Icsi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.790 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. marts 2010

BubbieBear

Hej tøser,

Er der nogen herinde der har erfaring med ICSI? Hvordan var jeres forløb?

Min kæreste og jeg skal igang med behandling om 4 måneders tid.. puha.. er nervøs!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

heaven

hey

icsi er ikke mere omfattende for jer som end ivf f.eks ville være... det der er forskellen er proceduren i lab.....

vi har fået Lasse vha icsi i 6 forsøg (5 alm og et fryse).... jeg har endometriose, og min mand nedsat sædkvalitet -   er lidt træt nu, så orker ikk en længere skrivelse idag, men hvis  du har spørgsmål, så skriv endelig igen.. vil gerne svare, når jeg er lidt mere udhvilet...

Jannie

Anmeld

31. marts 2010

Miepige

Hej Bubbiebear

Vi har været igennem ICSI på Holbæk ( er i gang med 2 omgang nu) pga meget dårlig sædkvalitet. Første omgang var jeg med i deres forsøg og gennemgik en kort behandling. Her startede jeg med hormon (puregon 200 IE) på dag 2 og indtil dag 9, de sidste 4 dage med æghæmmende også, ægløsende dag 10 og så æg ud dag 12. jeg havde 15 ægblærer, men de var ikke alle lige store, så de tømte kun 8 og fik 6 æg. ( hvis du kan slappe af, så føles udtagningen ikke meget værre end selve droppet i hånden) Dog var kun 3 befrugtede og de satte så 1 super æg op og smed de 2 sidste ud, da de ikke var gode nok til at fryse ned. Efter ægoplægningen på dag 14 skulle jeg pga forsøget tage østradiol og så det alm. crinonegel, for at stimulere slimhinden. Graviditetstesten 14 dage efter var positiv, men da jeg begyndte at bløde i uge 5+2, blev jeg skannet, hvor der desværre var en blodansamling, og i 6+3 blødte jeg så meget og havde så ondt at jeg ikke kunne sidde ned, så her troede vi egentlig at det var slut, men ved skanningen så de hjertelyd! Men ugen efter var der kun blod tilbage, så de formoder at det var pga den blodansamling at fosteret ligesom blev "skyllet" ud. Så nu håber vi på at det går bedre næste gang! 

Denne gang har vi så skulle igennem den lange behandling, hvor jeg startede på nedregulering med næsespray på dag 18 (har kort cyklus på 25 dage) og så startede jeg igen med 150 IE puregon efter 14 dage på nedregulering. til skanning her i mandags (7 dage på hormon) målte lægen de 12 største ægblærer til mellem 9 og 14 mm, så nu krydser vi fingre for at skanningen i morgen viser at vi kan tage den ægløsende sprøjte i morgen aften, for så skal der tages æg ud påskelørdag og så krydser vi fingre for at der er æg a ligge op 2. påskedag - det er jo rigtig heldigt for så skal manden ikke tage fri fra arbejde.

Man tager den lange 2 gang fordi man så forhåbentlig kan få flere æg til at være lige gamle når de skal tages ud, fordi de ikke kan dele sig hvis de er umodne eller overmodne.

Men generelt synes jeg at ventetiden indtil man skal i gang går ALT for langsomt, men så når man er i gang, så er tiden pludselig gået!

Hvis du har ydereligere spørgsmål, så er du velkommen til at skrive

Qnuz

Mie

Anmeld

1. april 2010

Solstrålen

Nu har Miepige forklaret hvordan det foregår så det er ikke nødvendigt at jeg osse gør det men vil dog sige 2 ting ..

1. Medicinen man skal have er forskelligt .. jeg fik en næsespray der hedder Synerala og så fik jeg Gonal -f som jeg skulle sprøjte ind i maven .. derefter en ægløsningssprøjte .. mener den hed Otrivelle ..

2. Det med at det kun gør lige så ondt som droppet i hånden, passer ikke i alle tilfælde .. da jeg skulle have mine æg ud, gjorde det ikke synderligt ondt i højre side men venstre side gjorde sindsyg ondt ..

Jeg fik 8 æg .. 4 blev befrugtet, 2 blev sat op og de resterende 2 blev smidt ud da de ikke var gode nok til at overleve fryseren ..

