opskrift på smørcreme ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.222 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. marts 2010

AnnePedersen

hej alle sammen.

nu har jeg endelig læst, spurgt og undersøgt at lave disse fine kager.

Men jeg har problemer med en opskrift på det man sætter kagerne sammen med. Alle siger det er smørcreme. Håber i kan hjælpe med nogle spørgsmål:

1) skal det være smørcreme imellem kagelagene eller kan jeg godt bruge ex. flødeskum med kakaopulver i eller skal det kun være udenpå så mmf ligger bedre?????

2) nogen der har en opskrift på smørcreme eller det der skal være udenpå/indeni hvor der ikke behøver være så meget smør, da jeg ikek er vild med smør??

håber i kan hjælpe en nybegynder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

Jordbærpigen

AnnePedersen skriver:

hej alle sammen.

Men jeg har problemer med en opskrift på det man sætter kagerne sammen med. Alle siger det er smørcreme. Håber i kan hjælpe med nogle spørgsmål:

1) skal det være smørcreme imellem kagelagene eller kan jeg godt bruge ex. flødeskum med kakaopulver i eller skal det kun være udenpå så mmf ligger bedre?????

2) nogen der har en opskrift på smørcreme eller det der skal være udenpå/indeni hvor der ikke behøver være så meget smør, da jeg ikek er vild med smør??

Imellem lagene på lagkagen kan du sagtens bruge creme, flødeskum osv - altså det fyld du gerne vil have i din kage og smørcremen kommer du så udenpå kagen for at smøre den op og gøre den klar til fondant.

Jeg har netop lige lavet en i dag med en smørcreme med appelsinsaft, så er smørsmagen ik så gennemtrængende. Men kig under opskrifter osv. her på siden, så kan du finde lidt inspiration

Anmeld

27. marts 2010

3rollinger

AnnePedersen skriver:

hej alle sammen.

Hvis du blander chokolade i smoercremen er smoersmagen heller ikke saa gennemtraengende. Men som MissSmile ogsaa siger, saa kig i opskriftstraaden hvor der ligger en del opskrifter.

Og god fornoejelse med kagebageriet. Advarsel: Det er hoejst vanedannende

Anmeld

27. marts 2010

Jordbærpigen

3rollinger skriver:

Hvis du blander chokolade i smoercremen er smoersmagen heller ikke saa gennemtraengende. Men som MissSmile ogsaa siger, saa kig i opskriftstraaden hvor der ligger en del opskrifter.

Og god fornoejelse med kagebageriet. Advarsel: Det er hoejst vanedannende

Må give dig ret.. pyha det er vanedannende.. får lyst til at bage mere..

Anmeld

27. marts 2010

3rollinger

MissSmile26 skriver:

Må give dig ret.. pyha det er vanedannende.. får lyst til at bage mere..

Ja . Og det er ikke engang for selve kagens skyld, altsaa for at spise den efterfoelgende. Endog selvom den er saa laekker som den du beskriver i den anden traad. Mums.

Men det er bare sjovt at se hvad man kan skabe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.