Så har jeg også prøvet det... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.678 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. marts 2010

Smilendesussi

Hvad er forskellen på Spontan Abort (SA) og Missed Abortion (MA)?

Jeg fik brunt udflåd i torsdags og begyndte at bløde frisk blod fredag, hvor jeg var til læge og til scanning. I stedet for at være 10+2, var udviklingen gået i stå ca. 8+2. Jeg fik stikpiller i går og er i gang med at bløde det hele ud. Jeg skal scannes d. 6. april og håber på at alt er ude, så vi kan starte igen.

Jeg er ikke helt med på det I skriver om HCG niveauet? Skal man tænke over det inden man prøver igen? Jeg havde bare tænkt at bestille en masse ægløsningsteste og så bruge dem til at se, hvornår der er gang i den igen.

Jeg har det ok, har ikke styrtblødt og har ikke ondt. Så jeg håber at det hele kommer med ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

LivasMor

En SA er en spontan abort, er hvor kroppen selv udstøder fostret og moderkage.

En MA, er en abort hvor kroppen enten ikke selv kan udstøde, eller er meget længe om det.

Jeg sender massere af og håber du efter omstændighederne er okay.

Anmeld

28. marts 2010

LivasMor

Jeg fandt lige denne, måske kan den hjælpe:

http://mamanet.dk/gravid/gener-og-komplikationer/s pontan-abort

Anmeld

28. marts 2010

Mor.sander

Smilendesussi skriver:

Hvad er forskellen på Spontan Abort (SA) og Missed Abortion (MA)?

Jeg fik brunt udflåd i torsdags og begyndte at bløde frisk blod fredag, hvor jeg var til læge og til scanning. I stedet for at være 10+2, var udviklingen gået i stå ca. 8+2. Jeg fik stikpiller i går og er i gang med at bløde det hele ud. Jeg skal scannes d. 6. april og håber på at alt er ude, så vi kan starte igen.

Jeg er ikke helt med på det I skriver om HCG niveauet? Skal man tænke over det inden man prøver igen? Jeg havde bare tænkt at bestille en masse ægløsningsteste og så bruge dem til at se, hvornår der er gang i den igen.

Jeg har det ok, har ikke styrtblødt og har ikke ondt. Så jeg håber at det hele kommer med ud.

Først og fremmest en Kæmpe Trøste

Når du selv begynder at bløde er det en SA

Anmeld

28. marts 2010

LinLin

ØV det også skulle ske for dig! Min SA var meget lig din...

Ang. HCG tal så fik jeg ikke målt det da jeg jeg aborterede i nov! Jeg var til en scanning en uge efter, for at tjekke om alt var ude - og det var det heldigvis! Jeg tror de måler HCG hvis der er tvivl om, om alt er ude...

Og vi prøvede i øvrigt bare igen, da jeg var klar - stod med en positiv test 5 uger senere!!!

Anmeld

28. marts 2010

Smilendesussi

Tusind tak for alle tankerne. Jeg har fået lidt mere ondt her i eftermiddags, men håber det er på retur  Det var i hvert fald ikke så rart.

Også tak for linket, det giver mere mening nu. Jeg synes det var lidt svært at hitte ud af.

Anmeld

28. marts 2010

businesstigger

Først og fremmest Stakkels dig!

Jeg prøvede selv at begynde at bløde i 8. uge i feb. Efter at have blødt lidt i et par dage var jeg til scanning hvor de ikke kunne se noget foster i livmoderen. De var derfor i tvivl om det kunne have været graviditet uden for livmoderen (GUL). Jeg blev derfor fulgt med blodprøver for at være sikker på at hCG mineauet faldt. Gjorde det ikke var det endten fordi det var en GUL eller at kroppen ikke havde udstødt det hele af sig selv.Det faldt fint så jeg blev "sluppet fri" da hCG var på 5 (efter 11 dage). Og fik besked om at der ikke var noget medicinsk imod at vi forsøgte igen med det samme.

Anmeld

28. marts 2010

Mormilla

Ej det er jeg ked af at høre!  Men godt at du tager det så pænt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.