michella80 skriver:
Det lyder helt perfekt. Carla spiste for meget da hun var lille. Hun fik hver anden time og jeg fik at vide at hun skulle have hver 3.time af sundhedsplejersken. Jeg kunne så kun holde den i 2,5time og det var også helt fint. Men det lyder bare til at det går godt og så længe hun er tilfreds er det jo det rigtige du gør
Der er ikke længere noget der hedder "kun hver 3. time". Den gamle methode er, ja, det er det, en gamle methode. Og det gør 1. gangs mødre forvirret. I dag ved man, at babier kan godt styre, hvor meget de skal have. Nogle perioder kan de amme kun hver 3. time, nogle andre perioder vokser meget hurtigt og skal have mere. Jeg kan mærke med min nr2, at det hele gik meget bedre, da jeg bare ammede, da han har givet lyd og faktisk mere endu (inden han skulle sove har jeg givet meget mere og hvis jeg skulle ud af døren har jeg også ammet meget, så han kunne holde turen) Og faktisk er der også undersøgelser der viser sig, at flaskebabier skulle også have flaske på den måde. Det vil sige, at man skal bare glemme hvor mange ml. de drikker og bare fokuser på at give flaske, når de har lyst til det, lige meget om de tager 30ml eller 130 på en gang. De har meget behov for mælk i de første måneder og mælken ændrer også sig efter behov, hvis de få lov til at spise, når de har lyst til...
Anmeld