14 dage efter viste blodprøven at jeg var gravid og nu skal jeg føde til august .. vores 1. ICSI forsøg .

Anmeld

5. april 2010

Miepige

Solstrålen skriver:

Nu har Miepige forklaret hvordan det foregår så det er ikke nødvendigt at jeg osse gør det men vil dog sige 2 ting ..

1. Medicinen man skal have er forskelligt .. jeg fik en næsespray der hedder Synerala og så fik jeg Gonal -f som jeg skulle sprøjte ind i maven .. derefter en ægløsningssprøjte .. mener den hed Otrivelle ..

2. Det med at det kun gør lige så ondt som droppet i hånden, passer ikke i alle tilfælde .. da jeg skulle have mine æg ud, gjorde det ikke synderligt ondt i højre side men venstre side gjorde sindsyg ondt ..

Jeg fik 8 æg .. 4 blev befrugtet, 2 blev sat op og de resterende 2 blev smidt ud da de ikke var gode nok til at overleve fryseren ..

14 dage efter viste blodprøven at jeg var gravid og nu skal jeg føde til august .. vores 1. ICSI forsøg .

Hej

Så er 2. omgang ægudtagning overstået her til morgen. Desværre gav den lange protokol ikke os flere æg, kun 5, mod 6 sidste gang. Vesntre side var slet ikke rigtig med, så vil sige at den gjorde en del mere ondt denne gang, da der ikke var så meget væske i dem. Derudover så er æggestokke jo stadig "hævet" af alle de ægblærer som ikke er blevet tømt, fordi de var for små.

Må man sprøge hvor meget hormon du har fået? Jge fik kun 150 IE puregon (det samme som gonal-F, bare fra et andet firma), så mine æg var meget forskellig størrelse.

MVH

Mie

Anmeld

6. april 2010

Solstrålen

Er ked af at høre at det ikke gav flere æg denne gang men der skal jo "kun" 1 æg til at blive gravid

fingre ..

Hvor mange æg regner du med at få op?

Hmm jeg mener at jeg fik 250 af gonal-f, 1 gange om dagen .. egentlig vildt så hurtig man glemmer det, men nu var vi osse kun igennem 1 forsøg ..

Anmeld

7. april 2010

Miepige

Hej

Der var desværre ikke engang et æg som havde delt sig, så der bliver ingen til os i denne omgang. Så er bare så trist lige nu og kan slet ikke forholde mig til at det som lægerne sagde med at den lange protokol skulle give et bedre resultat end den korte - hallo - jeg blev gravid på den korte, den lange kan ikke engang give 1 delt æg, selvom de faktisk har "befrugtet" 1 æg mere end sidst!

Så jeg er spændt på at se om lægen ringer, for vi har bedt om at snakke med en læge så hurtigt som muligt i dag og fik at vide at de skulle holde konference omkring det i dag kl 9:15, så nu får vi jo se hvad de siger! For vil jo bare gerne i gang med næste forsøg så hurtigt som muligt! Men man tænker da på om man skulle overveje et donorforsøg nu, for at lægerne kan blive bedre til at styre min krop, så der kommer flere ligestore æg ud!

MVH

Mie

Anmeld

9. april 2010

mille78

Hej BubbyBear,

Min kæreste og jeg har nu prøvet ICSI to gange. Vi skal vente 5 måneder på næste gang. Første gang blev jeg ikke gravid, men anden gang lykkedes det. Desværre aborterede jeg inden den første scanning. Jeg føler også at 5 måneder føles som laaang tid at vente, så det kan jeg godt følge dig i. 

Jeg synes, det er svært at bevare det positive humør og være optimistisk hele tiden. Men jeg håber, at det kommer til at gå bedre og hurtigere for Jer at blive gravide :-)

Held og lykke og jeg krydser fingre for Jer 

Anmeld

9. april 2010

Soap

Hvordan kan det være i skal vente 5 mdr ? 

Er det pga hormonene eller ? 

Anmeld

10. april 2010

mille78

Min kæreste bliver nødt til at have taget en biopsi igen, og der skal åbenbart gå nogle måneder siden sidste gang.

Hvordan oplever I andre tiden imellem de forskellige ICSI, og hvordan får I tankerne væk fra at tænke på det hele tiden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.