Hvor tit og hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.578 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. marts 2010

Dictes mor

Nu er min lille pige en uge gammel næsten, og jeg tænker på, hvor tit I ammede jeres da de var så små, og hvor lang tid af gangen?

Dicte spiser hver tredje/fjerde time, hun får når hun vågner og beder om det, jeg vækker hende ikke, og så drikker hun ca. 20 minutter (30 min med pauser). Mon ikke det er fint, hun virker glad og tilfreds.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

Bayze

Majastina skriver:

Nu er min lille pige en uge gammel næsten, og jeg tænker på, hvor tit I ammede jeres da de var så små, og hvor lang tid af gangen?

Dicte spiser hver tredje/fjerde time, hun får når hun vågner og beder om det, jeg vækker hende ikke, og så drikker hun ca. 20 minutter (30 min med pauser). Mon ikke det er fint, hun virker glad og tilfreds.

Ihh, det lyder da bare helt efter bogen, hvor er det skønt for dig at det fungerer så godt:-)

Anmeld

28. marts 2010

Honningblomst

Tillykke med den lille...

Jeg har ammet mine drenge når de ville og så længe de ville...og de var glade og tilfredse. Mine var hurtige til at spise, men min veninde sad næsten en time hver gang.. Det værste var de dage hvor produktionen skulle sættes op, så ammer man lige et døgn uden pause.. men ellers er det jo super nemt.

Knus..

Anmeld

28. marts 2010

Halbschön

Majastina skriver:

Uha, tror det var ca. det samme som dig... Men kort efter kom der en periode hvor jeg ikke lavede andet end at amme dag og nat... Så længe hun virker tilpas og trives(kig efter i bleen), så får hun helt sikkert det hun skal

Jeg har heller aldrig vækket Nicolai for, at give ham mad

Anmeld

28. marts 2010

Barbamama

Majastina skriver:

Det lyder helt perfekt. Carla spiste for meget da hun var lille. Hun fik hver anden time og jeg fik at vide at hun skulle have hver 3.time af sundhedsplejersken. Jeg kunne så kun holde den i 2,5time og det var også helt fint. Men det lyder bare til at det går godt og så længe hun er tilfreds er det jo det rigtige du gør

Anmeld

2. april 2010

Tina2

Majastina skriver:

Det lyder helt som det skal være.... Hun skal nok give lyd fra sig, hvis hun ikke får nok

Anmeld

2. april 2010

Cris

Tillykke med den lille!

I de første måneder er der ingen fast rutine mht amning og babier ændrer sig hele tiden. Så du skal bare amme som hun har lyst til. De anbefaler at amme mindst en gang hver 3. time døgnet rundt for at holde produktionen i gang, men de må du selv vurdere. De første få uger sover de meget, så husk at mærke, når hun er sulten. Og så ville hun helt sikker have meget mere, for de vokser meget hurtigt og de har behov for at amme meget.

Anmeld

2. april 2010

Cris

michella80 skriver:

Det lyder helt perfekt. Carla spiste for meget da hun var lille. Hun fik hver anden time og jeg fik at vide at hun skulle have hver 3.time af sundhedsplejersken. Jeg kunne så kun holde den i 2,5time og det var også helt fint. Men det lyder bare til at det går godt og så længe hun er tilfreds er det jo det rigtige du gør

Der er ikke længere noget der hedder "kun hver 3. time". Den gamle methode er, ja, det er det, en gamle methode. Og det gør 1. gangs mødre forvirret. I dag ved man, at babier kan godt styre, hvor meget de skal have. Nogle perioder kan de amme kun hver 3. time, nogle andre perioder vokser meget hurtigt og skal have mere. Jeg kan mærke med min nr2, at det hele gik meget bedre, da jeg bare ammede, da han har givet lyd og faktisk mere endu (inden han skulle sove har jeg givet meget mere og hvis jeg skulle ud af døren har jeg også ammet meget, så han kunne holde turen) Og faktisk er der også undersøgelser der viser sig, at flaskebabier skulle også have flaske på den måde. Det vil sige, at man skal bare glemme hvor mange ml. de drikker og bare fokuser på at give flaske, når de har lyst til det, lige meget om de tager 30ml eller 130 på en gang. De har meget behov for mælk i de første måneder og mælken ændrer også sig efter behov, hvis de få lov til at spise, når de har lyst til...

Anmeld

3. april 2010

Barbamama

Cris skriver:

Der er ikke længere noget der hedder "kun hver 3. time". Den gamle methode er, ja, det er det, en gamle methode. Og det gør 1. gangs mødre forvirret. I dag ved man, at babier kan godt styre, hvor meget de skal have. Nogle perioder kan de amme kun hver 3. time, nogle andre perioder vokser meget hurtigt og skal have mere. Jeg kan mærke med min nr2, at det hele gik meget bedre, da jeg bare ammede, da han har givet lyd og faktisk mere endu (inden han skulle sove har jeg givet meget mere og hvis jeg skulle ud af døren har jeg også ammet meget, så han kunne holde turen) Og faktisk er der også undersøgelser der viser sig, at flaskebabier skulle også have flaske på den måde. Det vil sige, at man skal bare glemme hvor mange ml. de drikker og bare fokuser på at give flaske, når de har lyst til det, lige meget om de tager 30ml eller 130 på en gang. De har meget behov for mælk i de første måneder og mælken ændrer også sig efter behov, hvis de få lov til at spise, når de har lyst til...

Ja okay. Men lige med min datter var det fordi hun fik meget ondt i maven fordi hun fik for meget mad. Hun havde et stort suttebehov og jeg skulle lære hende at tage sut i stedet for bryst for det var en ulempe for hende at få mad hver gang hun ville sutte. Og hun spiste virkelig meget. Så vi fandt en god rytme hvor hun spiste ca hver 2,5time. Men ja hun har da også fået lov til at øge mængden af mad og spise ekstra hvis det var varmt

Anmeld

3. april 2010

Cris

michella80 skriver:

Ja okay. Men lige med min datter var det fordi hun fik meget ondt i maven fordi hun fik for meget mad. Hun havde et stort suttebehov og jeg skulle lære hende at tage sut i stedet for bryst for det var en ulempe for hende at få mad hver gang hun ville sutte. Og hun spiste virkelig meget. Så vi fandt en god rytme hvor hun spiste ca hver 2,5time. Men ja hun har da også fået lov til at øge mængden af mad og spise ekstra hvis det var varmt

Ja, jeg kender det også godt. Min søn den lille har aldrig ville tage sutten og den har jeg savnet meget tit midt i Netto eller Føtex  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.