brugte på mikkel da han var den alder.

jeg gik ind på værelset gav ham sutten puttede ham, sagde godnat eller shyyy.. og gik ud igen.. og sådan fortsatte jeg til han faldt i søvn. næste dag var han nemmere at putte og den følgende dag sov han bare.

Anmeld

29. marts 2010

mor-til-vanessa

Kala skriver:

Nej han sover ikke inde ved os. Han sover på sit eget værelse i sin tremmeseng. Nogle gange vil han have mad. Nogle gange vil han bare have sutten. Det er til at blive sindsyg af. Nu har det stået på i 3 mdr.

ja kan godt forstå det. vanessa sover inde hos mig så når hun vågner kommer hun bare over i min seng, men det ikk altid det hjælper.

kan godt forstå du ved at blive skør, det er også hårdt når man får så mange afbræk i sin søvn.

har desværre ike rigtig nogle gode råd

Anmeld

29. marts 2010

Cris

Jeg har aldrig rigtig prøvet nogle methoder i den tid, men vi har haft det samme problem. Dengang har jeg ammet ham i søvn, så jeg var oppe mange gange om natten. Jeg har måske ammet 3 eller 4 gange fra 8 til 7 om morgenen. Men jeg fand uf ad, at det var også den sk**e sut som har holt ham vågn!!!! Jeg skulle også op flere gange for at putte sutten tilbage i munden. Og folk elsker sutter (generelt) men her i huset har været et problem. Da han var 9 måneder gad jeg virkeligt ikke mere. Han fand også på at kaste den ud som leg. Så jeg tog sutten af ham og siden den kunne han sove bedre! Så fra han blev puttet kunne han sove måske 4 timer! Og så ville han amme og efter et par timer vågnede igen og jeg ammede ham. Og tidligt om morgenen har jeg også ammet ham. Men han sov tydligt bedre uden sut, det har givet os rollige natte, for jeg skulle kun amme og ikke mere give sut ind i mellem...

Men du skal også passe på, for der er nogle perioder, hvor de har mere brug for tryghed eller de har uro i kroppen pga udvikling og de vågner bare...

Anmeld

29. marts 2010

Lullaby

Kan du forklare lidt nærmere om hvad I gjorde og hvordan. I op til hvor mange minutter må man gøre det. Min læge sagde i op til 30 min. men hvad gør man så når han har skreget i 30 min...

Jamen det vi gjorde var at vi selvfølgelig gjorde vores putteritual, børste tænder/gummer osv. Natbabs og så ned i sengen imens man sagde godnat. Så gik jeg. 2 sek efter skreg hun. Så ventede jeg 1 min før jeg gik ind til hende. Tog hende op og trøstede men gik ikke ud af værelset og snakkede ikke. Sagde shh osv. Lagde hende ned og gik igen. Ventede så 3 min og gentog mønstret.

Jeg ved ikke om man max må 30 min men Yazmin er stædig og den ene dag tog det 45 min. 2 dag tog det 17 min, 3 dag var der 2 min og så slut. Jeg kan bedre lide den her metode end godnat og sov godt metoden for her kommer man ind og trøster bare ikke så tit

Anmeld

7. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du kan evt. læse bogen "godnat og sov godt" - det er de samme principper. Vi har brugt det flere gang til vores dreng med stor succes. Det er ikke det hele vi har brugt fra bogen, men taget det vi kunne synes om - bla. 1 - 2 - 3.

Håber din dreng sover bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.