Hej Bubbiebear
Vi har været igennem ICSI på Holbæk ( er i gang med 2 omgang nu) pga meget dårlig sædkvalitet. Første omgang var jeg med i deres forsøg og gennemgik en kort behandling. Her startede jeg med hormon (puregon 200 IE) på dag 2 og indtil dag 9, de sidste 4 dage med æghæmmende også, ægløsende dag 10 og så æg ud dag 12. jeg havde 15 ægblærer, men de var ikke alle lige store, så de tømte kun 8 og fik 6 æg. ( hvis du kan slappe af, så føles udtagningen ikke meget værre end selve droppet i hånden) Dog var kun 3 befrugtede og de satte så 1 super æg op og smed de 2 sidste ud, da de ikke var gode nok til at fryse ned. Efter ægoplægningen på dag 14 skulle jeg pga forsøget tage østradiol og så det alm. crinonegel, for at stimulere slimhinden. Graviditetstesten 14 dage efter var positiv, men da jeg begyndte at bløde i uge 5+2, blev jeg skannet, hvor der desværre var en blodansamling, og i 6+3 blødte jeg så meget og havde så ondt at jeg ikke kunne sidde ned, så her troede vi egentlig at det var slut, men ved skanningen så de hjertelyd! Men ugen efter var der kun blod tilbage, så de formoder at det var pga den blodansamling at fosteret ligesom blev "skyllet" ud. Så nu håber vi på at det går bedre næste gang!
Denne gang har vi så skulle igennem den lange behandling, hvor jeg startede på nedregulering med næsespray på dag 18 (har kort cyklus på 25 dage) og så startede jeg igen med 150 IE puregon efter 14 dage på nedregulering. til skanning her i mandags (7 dage på hormon) målte lægen de 12 største ægblærer til mellem 9 og 14 mm, så nu krydser vi fingre for at skanningen i morgen viser at vi kan tage den ægløsende sprøjte i morgen aften, for så skal der tages æg ud påskelørdag og så krydser vi fingre for at der er æg a ligge op 2. påskedag - det er jo rigtig heldigt for så skal manden ikke tage fri fra arbejde.
Man tager den lange 2 gang fordi man så forhåbentlig kan få flere æg til at være lige gamle når de skal tages ud, fordi de ikke kan dele sig hvis de er umodne eller overmodne.
Men generelt synes jeg at ventetiden indtil man skal i gang går ALT for langsomt, men så når man er i gang, så er tiden pludselig gået!
Hvis du har ydereligere spørgsmål, så er du velkommen til at skrive 
Qnuz
Mie
Anmeld